Jump to content
MAINOS

Kesätyö


Ebioux

Recommended Posts

Tämä on vähän uusavuton kysymys, mutta voiko joku kertoa mihin kannattaa ensimmäisen vuoden sh-opiskelijan kysyä kesätöihin? Terveyskeskuskeen, vanhainkotiin vai johonkin palvelutaloon? Miten siellä suhtaudutaan opiskelijaan? Entä kenen puheille ko. laitoksissa kannattaa mennä kesätyöpaikkaa hakiessa? Kokemuksia?

Kiitos jo etukäteen vastauksista.

Ja sori, otsikko tuli epähuomiossa väärin. Korjasin sen kesätyöpaikaksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

kaikki edellä maitsemasi vaihtoehdot aika mahdollisia, toisaalta riippuu jo suorittamiesi opintojen sisällöstä mihin ensisijaisesti kannattaa mielenkiintonsa suunnata.

Yleensä kunnissa on vanhustyönjohtaja tai -ohjaaja tai kotipalvelun ohjaaja tai vastaava hoitaja, häneen kannattaa ottaa yhteyttä niin saa ainakin tietää kenelle hakemuksensa lähettää. Tämä siis ns. avopuolella tai sosiaalitoimen alaisuudessa, terveyskeskuksissa on puolestaan osastonhoitajat joilta voi kysellä mahdollisuutta lähettää hakemus tai esittelykirje. Hakipa minne vaan,  kannattaa sopia audienssista etukäteen, ovat esimiesasemassa usein kovin kiireisiä!

Kun olet työsopimuksella töissä ja saat siitä palkantynkää, niin silloin et ole opiskelijan asemassa vaan vaatimukset voivat olla kovemmat. Suhtautuminen riippuu suuresti paikasta ja sen yleisestä ilmapiiristä sekä siitä, mihin työtehtäviin sinut on palkattu. Yleensä uusista naamoista tykätään..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuossa tulikin jo Pulun vastauksessa mainittua tuo vissi ero työharjoittelun ja kesätyön välillä. Eli kysymyksen otsikko ja teksti eivät käy yhteen?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä on vähän uusavuton kysymys, mutta voiko joku kertoa mihin kannattaa ensimmäisen vuoden sh-opiskelijan kysyä kesätöihin? Terveyskeskuskeen, vanhainkotiin vai johonkin palvelutaloon? Miten siellä suhtaudutaan opiskelijaan? Entä kenen puheille ko. laitoksissa kannattaa mennä kesätyöpaikkaa hakiessa? Kokemuksia?

PKS:lla varteenotettavia opiskelijoita pyydetään harjoittelupaikkohin myös sijaisiksi, ja ihan ensimmäisenkin harjoittelun jälkeen. Työnantaja säästää perehdyttämiskustannuksissa. Suhtautuminen riippuu hyvin monesta asiasta eikä vähiten itsestä.

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kesätöihin pääsemissä on tärkeää että osaa mielistellä osastonhoitajia ja ehkä myös ylihoitajia. :D

Jos olet ollut aikaisemmin ko. yksikössä (esim. harjoittelussa), ja olet pärjännyt niin yleensä ottavat kesätöihin. Itse aloin tehdä puolen vuoden opiskelujen jälkeen keikkaa tk-"akuutti" vuodeosastoille, ilman mitään aikaisempaa kokemusta, ja töitä riitti koko kesäksi. Tällaisiin vähemmän vaativiin paikkoihin otetaan yleensäkin hyvin kokematonta porukkaa.

Niihin vaativampiin paikkoihin esim. erikoissairaanhoidon puolelle, tarvitaan jo enemmän. Olisi hyvä jos olisi jotain aikaisempaa kokemusta, tai sitten täytyy olla todella etevä, tai osata tehdä kuten viestini alussa sanotaan.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Kamomilla

En lähtenyt hoitoalan töitä vielä hakemaan ensimmäisen opiskeluvuoden jälkeen. En kokenut olevani valmis kantamaan sitä vastuuta. Toisena opiskeluvuotena etenkin sisusten ja kirran harjoittelu toi sitä itsevarmuutta niin että uskalsin ottaa perushoitajan sijaisuuden vastaan terveyskeskuksesta. Kolmannen opiskeluvuoden jälkeen olen tehnytkin sitten jo sairaanhoitajan sijaisuuksia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kolmannen opiskeluvuoden jälkeen olen tehnytkin sitten jo sairaanhoitajan sijaisuuksia.

Niin, silleenhän sitä yleensä valmistumisen jälkeen tehdään? O0

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kolmannen opiskeluvuoden jälkeen olen tehnytkin sitten jo sairaanhoitajan sijaisuuksia.

Niin, silleenhän sitä yleensä valmistumisen jälkeen tehdään? O0

Ohjeaika on 3 ja puoli vuotta, opinto-oikeus vielä pidempi jos sattuu viivytyksiä. Ei kaikki valmistu kolmessa vuodessa, vaikka miten yritettäisiin! (kuten minä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ohjeaika on 3 ja puoli vuotta, opinto-oikeus vielä pidempi jos sattuu viivytyksiä. Ei kaikki valmistu kolmessa vuodessa, vaikka miten yritettäisiin! (kuten minä)

Jos on riittävästi voimia ja neuvottelu taitoa, niin tuon koulutuksen voi tehdä 3vuodessa ja jopa väittäisin 2.5vuodessa. Jos vain suoritat muitakin kursseja päällekkäin sekä saat tehtyä yhden pakollisen harjoittelun kesällä sekä vapaa valintaiset kesätöinä niin ei paljon 2.5vuoden mene! eräs tuttavani opiskeli Espoon Laureasssa 2v 7kk AMK hodeksi ;D

Itseäni tuo yllä oleva ei koske mitenkään....

vielä tuosta opinto-oikeudesta, esim. meikussa kyselevät kovasti mikä vuosi kurssi sinulla on menossa, mutta eivät ymmärrä opintoviikkojen/opintopisteiden päälle yhtään mitään angry.png

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

vielä tuosta opinto-oikeudesta, esim. meikussa kyselevät kovasti mikä vuosi kurssi sinulla on menossa, mutta eivät ymmärrä opintoviikkojen/opintopisteiden päälle yhtään mitään angry.png

"Monennenko vuoden opiskelija olet?"

"Kolmannen."

"Eli sulla on vielä ihan kunnon pätkä vielä jäljellä."

"Niin, nyt keväällä valmistun."

"Ai no sehän on ihan just!"

"No eihän oo, justhan sanoit että kunnon pätkä vielä..."

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Monennenko vuoden opiskelija olet?"

"Kolmannen."

"Eli sulla on vielä ihan kunnon pätkä vielä jäljellä."

"Niin, nyt keväällä valmistun."

"Ai no sehän on ihan just!"

"No eihän oo, justhan sanoit että kunnon pätkä vielä..."

Juuri näin - myös kehä kolmosen pohjoispuolella! Opintojen reilussa puolivälissä harjoittelun alussa kohotettiin kulmia "ai, te ootte vielä ihan alussa vasta" ..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

meillä muistaaksen tuo viimeinen puolivuotta olis varattu opinnäyte työn tekemiselle, eli jos sitä tekee opiskelujen ohessa niin ois mahollista valmistua kolmesvuodes normaalil tahdil. tohon ite meinaan pyrkiä. korjatkaa jos oon vääräs.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

meillä muistaaksen tuo viimeinen puolivuotta olis varattu opinnäyte työn tekemiselle, eli jos sitä tekee opiskelujen ohessa niin ois mahollista valmistua kolmesvuodes normaalil tahdil. tohon ite meinaan pyrkiä. korjatkaa jos oon vääräs.

Korjataan nyt sitten. Eihän AMK:ssa kait ole mitään varattu mihinkään vaan jokainen tekee oman henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa jonka sitten joku isoherra/rouva hyväksyy. Eli jokainen tehköön opintojaan omaan tahtiinsa ja siinä järjestyksessä minkä hyväksi katsoo.

MUTTA

Teoria on käytäntöä kauniinpaa.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kyllä meille ainakin on toitotettu sitä että jos haluaa nopeammin koulusta valmistua niin alottaa tekeen opinnäytetyötä aikasemmin. ja kyl mulle opettajat on sanonu että tietty aika on "varattu" opinnäyte työn tekemiselle". joka on muistaakseni 3.1-3.5 väliltä. jolloin normaalisti sitä pitäisi tehdä. ja äläkä viiti väittää vastaan koska noin on asiat muuallakin kuin sotella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kyllä meille ainakin on toitotettu sitä että jos haluaa nopeammin koulusta valmistua niin alottaa tekeen opinnäytetyötä aikasemmin. ja kyl mulle opettajat on sanonu että tietty aika on "varattu" opinnäyte työn tekemiselle". joka on muistaakseni 3.1-3.5 väliltä. jolloin normaalisti sitä pitäisi tehdä. ja äläkä viiti väittää vastaan koska noin on asiat muuallakin kuin sotella.

Eli asiat muuaallakin kuin sotella on siten että opettajat sanoo toista ja opinto-opas toista?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...