Jump to content
MAINOS

Sairaanhoitajaksi Pohjois-Norjaan....


saihoi

Recommended Posts

Hei,

Olisiko kenelläkään tietoa tämän hetkisestä sairaanhoitajien työtilanteesta/ palkasta Pohjois-Norjassa? Noin 10 vuoden työkokemuksen olen itse hankkinut vanhustenhoidossa (kotisairaanhoito, terveyskeskusken vuodeosasto, sisätautiosasto) ja nyt kiinnostaisi lähteä katsomaan ja kokeilemaan sairaanhoitajan työtä Suomen rajojen ulkopuolelle.

 

Lueskelin näitä kirjoituksia aiheesta, mutta löytämättä jäi ihan tuoreet tiedot Pohjois-Norjan tilanteesta ja tarpeesta! Olisi mukava saada kommentteja teiltä jotka nyt sielä työskentelette tai olette lähivuosina olleet Pohjois-Norjassa. Mitä pitäisi ottaa huomioon, kun tarkoituksena ei ole muuttaa pysyvästi sinne asumaan, vaan tehdä työt Norjassa ja viettää vapaat Pohjois-Suomessa....

"Hyvä hoito ei edellytä auttajan täydellisyyttä

  - silloinhan mikään hoito ei olisi hyvää"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

Oletko saanut mitään vastauksia? Samoin mua kiinnostaa. Käsittäisin töitä olevan. Kielitaito jossain paikoissa välttämätön, mutta ilmeisesti mahdollisuus ilmankin päästä, paikan päällä kieli tarttuu väkisinkin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Hei!

Altassa on töitä etenkin vanhustenhoidossa. Altan kaupunki maksaa rapeat 400.000 nok peruspalkkaa sairaanhoitajalle, siihen sitten lisät päälle. Norjassa tarvitaan autorisointi, joka kannattaa hankkia ennen tänne tuloa. Altan kaupunki vaatii nykyään kielitason B1 norjankilessä sairaanhoitajilta, mikäli mielii vakkaripaikkaa.

 

Oikealla asenteella täällä pärjää mukavasti :)

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Voikohan esimerkiksi tuolta Altasta saada töitä jos ei saa kielikokeesta tulokseksi B1:tä? Siis sijaisuutta ei vakituista? Ruotsin kieli on aika hyvinkin hallussa ja mitä olen norjan oppikirjaa lueskellut niin se tuntuu aika helpolta oppia. Täällä Turussa päin ei vain satu olemaan mitään norjan kielen kurssia ja kieltä on tosi hankala oppia kunnolla pelkästään lukemalla! Mitä siis kannattaa tehdä? Katsoa norjalaisia sarjoja ja lukea kirjoja norjaksi?? Mieli tekisi lähteä vuodeksi tienaamaan opintolainarahat norjaan ja hankkimaan tietysti elämänkokemusta. Onhan sinne lähtenyt hoitajia töihin huonommillakin kielitaidoilla!

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Minä oisin myös lähdössä Pohjois-Norjaan töihin tammikuun / helmikuun vaihteessa. Tromsö olisi mieluisa kohde. Tietääkö kukaan työtilanteesta / asuntotilanteesta? En ole hakemassa kuin kevääksi töitä. Ruotsi hallusta kohtuullisesti ja norjaa opiskeltu syksyn ajan. Kaikki paprut on jo kunnossa

 

Kiva olisi vaihtaa ajatuksia pohjoiseen lähtevien / siellä olevien kanssa :)

 

Voi laittaa myös  s.postiin viestiä tanja_juva@yahoo.com

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Minä oisin myös lähdössä Pohjois-Norjaan töihin tammikuun / helmikuun vaihteessa. Tromsö olisi mieluisa kohde. Tietääkö kukaan työtilanteesta / asuntotilanteesta? En ole hakemassa kuin kevääksi töitä. Ruotsi hallusta kohtuullisesti ja norjaa opiskeltu syksyn ajan. Kaikki paprut on jo kunnossa

 

Kiva olisi vaihtaa ajatuksia pohjoiseen lähtevien / siellä olevien kanssa :)

 

Voi laittaa myös  s.postiin viestiä tanja_juva@yahoo.com

Kyllä täällä Tromssassa töitä löytyy. Katso tuolta Norja FAQ. Asunto tilanne on huonon ja surkean välillä. Tromssa on nopeasti kasvava kaupunki ja asuntotuotanto laahaa kaukana perässä. Työnantajalta kannattaa kysyä.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...