Jump to content
MAINOS

Hoitajan pitkäaikaissairaudet


Lääkärihoitaja

Recommended Posts

Ihan mielenkiinnosta kysyn, minkälaisilla sairaus-arsenaaleilla immeiset toimivat hoitotyössä?

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ihan mielenkiinnosta kysyn, minkälaisilla sairaus-arsenaaleilla immeiset toimivat hoitotyössä?

No voi, kait niillä hoitajilla on ihan samoja sairauksia kuin muillakin ihmisillä, muissa ammateissa. Yleisimpiä varmaan erilaiset tuki- ja liikuntaelin sairaudet, diabetes, astma, sydänvaivat, allergiat...

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jaa, joku voyeristi täällä haluaa lukea muiden papereita? No, ole hyvä:

Dg: D69.3 Purpura idiopathica thrombocytopenica

      E78.0 Hypercholesterolaemia

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No itseasiassa tarkoitin siis näitä diabeetikko-ensihoitaja amk- yhdistelmiä. Olen joskus miettinyt että toimiiko tosiaan? Joskus oli kova hinku sairaankuljettajaksi, mutta totesin ettei fysiikka tosiaan riitä, turha itseään huijata. Työkyvytön-hoitaja heti valmistumisen jälkeen... :-

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No itseasiassa tarkoitin siis näitä diabeetikko-ensihoitaja amk- yhdistelmiä. Olen joskus miettinyt että toimiiko tosiaan?

Kai riippuu vähän kuinka stabiili sairaus on, mutta kyllähän tuolla diagnoosilla paljon hoitajia työskentelee - myös sairaankuljetuksen puolella.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei kait mikään sisätautidiagnoosi rajoittava tekijä ole jos tauti pysyy hoitotasolla ja siten kurissa ja hoitsu itse on sinut sen kanssa. Enempihän tuollaiset tuki ja liikuntaelinjutut (nämäkin varauksella, työyksiköitä kun on niin monenlaisia) tai psyqiatrisen puolen probleemat rajoittavat.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Enempihän tuollaiset tuki ja liikuntaelinjutut (nämäkin varauksella, työyksiköitä kun on niin monenlaisia) tai psyqiatrisen puolen probleemat rajoittavat.

Ja neurologiset vaivat rajoittaa kovastikin ammatinvalintaa, esimerkiksi epileptikko ei sairaankuljettajaksi voi hakeutua. Nykyisten eu-direktiivien mukaan jopa yksi kuumekouristelu lapsena saattaa estää aikuisena ammattimaisen autolla ajamisen.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Enempihän tuollaiset tuki ja liikuntaelinjutut (nämäkin varauksella, työyksiköitä kun on niin monenlaisia) tai psyqiatrisen puolen probleemat rajoittavat.

Ja neurologiset vaivat rajoittaa kovastikin ammatinvalintaa, esimerkiksi epileptikko ei sairaankuljettajaksi voi hakeutua. Nykyisten eu-direktiivien mukaan jopa yksi kuumekouristelu lapsena saattaa estää aikuisena ammattimaisen autolla ajamisen.

Niin, ei autoo ajamaan mutta kyllä hoitotehtäviin kuitenkin. Neurosta tuli mieleen että tietty joku Morbus Parkinson, E.R.:ssä se afroamerikkatohtori työnsi sen korvalampun aivoihin asti kun oli niin pakkoliikkeissään!

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunnen kaksi maanis-depresiiivistä henkilöä. Toinen on lääkäri ja toinen hoitotason sk. Molemmilla tiettävästi hyvä lääkitys, mutta depresiivisessä vaiheessa saattavat oolla pois työstä. Maaninen vaihe taas on loistavaa aikaa eli saavat paljon aikaiseksi.

- Joka pierua pidättää, sillä on jotain vilppiä mielessä -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No itseasiassa tarkoitin siis näitä diabeetikko-ensihoitaja amk- yhdistelmiä. Olen joskus miettinyt että toimiiko tosiaan? Joskus oli kova hinku sairaankuljettajaksi, mutta totesin ettei fysiikka tosiaan riitä, turha itseään huijata. Työkyvytön-hoitaja heti valmistumisen jälkeen... :-

Ennen vanhaan (=80-luvulla) pääsyvaatimuksena oli hyvä terveys ja  katsottiin, että esim. diabetesta sairastava ei voi olla sairaanhoitaja työn luonteen vuoksi, että se olisi vahingollista hänelle itselleen. Nykyään diabeteksen hoito on kehittynyt noista ajoista paljon, että yksilöllisiä ratkaisuja voidaan tehdä ... Ylipainon, aknen, sukulaisen skitsofrenian ym. katsottiin silloin olevan myös este sairaanhoitajaopistoon pääsemiselle. Ihme kyllä, hakijoita riitti...

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ylipainon, aknen, sukulaisen skitsofrenian ym. katsottiin silloin olevan myös este sairaanhoitajaopistoon pääsemiselle.

Itse kävin kouluni 80-luvulla ja kurssillani oli ylipainoisia, akneihoisia ja yksi mt-potilas... No, ehkä sairaahoitajapuolelle olikin tiukemmat vaatimukset.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun o H52.1. Voinko enää jatkaa?

H

Ai niin, on mullaki se... Sorge, unohrin!

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...