Jump to content
MAINOS

luvattua uutta työsopimusta ei tehdäkään


laua

Recommended Posts

Olen ollut vuoden ajan sijaisena, kolmella ketjutetulla määräaikaisella sopimuksella. Esimies on kesästä asti puhunut, että "hän tekee kaikkensa, että saat vapaista viroista yhden vuodenvaihteen jälkeen" ja sanonut että "kyllä sä saat sen, mä hoidan niin". Tilanne siis se, että kaksi hoitajaa irtisanoutuneet tämän vuoden aikana, minä olen ollut toisen sijaisena ja toista tehneet eri pituisia aikoja eri hoitajat.

 

Nyt kuitenkin iski säästötoimet ja kaupunki ulkoistaa palveluitaan. Toinen virka menee nyt uudelle hoitajalle, joka siirtyy sisäisenä meille toisesta työpisteestä, on kerrottu että hänellä on etuasema kaupungin sisäiseen siirtoon koska hän ei halua mennä yksityiselle. Toinen virka (=minulle luvattu) lakkautetaan, koska uusia työntekijöitä ei saa palkata kaupungin linjauksen mukaan.

 

Nyt vähän korventaa.... periaatteessa esimies on suullisesti luvannut töiden jatkuvan? Kommentteja? Onko mitään tehtävissä?

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Olen ollut vuoden ajan sijaisena, kolmella ketjutetulla määräaikaisella sopimuksella. Esimies on kesästä asti puhunut, että "hän tekee kaikkensa, että saat vapaista viroista yhden vuodenvaihteen jälkeen" ja sanonut että "kyllä sä saat sen, mä hoidan niin". Tilanne siis se, että kaksi hoitajaa irtisanoutuneet tämän vuoden aikana, minä olen ollut toisen sijaisena ja toista tehneet eri pituisia aikoja eri hoitajat.

 

Nyt kuitenkin iski säästötoimet ja kaupunki ulkoistaa palveluitaan. Toinen virka menee nyt uudelle hoitajalle, joka siirtyy sisäisenä meille toisesta työpisteestä, on kerrottu että hänellä on etuasema kaupungin sisäiseen siirtoon koska hän ei halua mennä yksityiselle. Toinen virka (=minulle luvattu) lakkautetaan, koska uusia työntekijöitä ei saa palkata kaupungin linjauksen mukaan.

 

Nyt vähän korventaa.... periaatteessa esimies on suullisesti luvannut töiden jatkuvan? Kommentteja? Onko mitään tehtävissä?

 

Mun mielestä "teen kaikkeni että sä saat sen homman" ja "sinä saat sitten sen homman" -lauseissa on vissi ero? Kyllähän toi valitettavasti mun korvaan kuulostaa ihan lailliselta, joskin sun kannalta vittumaiselta hommalta.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Esimies tosiaan sanonut "kyllä sä saat sen, mä hoidan niin". Tämäkin lienee vielä juttelu-astetta? Kai tulkinnanvaraistakin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitähän liitto on siitä mieltä että et voi edes hakea ns. avointa tointa jota olet vuoden tehnyt sijaisena, koska se lakkautetaan? Kysäseppä liitosta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulle käynyt ihan samalla lailla! Tein 9 kuukauden ajan sijaisuutta, mutten koskaan vakipaikkaa saanutkaan. Toivoin sitä, koska tykkäsin paikasta sellaisenaan! Olin aluksi sairaslomasijainen ja sen jälkeen kesäsijainen ja lopulta ihan vain sijainen. Hän, ketä sijaistin, irtisanoi itsensä ja minulle lupailtiin vakipaikkaa. Säästösyistä tämäkin paikka lakkautettiin, enkä voinut enää siellä jatkaakaan kun ei ollut enää ketään ketä sijaistaan. Harmin paikka, mutta minkäs teet...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla oli aikanaan samanlainen tilanne. Olin raskaana ja pelkäsin kamalasti, että jostain epämääräisestä syystä paikkaa ei täytetäkään ennen mun äitiysloman alkua tmv. Kyselin silloin liitosta asiaa ja neuvoivat, että hanki asiasta joku kirjallinen todiste varmuuden vuoksi. Mulla oli sitten yksi sähköposti, missä työnantaja lupasi ko. paikan mulle. Liiton mukaan suullisista puheista ei mielellään lähdetä riitelemään, koska eihän sitä kukaan voi todistaa. Mun ei onneksi asiasta tarvinnut tapella, vaan se hoitui ihan niin kuin oli sovittukin, vaikkakin pari kuukautta myöhässä. Sun tilanne vaikuttaa kyllä tosi ikävältä ja epäreilulta :/

The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen ollut vuoden ajan sijaisena, kolmella ketjutetulla määräaikaisella sopimuksella. Esimies on kesästä asti puhunut, että "hän tekee kaikkensa, että saat vapaista viroista yhden vuodenvaihteen jälkeen" ja sanonut että "kyllä sä saat sen, mä hoidan niin". Tilanne siis se, että kaksi hoitajaa irtisanoutuneet tämän vuoden aikana, minä olen ollut toisen sijaisena ja toista tehneet eri pituisia aikoja eri hoitajat.

 

Nyt kuitenkin iski säästötoimet ja kaupunki ulkoistaa palveluitaan. Toinen virka menee nyt uudelle hoitajalle, joka siirtyy sisäisenä meille toisesta työpisteestä, on kerrottu että hänellä on etuasema kaupungin sisäiseen siirtoon koska hän ei halua mennä yksityiselle. Toinen virka (=minulle luvattu) lakkautetaan, koska uusia työntekijöitä ei saa palkata kaupungin linjauksen mukaan.

 

Nyt vähän korventaa.... periaatteessa esimies on suullisesti luvannut töiden jatkuvan? Kommentteja? Onko mitään tehtävissä?

 

Esimies ei päätä virkojen lakkauttamisista, nuo päätökset tulevat ylempää. Tuo sisäinen järjestely avoimen paikan täyttämiseksi on täysin laillinen toimenpide ja säästötilanteessa valitettavan normaalikin.

Mikäli paikka olisi normaalissa haussa haastatteluineen, yms., on esimiehellä varmastikkin painava sana toimeen valittavaa valitessa. En usko myöskään esimiehesi tienneen, ettei toista, avointa paikkaa täytetä.

 

Esimiehesi ei voi näille säästötoimille juurikaan mitään, toivon mukaan hän voi kuitenkin vaikuttaa sijaisuutesi jatkumiseen. Jos kaupungin tarkoitus on laittaa kaikki sijaiset pihalle, niin valitettavasti taitaa käydä.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Lupauksiin " teen kaikkeni, että sinä saat paikan " ei kannata uskoa, eikä esimiehen kannattaisi semmosia puhua. Tilanteet ja asiat muuttuu ja yllättäen ne lupaukset on katteettomia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...