Esa Posted November 23, 2013 Posted November 23, 2013 Mietin minne tämä ammattikunta tulee sijottumaan ja millanen työnkuva varmasti nää hoiva-avustajat tulee vahainkoteihin ja ehkä myös kotihoito saataa palkata kun palkkaluokka pienempi. http://yle.fi/uutiset/uudet_hoiva-avustajat_huolestuttavat_tehya/6875572 Etulinjan mies Kanyloi varjoaan nopeammin.
Satu Posted November 23, 2013 Posted November 23, 2013 Ite mä nään että kehitys on sen suuntainen että hoiva-avustajat (yksinkertaisesti sanottuna) tulevaisuudessa tekee lähärien työt, lähärit saikkarien ja saikkarit siirtyy hallinnollisiin tehtäviin, ainaki tuntuu että toi amk-koulutus nykypäivänä alkaa olla sen suuntasta... Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.
scoubi Posted November 24, 2013 Posted November 24, 2013 Sen verran kokemusta hoiva-avustajista, että työkkäri lähetti meille yhden sellaisen opiskelijan harjoittelujaksolle. Tyttö saapui paikalle 2 päivänä kahden viikon aikana (harjoittelujakso oli sovittu useammiksi viikoiksi). Meiltä sitten ilmoitettiin oppilaitokseen, että ei tarvitse tulla enää. Motivaatio siis tällä tytöllä nollassa. Työvoimakoulutukset eivät ajaa asiaansa, jos ihminen pakotetaan opiskelemaan jotain mitä ei itse halua. Nuo hoiva-avustajathan on nyt sitten niinkuin entisiä hoitoapulaiset. Samat hommat, titteli vaan oon muuttunut. Mielestäni olisivat ihan tervetulleita vanhuspuolelle, jos motivaatio ja asenne kohdillaan.
hoplaa Posted November 24, 2013 Posted November 24, 2013 Meillä hoiva-avustajia on enimmäkseen kesäisin ja toimivat mukana vanhusten ulkoilutuksissa, syötöissä ja muussa viriketoiminnassa. Ovat kyllä siis ihan hakeutuneet meille hoiva-avustajiksi eivätkä tule työkkärin kautta, joten motivaatiokin on kohdillaan. Ovat kyllä suuri apu - kiitos heille!
Satu Posted November 24, 2013 Posted November 24, 2013 Odottelen mielenkiinnolla ensimmäisiä tutkimuksia aiheesta keuhko-infektiot sekä esim. iho-ongelmat (lähinnä painehaavat) ennen vs. jälkeen hoiva-avustajien tulon.. Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.