Jump to content
MAINOS

Työpaikan vaihto?


Hanski-89

Recommended Posts

Klo 5 aamulla ja herään pohtimaan jälleen kerran mahdollisesti edessäni olevaa päätöstä.

Olen valmistunut vuosi sitten ja siitä saakka ollut tk:n osastolla töissä. Minut vakinaistettiinkin kesäkuussa.

Erikoissairaanhoidossa gastrokirurgian osastolla oli paikka auki ja hain sitä, ensi viikolla haastattelu. Olen tuolla samaisella osastolla ollut yhden kesän perushoitajan sijaisena, nyt teen sairaanhoitajaa. Hakijoita on ollut vähän ja olin siellä ollessani tykätty ja oh pyysi tulemaan seuraavanakin kesänä töihin sh:n sijaiseksi.

Silloin iski rimakammo. En uskaltanut mennä, sillä sh:n hommat ovat sillä osastolla vaativia ja tiedän muutaman burn out -lomalle jääneen hoitajankin. Menin tekemään ensimmäistä sh:n sijaisuuttani tk:een ja sillä tiellä olen.

Tykkään nykyisestä työpaikastani. Työkaverit ovat mitä mukavimpia toisin kuin tuolla gastrolla. Kuitenkin minusta tuntuu ettei työni enää juurikaan ole riittävän haastavaa. En myöskään ole minkään erikoisalan asiantuntija, tiedän joka asiasta jotain yleistä. Vaikka tuo gastro tulisi olemaan kova stressinpaikka elämääni haluaisin sitä silti..

Entä jos teenkin siinä virheen? Takaisin en enää tk:een pääsisi, pomo ei kerran lähteneitä takaisin ota.

Mielipiteitä, vaihdanko vai en (jos sen paikan saan)?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jos susta tuntuu, että kaipaat haastavempia hommia ja vauhdikkaampaa menoa kuin terkkarin osastolla, niin totta kai vaihdat! Suomessa on kuitenkin niin paljon terveydenhuoltoalan työpaikkoja, joista valita, vaikkei gastrokirurgian osastokaan olisi sun juttusi, eikä terkkariin takaisin pääse. Kyllä sieltä tulee ennemmin tai myöhemmin the työpaikka vastaan, mutta jämähtää taas ei kannata. Mistäs sitä tietää vaikka gastrokirurgia SHna oliskin just se sun juttu! Et mä suosittelisin kyllä vaihtamaan, aina kannattaa kokeilla uusia tuulia ja kehittää itseään :) 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Takaisin en enää tk:een pääsisi, pomo ei kerran lähteneitä takaisin ota.

 

Mistä näitä valopää periaatteita oikeen kumpuaa? Lienee myös TK:n etu että siellä on hoitajia jotka on käyneet muuaallakin töissä. Gastron puolen avanne jne osaaminen on varmasti tervetullutta tk osastolle... Voi kiesus...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

 

Takaisin en enää tk:een pääsisi, pomo ei kerran lähteneitä takaisin ota.

 

Mistä näitä valopää periaatteita oikeen kumpuaa? Lienee myös TK:n etu että siellä on hoitajia jotka on käyneet muuaallakin töissä. Gastron puolen avanne jne osaaminen on varmasti tervetullutta tk osastolle... Voi kiesus...

 

Näitä osastonhoitajien kyseenalaisia periaatteita on aina ollut. Yks "parhaista" oli entisen oh:n periaate että "miespuoleista hoitajaa ei tule minun osastolle niin kauan kuin minä täällä määrään" Sanansa piti tuo oh..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Silloin iski rimakammo. En uskaltanut mennä, sillä sh:n hommat ovat sillä osastolla vaativia ja tiedän muutaman burn out -lomalle jääneen hoitajankin. Menin tekemään ensimmäistä sh:n sijaisuuttani tk:een ja sillä tiellä olen.

Tykkään nykyisestä työpaikastani. Työkaverit ovat mitä mukavimpia toisin kuin tuolla gastrolla. Kuitenkin minusta tuntuu ettei työni enää juurikaan ole riittävän haastavaa. En myöskään ole minkään erikoisalan asiantuntija, tiedän joka asiasta jotain yleistä. Vaikka tuo gastro tulisi olemaan kova stressinpaikka elämääni haluaisin sitä silti..

Entä jos teenkin siinä virheen? Takaisin en enää tk:een pääsisi, pomo ei kerran lähteneitä takaisin ota.

Mielipiteitä, vaihdanko vai en (jos sen paikan saan)?

 

Itse lähdin vastavalmistuneena gastrokirran osastolle aikanaan ja tykkäsin kovasti. Työ oli haastavaa, mutta antoisaa ja todella opettavaa. Siltä tieltä on tarttunut takkiin todella paljon ja koen sen vaiheen elämää antaneen paljon ammattitaidolle. Tokikaan osasto ei ole helppo uran alkuvaiheilla, mutta ainakin meillä oli loistavia kollegoja, joilta sai tukea, neuvoa ja kannustusta. Sillä tiellä olisin ehkä varmaan vieläkin, jos vakinaistaminen olisi tehty ennenkuin ehdin siirtyä muualle vakinaiseksi (miettivät valintaa liian pitkään ja tartuin tilaisuuteen, kun toisen paikan sain). Joten kyllä minä ainakin rohkaisisin tarttumaan tilaisuuteen! Tosin työpaikan ilmapiiri on tärkeä osa työssä jaksamista, joten omaan valintaani vaikuttaisi ehkä aika olennaisesti se kuinka paljon mukavampia työkaverit ovat. Huonossa ilmapiirissä lannistuu nopeasti ja varsinkin, jos apua ja tukea uutena ei saa niin se onkin sitten jo toinen juttu... Uudet temput ja kuviot ovat kuitenkin uusia jonkin aikaa ja niihinkin tulee rutiinia eivätkä ne jaksa loputtomiin kantaa. Eli en osaa antaa suoraa vastausta kysymykseen, mutta tosiaan, aina voi vaihtaa jos ei koekaan paikkaa omakseen.

pahimman vastustajani tiedän, minusta itsestäni sen löydän

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jep, tässä vaiheessa työuraasi on aika ottaa haasteita ja hakeutua hankaliin tilanteisiin. Myöhemmin voit sitten ottaa rauhallisemmin. Varo vain polttamasta siipiäsi matkalla.

Meidän liitto neuvottelee teidänkin liittojen palkat!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Rohkeasti vaan kohti uusia haasteita, pärjäät varmasti! Tuskin tulee tk:ta ikävä paitsi niitä kivoja työkavereita. Jos se uusi osasto ei miellytä tai tunnu omalta (anna toki aikaa "sisäänajolle") niin ei sinne pitkäksi aikaa tarvitse jäädä, erikoissairaanhoidossa kyllä riittää mielenkiintoisia erikoisaloja. Itseäni ei oo koskaan toi kirran puoli suuremmin viehättänyt, mutta sisätauti-,keuhko- ja infektio-osastoilla on ollut kiva työskennellä.

Piikittämiseen tulee himo ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Haastattelussa olin tänään ja hyvin meni.. Jos paikan saan, YRITÄN edes saada virkavapaata tästä tk:n paikasta. Jos ei onnistu täytyy irtisanoutua kokonaan.

Mutta kun on saanut tätä asiaa nyt oikein sulateltua niin tuntuu että olisin muutokseen valmis. No, kohtalo päättäköön saanko paikkaa! :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...