Jump to content
MAINOS

Arteria astrup


annej

Recommended Posts

MAINOS

Huumori hoitotyössä -alue? Kai se hauskaakin voi silti olla kun tökkii neulalla nivusiin :D

 

Noin yleisesti veikkaisin että jos potilas on siinä kunnossa ettei radialiksesta saa astruppia niin sitä ei tartte paljon tsempata ja prepata operatsuuniin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huumori hoitotyössä -alue? Kai se hauskaakin voi silti olla kun tökkii neulalla nivusiin :D

 

Noin yleisesti veikkaisin että jos potilas on siinä kunnossa ettei radialiksesta saa astruppia niin sitä ei tartte paljon tsempata ja prepata operatsuuniin.

 Julma. :D 

Kyllä kai niitä muiltakin otetaan? Meillä päivystyksessä paljonkin, henkivaikeet ja septiset esim. Jos näyttää siltä että vähän kaikki vilkuttaa punasta, niin aika herkästi sitten laitetaan artsikkaa mistä seuranta onnistuu jatkossa potilasta tökkimättä.

 

Miten valmistellaan? No ensinnäkin sanoisin kysyjälle, että opit enemmän kun teet itse omat koulutehtäväsi ja hankit tiedon itse. ;) Toiseksi sanoisin, että se pirtulappu siihen nivuseen ja kohta tök-tök. Tää ei vaan varmaan kelpaa koulutehtävään vastaukseksi.

 

P.s. Mä oon tosi pettynyt, että se riisimurojuttukin on kadonnut. Mikään ei oo niinku ennen. *hymiö, joita ei kuulemma sallita enempää*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Alkolappu, astrup ruisku+neula (yleensä valmis paketti), kuivat taitokset päälle ja tuohon jalkaan vähän huonosti saa kierresidosta niin kannattaa vaikka hiekkapussi varata siihen pistoskohdan päälle painoksi. Hetki kannattaa pidellä hiekkapussia siinä että pysyy tai köyttää sitten harsosidoksella kiinni hetkeksi mahd vuoron tyrehdyttämiseksi. Niin ja potilasohjaus toki.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Käsken tehtävän jollekkin muulle. (Onko tämä sitä huumoria hoitotyössä?)

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...