Jump to content
MAINOS

Säännöllinen yötyö ja sairasloma.


yömörkö

Recommended Posts

Teen pelkkää yötyötä ja nyt raskaana ollessani tietysti mietin että mitä jos joudun jäämään sairauslomalle.. Maksetaanko minulle sairasloman ajalta pelkkaa ns. peruspalkkaa? Työpaikassani noudatetaan Yksityisen sosiaalialan työehtosopimusta.

 

Lueskelin kyllä sitä, mutten ole aivan varma ymmärränkö seuraavan oikein:

 

 

Sairauden ajalta maksettavassa palkassa otetaan huomioon säännölliseltä työajalta tulevat tuntikohtaiset lisät kuten vuosilomapalkassa. Vaihtoehtoisesti työnantaja voi noudattaa käytäntöä, jossa tuntilisät maksetaan vahvistetun työvuoroluettelon mukaisesti ja työvuoroluettelon päättymisen jälkeiseltä ajalta kuten vuosilomapalkassa.

 

 

Eli tuon mukaan käsittäisin että saisin myös korvausta yötunneista sairausloman ajalta..

 

Jos olen väärässä niin lirissä olen, pelkällä peruspalkalla en pärjää..

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Sunnuntailisät ainakin jää maksamatta jos olen saikulla pyhänä. Muusta en tiedä.

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vuonna 2006 olin ensimmaista kertaa sairauslomalla, nelja paivaa. Tein vakituista yotyota. Ihmettelin kun tilinauhassa nakyi 50€ lisiä noilta paivilta; kollega sanoi, etta sairausloman ajalta maksetaan pieni lisa. Tuo 50€ ei lainkaan vastaa neljan yovuoron lisia, mutta siihen oli joku ihmeellinen laskentasysteemi. Itse olin olettanut, etta S-paivilta maksetaan vain peruspalkka. Tuosta on jo kauan, nyt on varmaan lait ja tessit toisenlaiset.

 

Nykyaankin teen vakiyota, olisi mielenkiintoista tietaa oikea vastaus kysymykseesi "Yomorko" :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...