Jump to content
MAINOS

Burn out jo ennen ensi kevättä


neitiT

Recommended Posts

Valmistuin lähihoitajaksi toukokuussa 2013. Siihen menessä olin hankkinut jo hyvin paljon työkokemusta.

Olin myös kouluni paras opiskelija, minulla on "kympin" keskiarvo.

Valmistumisen jälkeen menin töihin paikkaan joka vaikutti aivan ihanalta. Asukkaat olivat mukavia samoin osa työkavereista, mutta kahden viikon jälkeen "kuherruskuukausi" oli ohi ja aloin näkemään kaiken todellisuuden.

Koska olen tittelillä kesätyöntekijä, suurin osa kolleegoista ei ota minua ja osaamistani tosissaan. Tekemisiäni arvostellaan ja minulle jätetään lähes tulkoon kaikki työ. Jos olen iltavuorossa toisen kolleegan kanssa, minä olen se joka tekee töitä kun muut on kahvilla. Sen lisäksi minulle ei kerrota melkeinpä mitään, en koskaan pääse lähtemään retkille, koska minun pitää jäädä talonvahdiksi ja perehdytystä en koskaan saanut vaikka sitä pyysin.

Työpaikkani on muuten ihana ja minulla ja asukkailla on muodostunut hyvä side ja haluaisin heidän ansiostaan jäädä sinne töihin. Mutta koska olen (oman määritelmäni mukaan) työpaikkakiusattu, en haluaisi olla koko paikassa enää minuuttiakaan.

Voisiko joku auttaa ja kertoa mitä tehdä tässä tilanteessa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mutta koska olen (oman määritelmäni mukaan) työpaikkakiusattu, en haluaisi olla koko paikassa enää minuuttiakaan.

Voisiko joku auttaa ja kertoa mitä tehdä tässä tilanteessa?

Ensin sinun täytyy kertoa niille henkilöille joiden koet sinua kiusaavan, että koet heidän toiminnan kiusaamisena. Jos asiat eivät sen jälkeen muutu, niin sinun täytyy ilmoittaa asiasta lähiesimiehellesi jonka on lain mukaan ryhdyttävä selvittämään asiaa ja ryhtymään korjaaviin toimiin.

Sinun kannattaa ottaa myös yhteys luottamusmieheen ja työsuojeluvaltuutettuun. He varmasti auttavat sinua.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...