Jump to content
MAINOS

Ilkeä oh


Nassumassu

Recommended Posts

Olen sh-opiskelija ja nyt kesätöissä. Loukkasin alkukesästä käteni ja olin yhteensä vajaat kaksi sairaslomalla. Kerkesin olla pari viikkoa töissä ja sairastuin sitten flunssaan. Olo oli todella sairas enkä tietenkään voinut mennä töihin tartuttamaan työkavereita ja potilaita, joten hain sairaslomaa. Soitin ajoissa ennen työvuoron alkua oh:lle ja tämä oli hirveän vihainen ja töykeä. Hän syytti minua myös jatkuvasta sairastelusta ja poissaoloista. Puhelun jälkeen purskahdin itkuun ja olisin voinut vajota maan alle häpeästä. Ymmärrän kyllä että oh:lla on paineita ja stressiä, mutta ei hän voi purkaa turhautumistaan työntekijään. Ko. työpaikalla on todella huono sijaisjärjestely, sijaisia ei käytännössä ole kuin muutama kun työntekijöitä on noin 30.

Minulle jäi todella paha mieli tästä työpaikasta, joka muuten on ihan ok, mutta oh todella inhottava. Jotkut muutkin työntekijät ovat sanoneet samaa. Minusta tuntuu että oh vihaa minua nyt erityisesti. Ensi kesänä ei varmasti ole mitään asiaa tuonne töihin, enkä halua hakeakaan sinne jos oh on edelleen sama. Mieluummin olen vaikka työttömänä kesän...

Olenko oikeasti huono työntekijä vai onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

No näillä tiedoilla ei ainakaan olla huonoksi työntekijäksi leimaamassa, ethän työn tekemisestä edes kertonut, tuskin siinä mitään moittimista on!

 

Minkä sille voi jos sairastaa. Huono tuuri! Niinkuin sanoit, osastonhoitaja on ymmärrettävästi turhautunut ja stressissä kun työntekijä sairastuu jos sijaisasiat ovat huonolla mallilla, mutta ei hänen tietenkään pitäisi purkaa turhautumistaan sinuun. Jotkut vain ovat... Olin itse opiskelijana harjoittelemassa ja myöhemmin jonkin verran keikoilla töissäkin osastolla jonka osastonhoitaja oli aivan hullu, kulki perässä moittimassa työntekijöiden töitä, oli kuulemma kerran lyönyt käsille yhtä harjoittelijaa joka oli ruoanjakovuorossa tarttunut tarjottimeen väärällä hetkellä... Kaikenlaista koheltajaa tuolla virkapalleillaan istuu.

 

Sijaisena ja uutena sitä voi joutua kollegoidensa (tai esimiehiensä) huonoimpien puolien armoille. Kun ei vielä tunneta, niin toisella ei ole ehkä kykyä ja motivaatiota "näyttää parastaan". Toki usein on niinkin päin, että ensin ollaan vähän vieraskoreina uudelle tulokkaalle. Mielummin niin!

 

Älä jää tätä suremaan. Hoidat hommasi asiallisesti ja tosiaan toivottavasti ensi kesäksi löytyy joku toinen työpaikka. Eiköhän hoitajalle aina töitä löydy.

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuulostaa niin tutulta. Mikä muu ala on sellainen, missä podet huonoa omaa tuntoa sairalomalle jäämisestä? Ei mikään.

Hyvin valitettavaa että tällainen syyllistäminen tulee työnantajan puoleta. Täysin epäasiallista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näitä on niin nähty, oh:t ei ymmärrettävästi pidä saikkuilijoista, mutta toisesta sisään ja toisesta ulos vaan, sairaudelle ei voi mitään eikä sairaana töihin pidä tulla! Näytät kyntesi sitten terveenä ja jos niikseen menee, toisessa paikassa, työt ei tekemällä lopu. Oh tässä käyttäytyy tyhmästi ja toivottavasti jossain vaiheessa myös huomaa sen, stemppiä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huonoa tuuria sairastua kahdesti peräkkäin. Jos oh käyttäytyy epäasiallisesti, vaihda keikkapaikkaa ja anna hänen jäädä ihmettelemään sijaishuoliaan. Huonoille johtajille en enää itse viitsi olla millään tavalla lojaali. Hyvien kanssa sitten joustetaan ilomielin puolin ja toisin.

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kokemusta löytyy iteltänikin, kesätöissä olin kipeänä ja kaikki sano et pitäis mennä lepää kotiin, mut oh kun ei sitä sallinnu ni sit ollaan kuudettä viikkoa töissä kipeenä... Muutenkin meijän oh on ihan syvältä, kauheeta tarkkailua koko aika ja perehdytyskin jäi mihin jäu...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä muistan yhden aivan kaamean paikan, jossa olin töissä määräaikaisena. Olin ollut siellä pitkään töissä ja kun eka sairasloma koitti (flunssan takia) halusi esimies tutkia kurkkuni, olenko tosiaan kipeä. Kun toisen kerran tulin kipeeksi (influenssa) niin minun piti jokaikinen päivä, sairaslomasta huolimatta, soittaa ja kertoa mikä on vointi, pääsenkö huomenna töihin yms. vaikka yritin selittää että 39 asteen kuumessa, olo aivan paskana en todennäköisesti ole vähään aikaan kunnossa. Aivan kauhee paikka! Oikeen niskakarvat nousee vieläkin pystyyn. Mutta nää oli vielä vähäisiä sen rinnalla mitä jotkut toiset siellä paikassa kokivat!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Mulla ihan vastakkainen esimerkki. Reilu vuosi sitten keväällä sairastin kolme flunssaa ja kaksi mahatautia, joista osasta liki 2vkon sairauslomat. Tuolloin olin ollut alle vuoden kyseisessä paikassa töissä. Työskentelen varahenkilönä, mikä tietysti sekin vaikuttaa tilanteeseen, mutta joka tapauksessa esimiehen suhtautuminen oli tosi asiallinen vaikka minua olisi töihin tarvittukin. Minkäs sairaudelle tosiaan voi. Kyllä esimiehenkin pitää se ymmärtää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...