Jump to content
MAINOS

Sairaanhoitaja katseli luvatta yli 200 henkilön potilastietoja


Reportteri

Recommended Posts

Varkauden sairaalassa työskennelleen sairaanhoitajan epäillään tutkineen yli 200 potilaan tietoja ilman hyväksyttävää syytä. Syyttäjä vaatii hoitajalle ehdollista vankeutta potilastietojen urkinnasta. Kyseisestä rikoksesta voidaan tuomita enimmillään yhdeksi vuodeksi ehdottomaan vankeuteen. Asia tuli ilmi sairaalan sisäisessä tarkastuksessa. Varkauden sairaala teki asiasta rikosilmoituksen ja käynnisti näin mittavan poliisitutkinnan. Rikokset tapahtuivat vuosina 2011–2012.

YLE

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ugh, tällaisista uutisista tulee aina niin ilkeä olo. Itse en oikein haluaisi käydä lääkärissä edes samalla paikkakunnalla tai ainakaan samassa yksikössä, jossa oon töissä. Oon nimittäin kuullut, että varsinkin pienemmillä paikkakunnilla työkaverit voi käydä urkkimassa sun tietoja, ja varsinkaan kun ei niitä valvota samalla tavalla pienillä paikoilla. Itse kyllä olen käynyt omia tietoja katsomassa omilla tunnuksilla, vaikka sitäkään ei saisi tehdä :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mua lähinnä mietityttää että mistä tuo henkilö on keksinyt noin monta urkittavaa? Vai onko se vaan syötellyt koneeseen kaikkia keksimiään nimiä? Ei kai ketään tunne noin montaa ihmistä?

Isona minusta tulee kasanukkuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mua kans kiinnostaa nää urkkijat siinä mielessä, että ventovieraitako ne urkkii vai sukulaisia, ystäviä ja naapureita, vai sekä että? Tai siis minkä takii ylipäätänsä pitää urkkia? Mikä niissä toisen terveystiedoissa niin kovasti kiinnostaa että niitä on pakko omine lupine mennä lukemaan, ja vielä tässä mittakaavassa. Valaiskaa tyhmää, jääkö kaikki kiinni vai lipsuuko valvonta, jonka vuoksi tämmöset toistuu jatkuvasti? 

 

Pointtina siis se, että minkä takia urkitaan? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kai se on vaan se tirkistelynhalu ja mielenkiinto.. Tilaisuus tekee varkaan tuollaisessa henkilössä, jota kiinnostaa muiden asiat. Juoruämmiä on aina ollut, joiden ainoa tehtävä on ollut urkkia ja kurkkia muiden asioita ja levitellä niitä.

 

Jotenkin myös joskus tulee mieleen tilanne, jossa istut koneella esim. yövuorossa tai rauhallisessa yksikössä tms. itse olin pikkukunnan terkkarissa, jossa ei ollut potilaita: nettiin ei pääse tai sitäkin olet selannut jo useamman tunnin, koneella on pakko istua. Mitähän seuraavaksi tekisi, kun et voi lukea kirjaa, tehdä käsitöitä tms. no alanpa lueskella julkkisten tai tuttujen tietoja (?) 

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juttuhan on vanha, kesältä 2012. Nousi taas esiin, kun siirtyi käsittelyssä eteenpäin;

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/sairaanhoitajan-epaillaan-urkkineen-yli-200-henkilon-potilastietoja-ilman-lupaa/1216900

 

Usein katsottavana ovat siis entiset puolisot, ex-puolison uudet suhteet, naapurit, duunikaverit ja muut tutut.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...