Jump to content
MAINOS

Kysymys tukisiteistä


Aamuäree

Recommended Posts

Vihreä hoitaja ilmoittautuu sekä yhteisöön että ammatiltaankin vihreä vielä :D

 

Mutta sattuipa tässä siten, että sitoessani ideaalia asiakkaan erittäin turvonneisiin jalkoihin, minua tuli neuvomaan eräs vanhempi kollega, ja hänpä kehoitti aloittamaan sitomisen polvitaipeesta nilkkaa kohden.

 

Minut on opetettu sitomaan just toisinpäin- nilkasta polvitaivetta kohden.

 

ONKO joskus opetettu toisin? Hän jaksoi painottaa, että hän on saanut tälläisen opin ja sitä tulee minun noudattaman mukisematta (vihreä kun olen).


:blink:

Tulevaisuudessa- älkää herättäkö työntämällä puuroa suuhun!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Siis ei ole totta! Raajat sidotaan AINA  varpaasta tai sormista ylöspäin. Toisesta suunnasta aloitettuna veri pakkautuu varpaisiin. Tuo on ihan perusasia sidonnassa.

  Haavapäivillä kävin ihan omin pikku kätösin kokeilemassa sidosteknikkani kireyttä . Oli asiantuntija vieressä joka katsoi kun sidoin varpaiden tyvestä polvitaipeeseen.

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ONKO joskus opetettu toisin? Hän jaksoi painottaa, että hän on saanut tälläisen opin ja sitä tulee minun noudattaman mukisematta (vihreä kun olen).

:blink:

Aina voi (ja kannattaa) kysyä neuvojilta mihin heidän neuvot perustuvat. Turvonneita jalkoja on järjen vasaista sitoa varpaita kohti, joten tuskinpa saat mitään järkevää perustelua. :)

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No sitähän minäkin.....

 

Ja tottakai vasta sitten kotona muistin, että mähän tankkasin käypä hoito suositustakin lopputyötäni varten- 'sidonta alkaa aina jalkaterästä, nilkkaan kulma, varpaat sidotaan tarvittaessa, kantapää jätetään sitomatta...'

 

Häkellyin niin että en saanut änkätyksi vastaan.

Hitto vie.

 

Kysyessäni että MIKSI, sain vastaukseksi tuon, että HÄNTÄ on opetettu siten.

Tulevaisuudessa- älkää herättäkö työntämällä puuroa suuhun!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis kompressiosidonta aloitetaan aina varpaiden tyvestä, pikkuvarpaan alpuolelta. Jatketaan jalkaterän yli ja kantapään kohdalla sidotaan kantapää piiloon huolellisesti, siitä jatketaan kohti nilkkaa.

Näin olen saanut opit ja haavapäivien harjoituksessa kantapään sulkeminen piti suorittaa huolellisesti. Hoitotyötä olen tehnyt 30 v.

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos korjauksesta- kantapää sidotaan, totta *nolona*

Tulevaisuudessa- älkää herättäkö työntämällä puuroa suuhun!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...