Jump to content
MAINOS

Gallup hoitajamääristä


Polla

Recommended Posts

Kotihoidossa voi yhdellä hoitajalla olla eripuolilla kaupunkia yhden työvuoron aikana jopa 15 asiakaskontaktia. Asiakkaat ovat todella huonokuntoisia demetoituneita, mielenterveysasiakkaita, halvaantuneita jne.... He tarvitsevat apua ravitsemuksen, hygienian, lääkityksen, liikkumisen ja kaiken arkipäivän toimien tukemisessa.... Siinä ollaan hoitajien jaksamisen äärirajoilla eikä laadukkaasta hoidosta voida enää puhua...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tällä hetkellä vanhusten (dementoituneiden) hoivakoti. 15 asukasta per osasto, joita talossa kaksi. Aamussa kolme hoitajaa ja minä sairaanhoitajan hommista (lääkärin kanssa asioimiset, lääkkeenjako, lääketilaukset, laboratorionäytteiden otto sekä kuskaus ym..) vastaavana laskettu arkiaamuihin myös hoitotyöhön mukaan. Iltavuoroissa kaksi, öissä kaksi. Sh paikalla siis vain arkiaamuissa.

Tällä hetkellä olen talon ainoa sh kummallakin osastolla, ja kuitenkin olen laskettuna hoitotyöhön osastolla. Kaikki asukkaista aamutoimissa avustettavia, osa vuoteessahoidettavia sekä syötettäviä. Omatunto kolkuttaa jatkuvasti, kun aikaa ei ole viriketoimintaan, ei kuntoutukseen, ei keskusteluun, kahvitaukoja ei juuri ehdi pitämään, syön kymmenessä minuutissa... En haluaisi tällaista palvelua maksaville asiakkaille tarjota ikinä, onneksi pian loppuu työt tuolta puljusta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä vanhainkodissa 7 vakituista asukasta, aamu ja iltavuorossa kaksi hoitajaa, yövuorossa yksi. Suurin osa asukkaista omatoimisia, joten välillä aika käy myös hyvin pitkäksi.  

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen todennut, että ei työpaikka vaihtamalla parane. Vaikka olenkin kiertänyt laajasti keikkalaisena, niin vain yhdessä paikassa oli mielestäni riittävä miehitys. Minimimiehitys kyllä tiedetään, mutta silti alta riman mennään. Mitä tehdä?

Ikääntyneen omaiseni asioiden hoitajana huomaan myös sen, että hoidettava "kipataan" mieluiten omaisen hoidettavaksi kotiin puolikuntoisena. Ymmärrän kyllä, että kiirettä piisaa, mutta yritän pitää omaiseni puolta. Hän tarvitsee/ ansaitsee kunnon hoitopaikan ja minä oman elämäni.

Liian kiltti ei passaa olla hoitajana eikä hoidettavan puolestapuhujana. Surullista, että koko hoitoalasta on tullut selviytymistaistelua. Kummallakin puolen aitaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Iäkkäiden hoivakoti, aamussa 3, illassa 2 ja yössä1/kaks osastoa. Tällä hetkellä riittää pääasiallisesti hyvin, muttei lisäkädet toki ikinä olis pahitteeksi..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehostettu palveluasuminen, 4 aina aamussa, illassa ma,pe,la ja su 3, ti,ke,to 4. Yössä yksi. Meillä 16 vakituista asukasta ja neljä intervallia vaihtelevalla täytöllä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vanhainkodissa töissä. 4 osastoa joissa 16 asukasta per osasto + kriisipaikka. Aamuvuorossa 3 per osasto (lääkärinkiertopäivänä 4 jos mahdollista) iltavuorossa 2 per osasto ja yövuorossa 2 per vanhainkoti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Muistisairaiden hoivakoti, 2 solua joissa yhteensä 30 asukasta. Aamussa 7, illassa 5 ja yössä 1. Aamu ja ilta ok, mutta yöllä tuo 1 hoitaja tuntuu aivan liian vähältä kun asukkaiden lisäksi on vielä vaate- ja ruokahuolto päälle. Kai tähänkin on olemassa joku yläraja kuinka paljon esim. muistisairaita asukkaita voi olla per hoitaja esim. yöllä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Helsingin kaakkoinen kotihoito. N. 20 asiakaskäyntiä/ilta/hoitaja. Ei riitä missään nimessä laadukkaaseen hoitoon. Nopeita pistokäyntejä jotka ehtii juuri ja juuri tehdä kun ei pidä taukoja. Ikävää, että tilanne on tämä. Välillä tilanne parempi, mutta kotihoidollahan ei ole "asiakaskattoa" vaan kaikki otetaan vastaan. Virat/lisäresurssit tulevat toki viiveellä. Kiire siksi vaihtelee kovasti. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...