Jump to content
MAINOS

Tehohoidon ja ensihoidon sairaanhoitaja ?


Amppari poika

Recommended Posts

Kuulin että jossakin päin suomea on sellainen AMK-koulu joka kouluttaa sairaanhoitajia joiden virka nimike on Ensihoidon ja tehohoidon sairaanhoitaja.

koulutus voi olla hyväkin. Mutta edelleen ihmetyttää tämä termien ja ammattinimikkeiden viidakko joka työskentelee ensihoidon parissa. Saa nähdä mitä nimikkeitä on 5 vuoden kuluttua. Nythän ei taida olla kuin vähän alle 10 erinimikettä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ei kenenkään virkanimike ole Ensihoidon ja tehohoidon sairaanhoitaja. Nykyiset amk:t suoltaa 'pelkkiä' sairaanhoitajia, joiden virkanimike on sairaanhoitaja. Koulutusohjelmia on oikeastaan kaksi, hoitotyön ja ensihoidon koulutusohjelmat. Hoitotyön koulutusohjelmasta voi valmistua sairaanhoitajaksi, terveydenhoitajaksi tai kätilöksi, tutkintonimikkeet ovat Sairaanhoitaja-amk, Terveydenhoitaja-amk ja Kätilö-amk. Ensihoidon koulutusohjelmasta valmistuu sairaanhoitajia, joiden tutkintonimike on Ensihoitaja-amk.

Se että joissakin kouluissa on suuntaaville keksitty omia nimikkeitä, ei tee niistä virka, eikä tutkintonimikkeitä :P Sh on sh, erikoissairaanhoitajia ei kouluteta enää. Korjatkaa jos olen väärässä :-X

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Korjatkaa jos olen väärässä :P

Ei kun olet oikeassa!

Tittelinkipeyttähän se vaan on jos tollaisella hirviöllä tituleeraa itseään... Näkee kyllä noissa lääkärien nimikylteissä meidän firmassa että heillä vähän eri meno, eli niissä lukee joko "erikoislääkäri" "erikoistuva lääkäri" "ylilääkäri" tjsp. mutta ei siis kardiologi, neurologi, onkologi... Sairaanhoitajilla taas näkee mitä ihmeellisimpiä virityksiä.

Sano mua perioperatiivisen hoitotyön sairaanhoitajaksi (AMK)!

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Vieraleva hoitsu

Se että joissakin kouluissa on suuntaaville keksitty omia nimikkeitä, ei tee niistä virka, eikä tutkintonimikkeitä :P Sh on sh, erikoissairaanhoitajia ei kouluteta enää. Korjatkaa jos olen väärässä :P

Näin on.. meidän koulussa oli kanssa sellainen nimike suuntaville kun akuutti ja tehohoito. Koulun nimeä en viitsi edes mainta mutta se tehohoito voisi ainakin poistaa sieltä heti. Se oli niin pinnallinen että se ei edes mun mielest' oikeuttaisi käyttää sanaa tehohoito. Yleisakuutti suuntaus olisi parempi vaihtoehto.  :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

onhan näitä joo. joka oppilaitoksella vielä omat viritykset syventäviin eli suuntaaviin opintoihin, niin jos niiden mukaan pitäis joku titteli olla.. huh huh! törmäsin erääseenkin kollegaan harjoittelussa joka oli toiselta puolelta suomea, ja suuntautui sekä lasten- että tehohoitoon, puolet ja puolet. olipahan vaan mielenkiintoinen yhdistelmä, ei voi muuta sanoa! Ja kukas se kirjoitti joskus joku aikaa sitten minkälaiset suuntaavien opintojen nimikkeet on siellä pääkaupunkiseudulla jossakin tietyssä oppilaitoksessa - niiden mukaan kun tittelin ottais niin ei itsekään ymmärtäis onko lintu vai kala!  :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näin on.. meidän koulussa oli kanssa sellainen nimike suuntaville kun akuutti ja tehohoito. Koulun nimeä en viitsi edes mainta mutta se tehohoito voisi ainakin poistaa sieltä heti. Se oli niin pinnallinen että se ei edes mun mielest' oikeuttaisi käyttää sanaa tehohoito. Yleisakuutti suuntaus olisi parempi vaihtoehto. ;)

Kurssien nimet harvoin vastaa täysin sisältöjä, se on monesti sellaista sanoilla kikkailua ja brassailua. Sit sitä pettyy, kun menee kovin odotuksin ja ne ovatkin tosi pinnallisia ja painottuu itseopiskeluun... esim. tyyliin "lukekaas Hoitotiede-lehdestä tehosairaanhoitajan kvalifikaatioista tehty tutkimus" (ja tätä käsitellään sitten seuraavat 4 tuntia - tutkimus sinänsä on ihan hyvä), "mä laitan kiertämään tämän hoitosuunnitelmalomakkeen, jota ei kylläkään käytetä enää missään, kun kaikissa on sähköinen kirjaaminen" jne. jne. Ei mitään sellaista tietoa, että mitä voisi todella heti käyttämään ja olisi edes vähän jyvällä. ..ja vaikka olis miten itseohjautuva tahansa, niin...

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...