Jump to content
MAINOS

Äitiyslomalle jääminen määräaikaisesta työstä?


gettiz

Recommended Posts

Pitäisi siis jäädä äitiyslomalle viimeistään 28.8., ja nykyinen työsopimus päättyy 14.8. Lain mukaan äitiyslomalle jäämisestä tulee ilmoittaa työnantajalle viimeistään kaksi kuukautta ennen vapaalle jäämistä. Pitääkö minun siis ilmoittaa työnantajalle, että jään äitiyslomalle päivänä, jolloin työsopimukseni on jo päättynyt? Ja mahtaako tätä varten olla joku virallinen lomake vai riittääkö tähän esim vapaamuotoinen sähköposti?

Isona minusta tulee kasanukkuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Itse olen aikoinani suullisesti ilmoittanut, mikä on viimeinen työssäolopäiväni (en nyt millään muista miten se sitten byrokratian rattaissa toimi, muistaakseni se työsopimus sitten vain raukesi siihen). Voihan pomo pyytää kirjallisena, jos tarvitsee?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei mun ilmoitus kelvannut. Esimies sanoi ettei ota vastaan tuota, kun ei mulla ole tällä hetkellä työsopimusta voimassa tuonne asti. Kuitenkin on ollut puhetta, että jatkettaisiin sopimusta elokuun loppuun...

Isona minusta tulee kasanukkuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voi anteeksi, mun päässä noi päivämäärät kääntyi jotenkin väärinpäin, luulin että soppari jatkuu pidemmälle. Ihmettelinkin vähän :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Uuden mahdollisen sopparin teko oli odotettavissa vasta joskus heinä-elokuun vaihteessa esimiehen palatessa lomalta, ja silloinhan tuo ilmoitus olisi ollut jo auttamatta myöhässä. Jos nyt parin viikon sopimuksenjatko jää tästä kiinni, jääköön. Olin jo alunperinkin varautunut olemaan tuon 15.-27.8. vapaaehtoisesti työtön tai saikulla...

Isona minusta tulee kasanukkuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toisaalta se 2 kk:n määräaika olisi umpeutunut jo tällä viikolla, joten samapa tuo. Usein raskaudesta ollaan kyllä tässä vaiheessa työpaikalla muutenkin tietoisia, en tietenkään tiedä onko juuri tässä tapauksessa niin.

 

Onnea aloittajalle perheenlisäyksestä :)

 

Edit. Gettiz ehtikin itse ensin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...