Jump to content
MAINOS

Englantiin muuttoa suunnittelevia hoitajia?


jaana2107

Recommended Posts

Hei kolleegat! 

Onko muita englantiin muuttoa suunnittelevia hoitajia? Olen 27v sairaanhoitaja joka on jo pitkään halunnut lähteä englantiin hoitajaksi. Olen anestesia/heräämönhoitaja ja toivoisin tietysti saavani myös englannista oman alani hommia. Olen jo kerran asunut valmistumiseni jälkeen ulkomailla ja tiedän jo vähän kuinka muuttohomma toimii..

Jos täältä löytyy muitakin kiinnostuneita, voisimme jakaa teitoja ja suunnitella lähtöä yhdessä! Lähteminen on aina helpompaa jos tietää ettei ole yksin.

 

Laittakaa vietiä tähän tai ottakaa yhteyttä Jaana2107@suomi24.fi

 

terkuin, Jaana

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...
MAINOS

Hei! Itse olen juuri toukokuun alussa englantiin muuttanut sairaanhoitaja. Edelleen odotellaan NMC:n rekisteröintiä, mutta juuri heidän kanssaan puhuneena, kuulin että nyt on hyväksytty rekisteriin ja seuraavaksi pitää allekirjoittaa declaration ja maksaa liittymismaksu, niin rekisterissä ollaan. Rekisteröintiä varten kannattaa varata mieluusti kunnolla aikaa. Itse olen toimittanut paperit käännöksineen ja maistraatin ottamineen kopioineen huhtikuun lopussa ja tällöin maksoin myös £110 rekisteröimismaksun ja tosiaan näin elokuun alussa, ei rekisteröinti ole edelleenkään valmis.

 

Itse hain töitä omatoimisesti, enka esim Profcon kautta, kun oxfordin kieppeille muutin ja sainkin työpaikan jo ennen rekisteröitymistä. Työnantajat täällä tuntuvat tietävän tilanteen ja tarjosivat minullekkin töitä ennen kuin rekisteröinti oli siis valmis. Sain töitä jo heti ensimmäisestä paikasta johon haastatteluun pääsin ja noin 12 hakemuksesta ainakin viisi tuottivat haastattelukutsun. Suuntaan nyt vielä kaiken lisäksi radiologiaan, josta itsellä ei ole kokemusta suomesta. Sen verran tiedän että täällä arvostetaan suomalaista päivystys kokemusta, siksi vietin viimeiset kuusi kuukautta suomessa päivystyspoliklinikalla. 

 

Aika paljon tulee myös työpaikan puolesta paperitöitä. Occupational health- tsekkaus missä kyseltiin rokotukset, allergiat yms ja tekevät vielä oman rikosrekisteri checkin, jossa kohdallani kesti melkein kaksi viikkoa. Mutta oma työnantajani on Oxford University Hospitals, joten en tiedä kuinka tarkkaa muilla työnantajilla. 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiva kuulla että työpaikan vois saada myös ennen rekisteröintiä! ja onnittelut työpaikasta! Oxford on kyllä ihana kaupunki, olin siellä joskus teininä kielikurssilla :) Mulla on 3 viikon päästä muutto Lontooseen (saatii just kiva kämppäkin, jes) eikä rekisteröinti ole vielä valmis, tosin lähetin paperit vasta kesäkuun lopussa. Soitin NMC:lle ja papereiden pitäisi olla ok, eikä missään mun lähettämässä dokumentissa pitäis olla mitään vikaa että sitten vaan odotellaan... Toivottavasti nyt ei kuitenkaan ihan mihinkään joulukuuhun asti menisi :shock:

Piikittämiseen tulee himo ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heippa! 

Kiitoksia! Ootko rokkihoitsu jonkun järjestön kautta menossa vai, jos saa kysyä? Joo, mä suosittelen olee yhteydessä sinne NMC:lle jos ei sieltä mitään kuulu n.2kk jälkeen kun paperit ja maksu suoritettu. Ittelläni meni yli sen 90pv, mitä lupaavat että käsittelevät hakemukset, mut heti rupes tapahtuu ku rupes sinne soiittelee joka toinen pv. Ja UK osoite kannattaa sinne tietty soittaa heti kun oottte päässeet muuttamaan :) 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi! Mä oon ymmärtäny et toi £110 maksu on samalla se ekan vuoden rekisteröintimaksu, en tienny et perään pitää maksaa toinen £100! Aagh ärsyttävää kun totakaan ei käyny hakupapereissa ilmi tai mainittu kun oon sinne useamman kerran soittanu. Olis todellakin muutama vinkki antaa NMC:lle miten vois tehdä noi hakulomakkeet ja ohjeet selväjärkisimmäks...

En oo menossa järjestön kautta, ihan brittiläisen poikaystävän perässä muutan ja tosiaan hoitsun hommiin pitäis hakeutua et saa sen sikamoisen Lontoo-vuokran maksettua ;-). Onneks poikaystävä työskentelee juurikin National health servisellä toimistohommissa ja siitä on kyllä ollu paljon apua, johonki rokotusprojektiin kuulemma voisin päästä sen pomon kautta vaikka heti mut taidan kuitenkin ensisijaisesti hakea sairaaladuunia, mielellään vieläpä South West alueelta ettei menis tuhottomasti työmatkoihin aikaa. NHS sivut tulee kyllä olemaan kovassa käytössä ;-) Kiitti tosta sinne rekisteröintivinkistä!

Piikittämiseen tulee himo ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, mulla olis kanssa niin paljon palautetta annettavana. Ja erittain hidasta toimintaa! He on laittaneet mulle postitse kuulemma viime tiistaina tosiaan sen viimeisen paperin ja nyt torstaita kun eletaan, ei ole vielakaan loytanyt perille! 

Varmasti loydat sielta alueelta toita!

Mutta ihana kuulla etten ole ainut suomalainen hoitsu joka on brittimieheen retkahtanut! :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hahah, on meitä kohtalonsisaria  ;)  En kyllä ilman hyvää syytä kävis tätä rumbaa läpi vaikka ulkomaille lähtö on aina kiinnostanut. Toisaalta myös urakehitys houkuttaa, suomessa kun se palkkataso jymähtää paikoilleen, vaikka kuinka tulee kokemusta ja erikoisosaamista lisää. Jos jonain päivänä yltäis "nurse consultant" band 8c palkkatasolle (in my dreams) niin olis kyllä aika hyvin pullat uunissa :D!  Mut eihän se raha vaan se :wub:

Piikittämiseen tulee himo ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...