Jump to content
 

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

Pöllö

Särkylääke voi aiheuttaa päänsärkyä

Recommended Posts

Pöllö

Päivittäinen tai lähes päivittäinen särkylääkkeen käyttö voi aiheuttaa ns. särkylääkepäänsäryn, kirjoittaa Helsingin Sanomat. Suurin riski liittyy kodeiiniin, tramadoliin ja muihin opiaatteihin, mutta myös tulehduskipulääkkeistä, parasetamolista sekä migreenilääkkeistä voi saada särkylääkepäänsäryn. Särkylääkepäänsäryn riski kasvaa, mitä useammin särkylääkkeitä ottaa, mutta riski vaihtelee myös lääkeaineryhmittäin ja henkilöittäin.

 

Lue lisää särkylääkepäänsärystä ja sen synnystä Helsingin Sanomien verkkosivuilta Ann-Mari Huhtasen artikkelista 11.7.2013: http://www.hs.fi/terveys/P%C3%A4ivitt%C3%A4inen+p%C3%A4%C3%A4ns%C3%A4rky+johtuu+usein+s%C3%A4rkyl%C3%A4%C3%A4kkeest%C3%A4+/a1305696541600.

Jaa tämä kirjoitus


Suora linkki
Jaa toisille sivustoille

×