Jump to content
MAINOS

Pitkät työputket


Temppis

Recommended Posts

Työskentelen oppisopimuksella 2-vuorotyössä. Minulla teetetään jopa 12 päivää putkeen (näistä 2 on koulupäiviä ja loput työvuoroja) ilman että välissä on yhtäkään vapaapäivää. Olen työpaikalla ainoa joka joutuu näitä" pitkiä putkia" tekemään, kaikilla muilla maksimissaan 6 pv (useimmiten vain 4-5 pv jonka jälkeen vapaata). Eikös oppisopimusopiskelijaa koske aivan samat oikeudet ja velvollisuudet kuin muitakin ja nähdäkseni yllämainittu menettely ei ole tasa-arvoista kohtelua. Kokemuksia vastaavanlaisesta?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Minusta koulutunteja ei lasketa mukaan työpaikan työtunteihin. Eikö voi listantekijälle esittää toiveen työajoista?

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kattoitko mitä sun oma TES sanoo asiasta? Mun mielestä useimmissa työehtosopimuksissa sallitaan se 12 päivän putki niin, että ekan viikon maanantai ja toisen viikon sunnuntai on vapaita. Koulupäiviä ei käsittääkseni lueta työaikaan.

 

Ehdottaisin kanssa kysymyään listantekijältä josko löytäisitte jonkun ratkaisun.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sain omat työvuoroni, ensi viikolla olen yhden päivän vapaalla, sitten taas 6 pvää töitä 1 vp, 4  töitä, 1 vp, 4 töitä ja 1 vp,kaikki 3 vkoloppua töissä listalla. sitten on vp ja aloitan piitkän vapaan!! Mutta rakenna tuossa elämää, on lapsiakin ja palaudu työstäsi, tekis mieli jo hakea sairauslomaa!!!!!  :itkee: Jään kesken listan vapaalleni, joten ei tullut kun 4 vp:tä, hienosti sekin saatu pätkittyä yhden päivän vapaisiin, taaskaan ei ole yhtään kahden päivän peräkkäistä vapaata. Mutta lain putteissa tämä sallitaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sain omat työvuoroni, ensi viikolla olen yhden päivän vapaalla, sitten taas 6 pvää töitä 1 vp, 4  töitä, 1 vp, 4 töitä ja 1 vp,kaikki 3 vkoloppua töissä listalla. sitten on vp ja aloitan piitkän vapaan!! Mutta rakenna tuossa elämää, on lapsiakin ja palaudu työstäsi, tekis mieli jo hakea sairauslomaa!!!!!  :itkee: Jään kesken listan vapaalleni, joten ei tullut kun 4 vp:tä, hienosti sekin saatu pätkittyä yhden päivän vapaisiin, taaskaan ei ole yhtään kahden päivän peräkkäistä vapaata. Mutta lain putteissa tämä sallitaan.

Eikö tuollaisesta työpaikasta kannattaisi lähteä pois mahdollisimman äkkiä?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

 

Sain omat työvuoroni, ensi viikolla olen yhden päivän vapaalla, sitten taas 6 pvää töitä 1 vp, 4  töitä, 1 vp, 4 töitä ja 1 vp,kaikki 3 vkoloppua töissä listalla. sitten on vp ja aloitan piitkän vapaan!! Mutta rakenna tuossa elämää, on lapsiakin ja palaudu työstäsi, tekis mieli jo hakea sairauslomaa!!!!!  :itkee: Jään kesken listan vapaalleni, joten ei tullut kun 4 vp:tä, hienosti sekin saatu pätkittyä yhden päivän vapaisiin, taaskaan ei ole yhtään kahden päivän peräkkäistä vapaata. Mutta lain putteissa tämä sallitaan.

Eikö tuollaisesta työpaikasta kannattaisi lähteä pois mahdollisimman äkkiä?

 

Juu mullahan alkaa pidempi ns. vapaa onneksi. En usko että se vaihtamalla paranee, tuntuu olevan tän kunnan tyyli! Edellisessä paikassa meno lähes samaa, jonka myötä anoin siirtoa tähän nykyseen. huhtikuussa ollut viimeksi arkena 2 pvän peräkkäinen vapaa, ja nyt lista toisensa jälkeen 3 vkossa yksi 2 pvän peräkkäinen vapaa, se on vkoloppuvapaa, nyt ei ole sitäkään, kun olen kaikki vkoloput töissä. Onko ihan laillista että kun jään kesken listan esimiehen myöntämälle vapaalle, johon mulla laillinen oikeus ja mahdollisuus, niin pistetään tekemään ne kahden viikon vkoloput, sekä olemassa olevan viimeinen. 

Teen kaksi viikkoa töitä kahdella vapaalla, kummallakin vkolla yksi vapaa, arkena. Se on nähty jo ajat sitten että listantekijä haluaa osoittaa mieltään ja päteä tämän kautta, ne jotka uskaltaa sanoa eikä pidä häntä pikkupomona, saa kyllä nähdä sen työvuoroissa, minä yksi heistä. 

 

Esimiehelle on turha puhua, ei puutu eikä koskaan ole puuttunut. Toteaan vaan että voi voi, ittepä oot alasi valinnut, ja laillista on! Laillista ei toki ole minun mielestä että siellä on niitäkin joilla 2 pvän peräkkäiset vapaat pyörii, säännöllisesti, ja vkoloput lähes tulkoon vapaana!! AHISTAA!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työn teettäminen ja työvuorojen suunnitteluhan ovat työnantajan oikeuksia. Laki määrittää minimirajat vapailla jne mutta loppu on ns. herran hallussa.

Laillinen ei välttämättä ole järkevää ja vielä useammin se ei välttämättä ole oikeusdenmukaista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minusta koulutunteja ei lasketa mukaan työpaikan työtunteihin. Eikö voi listantekijälle esittää toiveen työajoista?

Sen verran sain selville että oppisopimus opiskelija työskentelee myös alan TES:n mukaisesti ja vaikka vuorojen välissä on teoriapäiviä (joiden tunnit eivät kuitenkaan näy listalla), se lasketaan niin että opiskelija tästä huolimatta tekee "täyttä listaa".  Esim. viikkotyöaika 38,15 - 7,15 (koulutunnit) = 31h per viikko. Jos tuntimäärä tästä ylittyy, tulee ylityötä joka näkyy plussatunteina. Tämän perusteella myös viikkolepo pitää ottaa huomioon riippumatta siitä onko koulupäiviä vai ei.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...