HennaX Posted July 20, 2013 Posted July 20, 2013 Olen valmistunut sairaanhoitajaksi kolme vuotta sitten, työskennellyt vuoden tk:n vuodeosastolla ja kaksi vuotta yliopistollisen sairaalan keuhko-osastolla. Nyt kiinnostaisi lähteä Norjaan töihin ja etupäässä Kristiansand (ja Oslo...) pyörii mielessä. Olen googlettanut melko ahkerasti ja selaillut tätä foorumia, mutta en oikein ole löytänyt suomalaisten kokemuksia Kristiansandista ja mahdollisuuksista työllistyä siellä. Norjankielistä tekstiä kyllä löytyy varmasti mutta kun en osaa sanaakaan norjaa.. Kuinka hyvin työnantajan kautta on mahdollista saada avustusta muuttokuluissa ja asunnon löytämisessä? Olen lueskellut että joillekin välitysfirma maksaa asumisen, kannattaako tätä välitysfirman kautta lähtemistä harkita vai etsiä työpaikka itse? Norjan kieltä pitäisi ruveta opiskelemaan, en juuri muista ruotsistakaan mitään mutta kaipa sitä oppii kun opettelee :) Minulla on lähdön esteenä tällä hetkellä omistusasunto, mutta jos sen saisin myytyä niin sitten olisi kiva vaihtaa vähän maisemaa. Velkaa minulle jää joka tapauksessa, mutta kaipa niitä velkoja lyhentelee siellä Norjassakin, vaikka se eläminen kuulemma niin kallista onkin. Pääasiassa lähtisin siis etsimään uusia kokemuksia, en niinkään rikastumaan. Vaikka toki se isompi palkkakin houkuttaa ;) Noita asuntojen vuokria kun olen vaan katsellut norjalaisilta sivuilta niin huuhhuuh.. Mutta tällaista, olisi kiva jos jollain olisin jakaa kokemuksia :)
Guest joskus vielä taas Posted January 7, 2018 Posted January 7, 2018 norjaan kannattaa lähteä.kokemusrikas elämys
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.