Pöllö Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 Mediuutiset kirjoittaa 13.8.2013, että lean-menetelmän käytöllä on voitu lyhentää päivystykseen saapuvan potilaan jonotusaikaa sairaanhoitajan ensiarvioon keskimääräisestä 10 minuutista 1,5 minuuttiin. Aika lyheni ottamalla käyttöön yhden luukun sijaan kaksi luukkua. Aiemmin sihteeri ja sairaanhoitaja ottivat potilaan yhdessä vastaan, nyt sairaanhoitaja tekee ensin hoidontarpeen arvion ja sitten potilas menee sihteerin luokse. Potilaat saadaan arvioitua nopeammin ja huonokuntoiset pääsevät nopeasti oikeaan paikkaan. Aulassa henkilökunta näkee koko aulan ja paljonko potilaita odottaa. Jonotusaikoja seurataan jatkuvasti ja jonotusajan venymisen syy selvitetään. Lean-menetelmä on prosessijohtamisen väline, jolla poistetaan ajanhukkaa ja turhaa tekemistä. Aiemmin Jorvissa on selkeytetty murtumaepäilypotilaan hoitoreittiä, jossa potilaan kulkureitti sairaalan eri henkilöiden välillä oli monimutkainen. Menetelmässä henkilökunnalla on keskeinen rooli toiminnan ongelmien havaitsemisessa ja toimintojen kehittämisessä. Lue lisää Mediuutisista Anna Niemelän artikkelista otsikolla "Helpot keinot kutistivat jonot": http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/helpot+keinot+kutistivat+jonot/a920645. Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.