Jump to content
MAINOS

Töitä Helsingistä/asunto?


Belgrano

Recommended Posts

Ajattelinpa kysäistä, kun täällä varmaan pyörii melko paljon pääkaupunkiseudun ihmisiä. Itselläni olisi ajatuksena muuttaa sinne suunnalle. Helsinki, Espoo, Vantaa, mitä näitä nyt on. Keikkatyö kiinnostaisi ja erityisesti Seurea olen tutkinut mielenkiinnolla. Ja varmasti keikkaa muutenkin riittää siellä suunnalla.

Ongelma on, etten tunne yhtään pääkaupunkiseutua ja mitä nyt vähän olen asuntoja katsellut, niin huiman kalliilta vaikuttaa vuokrat.

Olisinkin kysynyt paremmin aluetta tuntevilta, minkälainen asuntotilanne on? Miten helposti asunnon saa? Tai onkohan olemassa jotain firmoja, jotka tarjoaisivat asuntoa, jos menee heille töihin? Silloin tosin ei ehkä keikkatyö riitä, vaan joku pidempi työsopimus...?

Infotkaahan..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Husilla on työsuhdeasuntoja Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla. Ainakin Espoosta asunnon sai välittömästi kun sitä haki. Yksiön vuokra on n. 330 €/kk. Helsingissä hinnat on hieman kalliimpia ja Vantaan hintatasosta ei ole mitään käsitystä.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainakin Espoosta asunnon sai välittömästi kun sitä haki. Yksiön vuokra on n. 330 €/kk.

 

 

Huhhu, aika hyvältä kuulostaa! Itse aikoinaan kun tulin HUSille Helsinkiin töihin (yli vuoden sijaisuus) niin hain HUSilta asuntoa, muttei sieltä ikinä kuulunut mitään... Ajattelin, että ehkä niitä on enemmän tarjolla vaan vakkareille? En sitten tiedä...

 

http://asuntohelppi.fi/ilmoitukset/vuokrataan/index.html

 

Tuolta oon joskus katellut asuntoja/huoneita ja löytyy lyhyemmäksikin ajaksi jne...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainakin Espoosta asunnon sai välittömästi kun sitä haki. Yksiön vuokra on n. 330 €/kk.

 

Huhhu, aika hyvältä kuulostaa! Itse aikoinaan kun tulin HUSille Helsinkiin töihin (yli vuoden sijaisuus) niin hain HUSilta asuntoa, muttei sieltä ikinä kuulunut mitään... Ajattelin, että ehkä niitä on enemmän tarjolla vaan vakkareille? En sitten tiedä...

Helsingin puolelta en minäkään asuntoa saanut kun hain. Husilla olen kuitenkin ollut töissä yli kymmenen vuotta, joten aika vakituisena työntekijänä itseäni pidän. :)

Soitin Espoon asuntoja välittävälle naiselle ja sain asunnon saman tien. Nytkin naapuriyksiö on ollut tyhjänä jo pari kuukautta, eli eiköhän asunnon saa saman tien jos haluaa.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No tämähän kuulostaa positiiviselta. Tosin itse olen lähinnä vanhuspuolen töitä hakemassa, joten HUS ei ole ihan ykkösenä listallani. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aa vanhuspuolelle. Juuri meinasin kehua Herttoniemen akuuttisairaalan osasto 2:n ilmapiiriä, mutta jos pitkäaikaispuolelle haluat niin... Ko. Osastolla sijaistilanne myös lienee varsin kohtuullinen...

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No tämähän kuulostaa positiiviselta. Tosin itse olen lähinnä vanhuspuolen töitä hakemassa, joten HUS ei ole ihan ykkösenä listallani.

Helsingin kaupungilla on myös työsuhdeasuntoja, mutta niiden hinta on aivan toista luokkaa Husiin nähden. Aina kannattaa kuitenkin hakea sitä asuntoa, ei siinä mitään menetä: https://www.stadinasunnot.fi/asunnonhaku

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos pitkäaikaispuolelle haluat, niin suosittelen Helsingin kaupunkia. Heiltä löytyy myös työsuhdeasuntoja ja ymmärtääkseni antavat niitä helposti ulkopaikkakuntalaisille (jotka muuttaa kauempaa) asuntojen hintatason näet www.stadinasunnot.fi ja sieltä työsuhdeasunnot -> sosiaali- ja terveysvirasto.

Seurellakin on työsuhdeasuntoja niille, jotka keikkailevat pidemmissä työsuhteissa. Kannattaa soittaa Seureen ja kysyä tarkemmin.

Tervetuloa etelään! :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos paljon kaikista linkeistä ja vinkeistä. Ideana on siis löytää suht halpa asunto ja keikkailla paljon. Tai miskei joku määräaikainen työsuhdekin. Ongelmana on (ehkä?), että mies olisi muuttamassa mukana. En tiedä miten sitten siihen suhtautuvat, jos mies ei ole töissä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos paljon kaikista linkeistä ja vinkeistä. Ideana on siis löytää suht halpa asunto ja keikkailla paljon. Tai miskei joku määräaikainen työsuhdekin. Ongelmana on (ehkä?), että mies olisi muuttamassa mukana. En tiedä miten sitten siihen suhtautuvat, jos mies ei ole töissä.

Ei kai sitä ole pakko hakuvaiheessa kertoa? Haet asunnon, saat sen ja mies siirtää kirjansa sinne pari päivää sinun jälkeesi. Enkä usko, että miehen mukana muuttaminen olisi mikään ongelma. Kaupunki tykkää kun saa lisää veronmaksajia.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Tungen tähän samaan topikkiin kyselemään, että millaisia asuntoja nuo Espoon Lippajärvellä olevat asunnot on? Tai onko tietoa ylipäätänsä, että millaisia asuntoja nuo HUS:n asunnot on? Olen aloittamassa työt siellä HUS:ssa ja tuolta tarjottiin asuntoa. Oli ainakin ihan mukavankokoinen ja vuokrakaan ei ollut paha. Toki menen vielä asuntoa katsomaan, mutta etukäteen olisi kiva saada jotain tietoa, kun aluetta en tunne yhtään. Katsoin kyllä reittioppaasta, että julkiset kulki vierestä hyvin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 8 kuukautta myöhemmin...

mikäs nykyään on pk-seudulla hoitoalan työpaikkojen ja asuntojen tilanne? olen lähihoitaja ja harkisten pk-seudulle töihin tulemista...ainoa mikä on hidastanut tuloani on ollut asuntojen vuokrat.

mesetellä saa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Asuntotilanne on huono, mutta mikäli vain saa asumisen  järjestettyä, niin töitä löytyy, on mistä valita...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannattaa sitten hakeutua töihin kaupungille tms. joka maksaa sitä n. 2100 peruspalkkaa, eikä yksityisen sosiaalipuolen TES joka on paljon huonompi. 

 

Helsingin kaupungilla on myöstyösuhdeasuntoja : http://www.hel.fi/hki/kv/fi/asuntoasiat/ty_suhdeasunnot katso tuolta oikean alareunan linkistä hintaluokkaa.

3 lapsen äiti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...