Jump to content
MAINOS

Yövuoroista


viivtytto

Recommended Posts

Olen nyt ollut vuoden määräaikaisena vanhainkodissa, normaalisti 3vk listassa on 3-4 yövuoroa pätkäaamuilla joiden jälkeen 2-3 vapaata ( eli 7-12 ja yö 21:15-07:15) viimeiset puoli vuotta olen tehnyt osastollamme normaalia enemmän öitä (5-18 yötä 3vk lista)

 

Nyt kuitenkin uusimmassa listassa on yht äkkiä pelkkiä yövuoroja kun normaalisti olen tehnyt myös iltoja. Teen koko kesäkuun 3 yötä peräkkäin yhdellä vapaalla eli jokainen voi laskea kuinka monta yötä siitä tulee. En kyllä joudu tekemään pätkiä, mutta mietin silti onko tämä nyt ihan oikein. Mietin myös onko työnanatajalla oikeus yhtäkkiä laittaa minulle pelkkiä yövuoroja jos asiasta ei ole sovittu?

 

Kun mainitsin asiasta listojen tekiälle sain äkäisen vastauksen, että älä valita tai et saa enään yhtään yövuoroja ja että tämä kaikki johtuu siitä että olen toivonut lomaviikkoani edeltävän viikonlopun vapaaksi...

 

Mielipiteitä? Kokemuksia vastaavasta?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Joo-o sopimuksessa lukee kolmivuorotyö..että mielenkiintosta on. Ei sillä että yövuorot haittaisi, mutta yhdellä vapaalla tekeminen kuormittaa melkolailla

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen nyt ollut vuoden määräaikaisena vanhainkodissa, normaalisti 3vk listassa on 3-4 yövuoroa pätkäaamuilla joiden jälkeen 2-3 vapaata ( eli 7-12 ja yö 21:15-07:15) viimeiset puoli vuotta olen tehnyt osastollamme normaalia enemmän öitä (5-18 yötä 3vk lista)

 

18 yötä/ 3vk:n on kyllä laitonta! Jos tekee 10 tunnin yövuoroja, voi tehdä korkeintaan 11 yötä, siitä tulee jo 110 tuntia, periaatteessa silloin voi teettää yhden 4,75 pätkävuoron. Onko sulle tosiaan onnistuttu suunnittelemaan 114,75 tuntia noin tuollaisilla vuoroilla - oikea listantekijän taidonnäyte. Sinuna vaatisin muutaman yön pois. Ei kenellekään voi kysymättä laittaa yölistaa.

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

 

Mielipiteitä?

Loman jälkeen uuteen työpaikkaan.

 

Sanoisin kyllä ihan samat sanat. Eihän tollanen voi olla oikein, varsinkaan jos on sovittu kolmivuorotyöstä ja _Silja_lla todella hyvät pointit. Ei kuulosta kovin lailliselta! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Outo työpaikka jos listan voi suunnitella yli lakisääteisen 114 h 45 min. Yleensä ylitöitä ei voi suunnitella eikä niitä ole pakko suostua tekemään

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Miten tässä kävi, oliko listassa virhe? Jäin vain miettimään tuota, kun sanoit tekeväsi koko kesäkuun kolme yötä + yksi vapaa -rytmillä, siitähän tulisi älyttömästi liikatunteja?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Tein koko kesäkuun listan mukaan, kaksi viimeistä viikonloppua kesäkuusta oli vapaata. Eli muuten tein rytmillä kolme-yks. Heinäkuun listassa puuttui yksi vapaa mutta tunnit oli täynnä, joten koska halusin oikean määrän vapaita joudun tekemään tunnit sisään ja se sekotti listan järkevyyden.....Alkaa pikkuhiljaa rasittaa tämmönen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...