Jump to content
MAINOS

Sairaanhoitajaksi Yhdysvaltoihin - Nursing in the USA


kasperi

Recommended Posts

Heippa.

Löytyykö kokemuksia hakuprosessista Usaan?
Olen lukenut jonkin verran vanhoja keskusteluja, mutta mitään uutta ei näkynyt.

Ilmeisesti aika moni hakee jonkun välitystoimiston kautta? Onko tällä foorumilla
ketään, joka tietäisi millaista on hakea rapakon taakse "ihan itse" töihin? Vai
onko mahdotonta... Hih hih...

Tiedän että pitää tehdä se kielitesti ja nclex, mutta mitäs muuta pitäisi
alkaa valmistelemaan? Miten prosessi kannattaa aloittaa? Työluvan tms.
hakemisestako?

please, kertokaa kokemuksia tai vinkkejä....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Moi!

Prosessin aloitat siitä että päätät mistä osavaltiosta haet rekisteröintiä ja otat yhteyttä niiden board of nursingiin.

Aktiivisia välitystoimistoja ei taida enää Suomessa toimia.

Suurin ongelma tällä hetkellä (ja ties miten pitkälle tulevaisuuteen) on "retrogression" eli viisumeja ei ole eikä mitään mahdollisuuksia saadakaan työn perusteella noin viiteen vuoteen. Tätä on jo kestänyt lokakuusta 2006 muistaakseni ja loppua ei näy. Ongelmana on se että joistakin maista kuten esim Filippiinit on hakijoita aivan valtavat määrät enemmän kuin viisumeja on tarjolla/vuosi. Toki oma syntymämaa vaikuttaa mutta nyt on kyllä kaikki vähän samassa junassa eli ei auta olla suomalainenkaan.

Lisäksi maailman taloudellinen tilanne, varsinkin Yhdysvalloissa vaikuttaa siten että monet sairaalat eivät ole halukkaita sponsoroimaan ulkomaalaisia hoitajia kun "omiakin" alkaa löytyä kun työt maassa vähenevät. Esim suosituimmissa kohteissa kuten Bay area Kaliforniassa alkaa kuulemma olemaan melkein mahdottomia. Niillä on nykyään tulijoita ihan tarpeeksi.

Mutta toki jos edelleen olet innostunut niin ei mikään estä aloittamasta prosessia. Varsinkin jos olet nuorempi niin eihän viisikään vuotta ole NIIN pitkä aika. Lue allnurses.com sivustolta lisää, siellä on todella hyvää tietoja kaikesta mitä sinun tarvitsee tästä tietää. Tiedän täältä vain yhden hoitajan jolla kokemusta Yhdysvalloissa työskentelystä, eli Ambien.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

No, mulla on sellainen "onnekas" tilanne, että olen yhdysvaltalaisen miehen kanssa

naimisissa, joten mulla ei tule olemaan viisumin saanti ongelmaa.

eniten tällä hetkellä kiinnostaa tuo sairaanhoitajaksi rekisteröityminen. ollaan

muuttamassa teksasiin, ja aion ottaa yhteyttä niiden board of nursingiin.

Jos täällä foorumilla on joku, jolla on kokemusta tuosta hakuprosessissa, niin kertokaa ihmeessä. lähinnä kiinnostaa miten kaikki todistukset yms. käännätettiin jne.

mikä niille kelpaa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli kannattaa eka ottaa yhteyttä siihen texasin  boardiin niin ku sanoit.

Tärkein juttuhan on et tietyti et suoritat NCLEX kokeen jotta voit toimia shna USAssa.

Ne pyytää sulta sun sh koulun "transcriptit" sun todistuksesta mistä käy ilmi miten paljon tunteja olet suorittanut etc. Ota yhteyttä kouluun ja kysy voiko esim Englannin opettaja tai muu vastaava kääntää ne. Sit ne varmaan pyytää Suomen terveyden huolto viranomaisilta Validation formia. Sen formin saat sieltä Texasista ja sit vaan lähetät sen suomen viranomaisille jotka lähettää sen edelleen.

Sormenjälkiä ne kans vaatii ja ne voit hoitaa joko Suomessa tai Texasissa. Suomessa ilmasta.

Taitaa ne pyytää viä rikosrekisteri otteenki ja syntymä/virkatodistuksen!

Sää joudut vissiin suorittaan Englannin kielen kokeenki esim IELTS jos sun sh koulutus ei ollu ENG kielinen.

Muok. Itteasiassa sun pitää varmaan ottta tohon yhteyttä ja siihen texasin Boardiin.

Käy molemmissa ja lue niitten ohjeet.

http://www.bon.state.tx.us/olv/examination.html

https://www.ncsbn.org/

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...

Onko kellään tietoa tai kokemusta minkälaista on työskennellä Jenkeissä sairaanhoitajana? Onko sinne tähän aikaan hankala päästä? Otetaanko ulkomaalaisia kovin helposti? Kuinka hankala hakuprosessi on? jne.

Itse olisin kiinnostunut menemään Californiaan, mutta myös muutkin osavaltiot kiinnostavat yhtälailla. Olen vähän tutustunut jo mitä kaikkea vaaditaan, mm. IELTS, NCLEX-RN, viisumi, Green Card, työhaku -> työpaikka (Board of Nursing), yms. yms. yms. Eli, paljon vaaditaan ja hakuprosessi on aikaa vievää ja vaativaa.

En ole vielä tutustunut rekryfirmoihin. Joten onko kellään tietoa/kokemusta, mitkä firmat puukkaa Jenkkeihin ja onko se kannattavampaa, kuin ite hakea?

Onko kellään tietoa Suomi-kodeista Jenkeissä? Tiedän että Floridassa on ainakin yksi ja sitten Torontossa, Kanadassa. Onko mahdollisesti Losissa?

Jos USA:an meneminen tuntuu lähes mahdottomalta tai epävarmalta, olen myös miettinyt vaihtoehtona Austraaliaan. Sinne kun on kuulemma kysyntääkin. Lähtisin siis syksyllä 2010, eli tässä on reilu vuosi aikaa hoitaa asioita. Kielikokeen suorittaisin nyt syys-lokakuussa.

Te jotka tiedätte jotain tai teillä on kokemusta, olisi kiva kuulla kokemuksistanne... ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 viikkoa myöhemmin...

Moi!

Mä oon myös kiinnostunu lähteen töihin jenkkeihin, mutta oon saanu vaan aika ristiriitaista tietoo hakuprosessista, toiset sanoo et kielikokeen on oltava TOEFL ja toiset taas IELTS, onko sillä oikeesti merkitystä kumman kokeen suorittaa?

Ja sit NCLEX, oon koulutukseltani lähihoitaja, onko koe sama kaikille riippumatta koulutuksesta; lh/sh? Ja jos on, niin mahtaakohan olla ihan törkeen vaikee lähihoitajalle läpäistä?

Ja meniskö haku käytännössä jotenkin näin: eka vaikka kielikoe, sit käännetyt todistukset johonki agencylle joka arvioi ne ja lähettää eteenpäin bon:lle, joka käsittääkseni arvioi ne vielä uudestaan ja sen jälkeen hakemus NCLEXiä varten ja ilmottautuminen Pearsonille josta saa preppausmatskua koetta varten? Ja sit itte kokeen suoritus, ja joskun läpi niin entäs sitten? Millanen se viisumikuvio on?

Oon vasta äskettäin alkanu ihan tosissani säätään tätä hommaa joten oon ihan PIHALLA kaikesta sorry vaan, näihinkin kysymyksiin ovat ihmiset täällä varmaan vastanneet monia kertoja, mutta kun se tieto aina vanhenee ja muuttuu niin ois kyl ihana kuulla ihan viimesintä tietoo jos jollain on, ja joku jaksaa tänne sitä kirjotella..;D Oisin supermegakiitollinen!!! ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi!

Mä oon myös kiinnostunu lähteen töihin jenkkeihin, mutta oon saanu vaan aika ristiriitaista tietoo hakuprosessista, toiset sanoo et kielikokeen on oltava TOEFL ja toiset taas IELTS, onko sillä oikeesti merkitystä kumman kokeen suorittaa?

Ja sit NCLEX, oon koulutukseltani lähihoitaja, onko koe sama kaikille riippumatta koulutuksesta; lh/sh? Ja jos on, niin mahtaakohan olla ihan törkeen vaikee lähihoitajalle läpäistä?

Ja meniskö haku käytännössä jotenkin näin: eka vaikka kielikoe, sit käännetyt todistukset johonki agencylle joka arvioi ne ja lähettää eteenpäin bon:lle, joka käsittääkseni arvioi ne vielä uudestaan ja sen jälkeen hakemus NCLEXiä varten ja ilmottautuminen Pearsonille josta saa preppausmatskua koetta varten? Ja sit itte kokeen suoritus, ja joskun läpi niin entäs sitten? Millanen se viisumikuvio on?

Oon vasta äskettäin alkanu ihan tosissani säätään tätä hommaa joten oon ihan PIHALLA kaikesta sorry vaan, näihinkin kysymyksiin ovat ihmiset täällä varmaan vastanneet monia kertoja, mutta kun se tieto aina vanhenee ja muuttuu niin ois kyl ihana kuulla ihan viimesintä tietoo jos jollain on, ja joku jaksaa tänne sitä kirjotella..:) Oisin supermegakiitollinen!!! :nauraa:

No ens alkuun täytyy sanoo et viisumin saanti työn perusteella on ollut jo usean vuoden jumissa ja viisumin saantiin kuluu 4-5v,ehkä. En ole ihan varma missä viisumin käsittely päivämäärä on tällä hetkellä mut pari vuotta sit se oli 2005´jätetyt hakemukset. Minimissään koko homman saa kasaan 18kk mut tällä hetkellä näin ei kuiteskaan ole. Yllä oleva tietty tarkoittaa pysyvää oleskelu lupaa.

Tiän muutaman Filippiiniläisen SHn jotka tekee töitä 2 vuoden työluvalla ja ne sai sen työluvan kohtuu nopsaa mikä oli kai joku vähän yli vuosi. Tässä tietty ongelmana se et se lupa on vaan 2vuotta jonka jälkeen en tiä mtä tapahtuu.

Mut jos jaksat odottaa niin tarkista nyt ensiks miten LH koulutus hyväksytään USAssa ja mitä töitä sillä voi tehdä. Tän jälkeen ota yhteys NCLEX järjestävään organisaatioon ja kysy mikä koe sun on tehtävä/tai riittääkö LH koulutus yleensäkkä NCLEX kokeen tekemiseen.

Kielikokeesta ei kannata oikeestaan ennen NCLEXin läpäisyä huolehtia. En tiä onko väliä kumman tekee eli TOEFL tai IELTS. Omasta kokemukesta voin sanoo et IELTS on ihan naurettavan helppo jos vähänkin osaa Englantia.

Yks asia mikä kannattaa ottaa huomioon on myös koulutuksen merkitys eli mitä parempi koulutus sitä parempi työ/palkka. Esim Suomessa koulutus ilmainen jos vaikka SHks haluu mutta USAssa sama koulutus voi helposti maksaa useamman kymppitonnin!

Toinen juttu on et minkäalainen kokemus sulla on ulkomailla työskentelystä? Mun pointti on siinä et miks uhrata useempi vuosi elämästä hakuprosessiin ja sit kun sinne viimein pääsee niin se ei olekaan sitä mitä kuvitteli.

Esim täälä on jotkut LHt menny Englantiin töihin missä hakuprosessi on huomattavasti lyhempi. Puhutaanko muutamasta kk, en ole ihan varma. Englanti on tietty vähän erillainen kuin USA mutta kieli on sama ja kulttuuri eroo Suomesta eli saa samalla kaks kärpästä yhellä iskulla kohtuu lyhellä haku prosessilla!

Mutta enivei toivottavasti tästa nyt ees jotain apua ja ilmota nyt mitä teet ja jos on jotain kysyttävää niin autan mielellään!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kiitos vaan infosta!

argh aika karmeelta kuulostaa toi viisumihomma, mut tietty jos on mahis saada työlupa vaik pariks vuodeksikin niin sekin jo auttas. mulla on vähän niinku henk.koht. syyt miks haluun nimenomaan jenkkeihin, et siinä mielessä enkut tai muu maa ei oo oikein vaihtoehto. oon asunu enkuissa vuoden ja jenkeissä sen 3 kk, et silleen osaan vähähn vertailla noita maita, toki en oo hoitoalan töissä ollu kummassakaan mut ei mulla motiivina oo se, et saisin parempaa palkkaa tms. jenkeissä asuva sh kaverini sanoi, että jos koulutus hyväksytään ja NCLEX menee läpi niin periaatteessa pitäs olla aika hyvät mahkut saada sit työlupa.

eli alan tässä ny käännättään todistuksia ja lähetän ne sit jenkkeihin arvioitavaks. jos eivät hyväksy lh-koulutusta, toinen vaihtoehto on et meen jenkkeihin opiskeleen sh:ksi, vaikka maksaakin niin siel oppii jo opiskelun aikana maan tavat ja käytännöt hoitoalan töissä ja siinä mielessä käyn koulun mieluummin siellä kun suomessa.

mutta kattellaan kuinka käy, kiitos sulle emjay vastauksesta :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos viitsit niin päivitä tänne tieto miten on edistynyt sun projektisi. Vois olla kanssa mielenkiintoa joskus lähtee töihin johki ulkomaille ehkä myös jenkkeihin.

Tekeekö USA:N greencardilla mitään tai auttaako se työn saannissa? Netissä ja tvssä mainostetaan greencard lotteryitä. Eikös Irina Brjöklund asusta jenkeissä tälläisellä kortilla...?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

moi, kyllähän sillä greencardilla tekee paljonkin, se on niinku pysyvä oleskelulupa jenkkeihin eli jos sellasen saat ei tartte huolehtia viisumeista ym. gc oikeuttaa myös laillisesti saamaan työpaikan jenkeistä, eli käsittääkseni sillonhan ei tarvii erikseen työlupaa. (saa korjata jos oon väärässä) en tiä mikä mahis sellanen on niistä lotteryista saada, mutta voi olla että kokeilen onneani >:D oon kans kuullu et irina björklundilla on gc.

päivitän tänne kyllä kuinka homma edistyy, ei vaan oo juurikaan kerrottavaa viä tässä vaiheessa, ei oo siis edistyny paljon mitenkään :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

moi! lupasin joskus laitella updatea tilanteesta, mut en oo käyny täällä aikoihin. päädyin sitten kuitenkin opiskelemaan sh:ksi suomessa, lähihoitajana kun ei saa tehdä juurikaan mitään jenkeissä, ja kun otin matikkapääni käyttöön niin tajusin että ei ole mitään järkeä mennä jenkkeihin opiskelemaan ja hankkiutua konkurssiin, kun suomessa tosiaan on vielä ilmaista tämä opiskelu ja saa vielä opintotukeakin..

valmistua pitäis v.2013 joten on aikaa hahmotella jenkkisuunnitelmaa ja edelleen aion sinne muuttaa.

sellaista tässä olen pohtinut, kun aion suuntautua psykiatriaan, että mitkä lie työmahkut sillä alalla, toki voin tehdä töitä missä vaan vaikka siihen suuntaudunkin, mutta kun se on se itseä kiinnostavin ala, niin tietty haluaisin sen puolen töitäkin. oon säännöllisin väliajoin kattellu työmarkkinoita, ja aika vähän on ilmoituksia.. jos täällä on jenkeissä asuvia, esim kasperi sattuu lukemaan, osaisiko sanoa työmarkkinoista mitään?

muutenkin ois kiva kuulla muiden vastaavista suunnitelmista ja ennen kaikkea kokemuksista :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen yhdellä harraste-foorumilla jutellut paljonkin Jenkeissä työskentelevien sh:ten kanssa, ja nykyinen tilanne on se että pelkällä vastavalmistuneen sh:n koulutuksella työn löytäminen on HYVIN HYVIN vaikeaa.

Neulominen on helppoa kuin heprea.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

hieman OT:

3 vuotta sitten itseki unelmoin usasta ja siellä työskentelystä. silloin puhuttiin 5000 dollarin keski kuukausipalkoista joka tuntui suomeen nähden paljon (oli dollari kurssikin vielä aika vahoillaan). sitten tuli lama ja kurssit alkoi mennä alamäkeen. pankkeja mennyt konkkaan, usa sulki rajat ja viisumeita ei enä ulkomaalaisille herunut kun omat kansalaisetkin oli työttöminä ja työttömyysaste sen kuin kasvoi. jenkeissä saa painaa aika paljon töitä, on enemmän vastuuta kuin esim. euroopassa ja hoitajana on vain 3-4 viikkoa vuodessa lomaa.

nyt olen ollut 2 vuotta sveitsissä ja ei vois vähempää jenkkeihin työnhaku enä kiinnostaa. täällä on niin paljon parempi olla. vastavalmistunut saa helposti töitä (jos osaa saksaa tietty) ja aloittelevan hoitajan palkat alkaa 5200fr/kk (nykykurssin mukaan 4000e/kk), lomaa on vähintään 5 viikkoa/vuosi ja vero on täällä matala (itse maksan alle 7%). sit jos vielä teet erikoistumisen (2v työnoheessa) anestesia, teho tai ensiapuun niin palkat nousee heti yli 6000fr/kk (4600e/kk).

kirjoitin nyt vain vertailun vuoksi. jokainen itse tietenkin päättää omista unelmistaan :)

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No mää muutin jenkkeihin,Etelä Floridaan, 08 syksyllä. Viikko saapumisen jälkeen pankit romahti ja lama alkoi! No ei mulla hätää ollut koska mulla oli välitys toimiston kautta työpaikka! Mut sit Uudenvuoden tienoilla 08/09 mun sairaala päätti pistää kaikki välitystoimiston työntekijät pihalle säästääkseen rahaa! Eli siinä sitä oltiin 09 alussa ilman työtä USAssa,yksin, joka koki pahinta lamaa vuosikausiin! Meinas itku tulla! Mut sit vihdoin onni käänty ja mun välitys toimisto ilmoitti et yks työpaikka olis Virginiassa! Mää olin et ei kai mulla kauheesti vaihtoehtoo ole ku rahatkin alkaa loppuun! pakkasin kamat vuokra kuormuriin, ajelin 1000 mailia pohjoiseen uuteen työpaikkaan!Nyt olen ollut täällä vähän yli pari vuotta ja ei voi kuin sanoo et toi lama ja työpaikan menettäminen Etelä Floridassa oli parasta mitä koskaan taphtu! Mää olen osavaltiolla hommissa, palkkaa huonompi kuin yksityisellä mutta työpaikka varmempi kuin yksityisellä ja se on vielä laman jatkuessa hyvä asia! Pääsin välitystoimistosta ja sen tuomasta epävarmuudesta eroon. Perhettä pikku hiljaa perustellaan ja muutenkin kaikki sujuu ihan ok!

Jenkkien tilanteesta voin sanoo sen et vastavalmistuneena on tosi vaikeeta löytää työtä tällä hetkellä, ainaskin Virginiassa, mutta esim just mielisairaalat palkkaa vastavalmistuneita koska mielisairaaloilla on aina kysyntää sairaanhoitajille!

Tosta työpaikka tilanteesta voi sanoo myös sen et tää on helkatin iso maa ja mahdollisuuksia on aina jos niihin on valmis tarttuun!

Mut isoin asia mikä varmaan tällä hetkellä hidastaa on viisumin saanti joka kestää monta vuotta! En tiä tarkalleen kauan, mulla meni 4 ja puoli vuotta, mut mulla on Green Card ja sillä voin olla täällä periaatteessa loppu elämän jos huvitttaa eli se odottaminen sitkuiteski kannatti!

Mut Tsemppiä opinnoille Annabee! Minkälaisen sairaanhoitajan tutkinnon olet muuten suorittamassa? ,

moi! lupasin joskus laitella updatea tilanteesta, mut en oo käyny täällä aikoihin. päädyin sitten kuitenkin opiskelemaan sh:ksi suomessa, lähihoitajana kun ei saa tehdä juurikaan mitään jenkeissä, ja kun otin matikkapääni käyttöön niin tajusin että ei ole mitään järkeä mennä jenkkeihin opiskelemaan ja hankkiutua konkurssiin, kun suomessa tosiaan on vielä ilmaista tämä opiskelu ja saa vielä opintotukeakin..

valmistua pitäis v.2013 joten on aikaa hahmotella jenkkisuunnitelmaa ja edelleen aion sinne muuttaa.

sellaista tässä olen pohtinut, kun aion suuntautua psykiatriaan, että mitkä lie työmahkut sillä alalla, toki voin tehdä töitä missä vaan vaikka siihen suuntaudunkin, mutta kun se on se itseä kiinnostavin ala, niin tietty haluaisin sen puolen töitäkin. oon säännöllisin väliajoin kattellu työmarkkinoita, ja aika vähän on ilmoituksia.. jos täällä on jenkeissä asuvia, esim kasperi sattuu lukemaan, osaisiko sanoa työmarkkinoista mitään?

muutenkin ois kiva kuulla muiden vastaavista suunnitelmista ja ennen kaikkea kokemuksista :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

kiitos vastauksista :) sen verran sanon tarkennusta, että en halua usaan sen takia, että pääsisin vaan jonnekin ulkomaille töihin ja saisin parempaa palkkaa, vaan mun poikaystävä on usasta eli joooo miehen perässä.. :D (vielä parempi syy haha..) no joo, ei ihan, kyllä mä usaan ilman sitäkin oisin menossa.

Emjay, mitä kautta sä sun green cardin oot saanu, jos saa kysyä? mulla on aina se vaihtoehto, et meen naimisiin, mikä tietty helpottaa sitä viisumitilannetta. todennäköisesti päädyn myös sinne virginian aluelle tai lähistölle, esim dc:n alueelle. missä päin virginiaa sä asut? kiva kuulla, et psykiatrian puolelle pääsee vastavalmistuneetkin. sen puolen tutkinnolla näyttäs pääsevän myös joihinkin sossupuolen töihinkin, missä vaaditaan osaamista mielenterveyden puolelta.

mun sh-tutkinto on ihan normi, suomalainen amk-tutkinto, taustalla lh-opinnot mut sama 210 op kun muillakin. eli varmaan 3,5v yhteensä kun vaihtoon meno pidentää opiskeluaikaa, muuten se olis meillä 3v. (en nyt oo ihan varma mitä hait kysymykselläsi, tarkenna jos vastasin vierestä).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...

Jaahas, siinähän se kysymys tulikin;) olisiko kellään siis uudenpaa, ajankohtaista tietoa USA:n tilanteesta sairaanhoitajan työllistymistä ajatellen? Foorumilla on kyllä lukuisia keskusteluja aiheesta, mutta pakkaavat olemaan turhan vanhoja .

 

Kovasti olisi halua alkaa laittaa vireille muuttoprosessia, vielä kun ymmärtääkseni kaikkeen paperisotaan ja säätämiseen voi hyvinkin mennä se vuosi tai pari. Meinaan napata miehen ja pari poikaa mukaan, ja ottaa irtioton kotisuomesta. Amerikan ja Kanadan välillä olen palloillut, mutta jotenkin USA on vienyt nyt pitemmän korren. Jospa saisi nauttia jopa parista vuodesta ilman kolmenkympin pakkasia :w00t:

 

Olisiko syytä alkaa sotkemaan välitysfirmaa (ehdotuksia?!) mukaan leikkiin vai parempi lähteä itsenäisesti sooloilemaan? Jotenkin se lupautuminen samaan duunipaikkaan vuodeksikin nostaa karvoja pystyyn. Entäpä jos se onkin ihan pa*kaa!? 

 

Kiitän ja niiata niksautan jo etukäteen kaikille vastaamaan viitsineille :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo jos jollain vaan on tietoa USA:n työllisyystilanteesta ja myös Kanada kiinnostaa niin olisin myös kiinnostunut.

 

Mietinnässä kovin lähteminen pois täältä Suomen kamaralta. Paikka kuitenkin vielä auki. Englanti, Australia, Kanada tai Jenkit...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...