Jump to content
MAINOS

Hälytysraha


Uurastaja

Recommended Posts

MAINOS

Lukee TES:ssä tms. paikallisessa sopimuksessa.

 

Meillä:

a) Työvuoron muutos 24 tunnin sisällä

b) Toinen työvuoro ennen/jälkeen oman työvuoron

 

ja Työntekijälle maksetaan 80 euron suuruinen erikoishälytysraha, jos hä-lytys edellyttää välitöntä (alle 30 min.) työhön lähtemistä potilaan terve-yttä vakavasti uhkaavissa tilanteissa. Työvuoron pituudella ei tuolloin ole merkitystä hälytysrahan maksamiselle

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä KVTES.

 

Hain hälyytysrahaa tilanteessa jossa mulle ilmoitettiin 30min ennen iltavuoron alkua, että tulekkin tuntia myöhemmin. Olin jo matkalla töihin, käännyin takaisin. En saanut hälyytysrahaa.

Ja tein 2 vuoroa (aamu-ilta) putkeen, jäin siis aamusta iltavuoroon vielä, silloinkaan en saanut hälyytysrahaa. Mietinkin että milloin tuo kuuluu saada. Kuulemma tuon suuruus on luokkaa 20-30e, mutta periaate on periaate.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä KVTES.

 

Hain hälyytysrahaa tilanteessa jossa mulle ilmoitettiin 30min ennen iltavuoron alkua, että tulekkin tuntia myöhemmin. Olin jo matkalla töihin, käännyin takaisin. En saanut hälyytysrahaa.

Ei vahvistettua työvuorolistaa voi muuttaa yksipuolisesti ilman painavaa syytä. Tuohan on sama jos työntekijä soittaisi puoli tuntia ennen työvuoron alkua, että tuleekin tunnin myöhemmin töihin.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuöi tuosta aasinsilta kun puhutiin työvuorolistoista, kun tehdään kahden mittaista iltavuoroa, lyhyt-ja pitkä, niin onko laillista muuttaa ilman työntekijän suostumasta näitä? Esim. kun olet katsonut ennen vapaiden alkua että on iltavuoro xx-xx, tulet töihin vapaalta, on ne muutettu? Itse olin ainakin tässä tilanteessa pattitilanteessa, ja varautunut olemaan sen työvuoron mikä oli listaan laitettu, eikä mikään auttanut. Tuntuu että omalla työmaalla on sellaiset viidakonlait, ja KVTES on meikäläiselle tietyltä osin sellaista hepreaa soveltamisohjeineen. Liiton luottamusmieheltä saa niin ympäripyöreitä vastauksia, joiden lopputulos on ettei tule hullua hurskaammaksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hälytysraha on kuntapuolella noin 8 euroa ja sen saa jos kutsutaan vapaapäivältä töihin. Tuplavuorokorvaus on 50 euroa ja sen saa jos pyydetään jäämään aamuvuorosta jatkamaan myös iltavuoro tai iltavuoorsta jatkamaan myös yövuoro. Lisäksi tietysti ylityöt ko tunneista.

Näin ainakin meillä Helsingissä Kausassa.


Vahvistettuja työvuorotaulukoita ei voi muuttaa ilman asianomaisen työntekijän lupaa. Jos muutokseen pakotetaan niin yhteys luottamusmieheen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuten jo toisaalla ihmettelin, tehdessäni tuplavuoron, en saanut siitä mitään ns. korvausta. Ja menetenkin vain oikeestaan, kun tunti tunnista koitin korvailla aikana pois. Jatkossa en jousta!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuten jo toisaalla ihmettelin, tehdessäni tuplavuoron, en saanut siitä mitään ns. korvausta. Ja menetenkin vain oikeestaan, kun tunti tunnista koitin korvailla aikana pois. Jatkossa en jousta!!

Jaksotyö on maailman huonoin työaikamuoto. Siinä kun ei ole päivittäistä ylityörajaa ja ylimääräiset tunnit voidaan helposti tasoittaa pois. Kannattaa tarkkaan miettiä kuinka joustava haluaa olla.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...