Jump to content
MAINOS

Sh, työpaikan vaihto ja lomaoikeus


Sanelma

Recommended Posts

Heipähei!

 

Olen reilut 10 vuotta alalla ollut sairaanhoitaja ja ollut valmistumisestani lähtien saman keskussairaalan palkkalistoilla ja kohta viimeiset 10 vuotta toimessa ollut. Nyt alkaa tuntua siltä, että voisin vaihtaa työpaikkaa niin, että alalla pysyisin, mutta voisin siirtyä täysin toisen työnantajan palvelukseen.

Te muut sairaanhoitajat, jotka olette näin tehneet niin miten on käynyt vuosilomien kanssa? Onko kukaan koskaan saanut neuvoteltua niin, että lomaoikeus säilyisi, vaikka siirtyisikin toisen työnantajan palvelukseen? Mikään muu minua ei oikeastaan pidättele enää nykyisessä työpaikassani kuin se, että olen miettinyt olenko valmis luopumaan jo saavutetuista lomaoikeuksistani... Tämä mietityttää lähinnä perheen ja etenkin lasten vuoksi. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No jos siirryt eri työantajalle niin ei lomat tietenkään siirry mukana vaan aloitat ns. nollasta. Samoin kuin muutkin uudet työntekijät. Jos olet hyvä neuvottelemaan työhönottotilanteessa niin ainahan toki voi yrittää neuvotella saisitko palkallista lomaa kun aloitat. Palkatonta saat varmasti.

 

Tosin veikkaan että tälläiseen neuvotteluun ei ole varaa kuin korkeintaan yksityisellä puolella. Jos olet ns. korvaamaton työntekijä ja työnantaja haluaa juuri sinut töihin niin silloin olet hyvissä neuvotteluasemissa asian suhteen. Myynti yms..Alalla tämä on ihan normaalia että jos olet kova myyntitykki ja joku haluaa sinut firmaansa töihin niin tarjotaan juurikin palkallisia lomapäiviä sun muita etuisuuksia. Epäilen että näin ei sosiaali- ja terveysalalla tule ikinä olemaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...