Jump to content
MAINOS

Kanadaan vaihtoon perheellisenä


Nelia79

Recommended Posts

Hei, opiskelen amk-tutkintoa ja olen tutkinut eri vaihtomahdollisuuksia. Löysin mielenkiintoisen mahdollisuuden lähteä myös työharjoitteluun eri Suomi-koteihin. Tämä kiinnostaisi ja myös itse opiskelu toisessa korkeakoulussa. Onko täällä perheellisiä jotka ovat lähteneet vaihtoon, mietityttää miten se onnistuu - tarvitseeko puolison ja lapsen olla "kotona" vai voisiko puoliso tehdä töitä tai onko edes kannattavaa niin jne. Itselläni on leikki-ikäinen lapsi, ei siis kouluun voisi mennä vielä ellei toisessa maassa olisi jo alkanut pienempänä koulu. Kertokaa kokemuksianne, onko ollut vaikeaa yhdistää vaihto ja perhe? Haluaisin lähteä pitkälle, jos kerran sitten lähtisi ja varmaan se 3 kuukautta ellei pidempäänkin.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Enpä ole kuullut, että vaihtoon lähdettäessä olisi otettu perhe mukaan. Taloudellisesti se ainakin on raskasta, koska tukea saa vain opiskelija. Puolison ja lasten kulut maksetaan matkoineen, asuntoineen ja muine kuluineen itse. Mutta toivottavasti joku osaa kertoa paremmin, vaihdossaolo on aina opettavainen kokemus.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...