Jump to content
MAINOS

Lähihoitajan työt


Sydämellä

Recommended Posts

Heippa  ;)

Olen vasta valmistunut ja nyt näyttää siltä että leikattu olkapää ei kestä hoitotyötä ainakaan vanhusten parissa . Tällä hetkellä olen kotihoidossa/ omaishoidossa. 

Antakaapa vinkkiä mitä kaikkea työtä lähihoitaja voi tehdä tässä tilanteessa kun kroppa ei kestäkkään  :(  :(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kannattaisi varmaan hakeutua töihin sairaalan osastolle, jossa on tarvittavat apuvälineet potilaiden siirtoon ja pyytää työterveyshuollosta työfysioteraputti neuvomaan työmenetelmiä, jotka eivät aiheuta hoitajalle kuormitusta olkapäälle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vuodeosastotyö kannattaa ehkä unohtaa jos olkapää on pysyvästi rikki, siellä pitää kuitenkin kyetä nostoihin, pukemisiin, ym itsekin eikä voi pelkästään toimia apuvälineiden varassa.

Mutta onhan noita vaihtoehtoja, esimerkiksi hammaspuolella, koulunkäyntiavustajana, polilla, terveysasemalla tai toimistopuolella työ on vuodeosastotyötä fyysisesti kevyempää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hammaspuolelle tarvitaan lisäkouluttautuminen. Samoin mielestäni myös koulunkäyntiavustajan toimeen.

Tiedän. Mutta eipä se hirveä uhraus ole käydä lisäkoulutus voidakseen pysyä mieleisellä alalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tiedän useita henkilöitä, jotka ovat joutuneet miettimään mitä tehdä, kun paikat ei kestä normaalia hoitotyötä. Kaikki he ovat keksineet jotakin työtä, mikä on helpompaa fyysisesti. Sinulla luultavasti on vielä työvuosia reilusti jäljellä, joten sinuna miettisin lisäkoulutuksen hankkimista. Vain 1/2-1 vuoden koulutuksella saa jo kevyempää työtä. Hyviä vaihtoehtoja on käydä lähihoitajakoulun vuoden mittaiset suuntaavat opinnot esim. asiakaspalvelu ja tietohallinta tai suun hoito. Sitten on olemassa laboratorion näytteenotto -lisäkoulutus, joka kestää puolisen vuotta. Jos et halua enää koulun penkille, niin toki nykyiselläänkin voit löytää kevyempää työtä, kuten edelliset kommentoijat ovat kertoneet.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tiedän useita henkilöitä, jotka ovat joutuneet miettimään mitä tehdä, kun paikat ei kestä normaalia hoitotyötä. Kaikki he ovat keksineet jotakin työtä, mikä on helpompaa fyysisesti. Sinulla luultavasti on vielä työvuosia reilusti jäljellä, joten sinuna miettisin lisäkoulutuksen hankkimista. Vain 1/2-1 vuoden koulutuksella saa jo kevyempää työtä. Hyviä vaihtoehtoja on käydä lähihoitajakoulun vuoden mittaiset suuntaavat opinnot esim. asiakaspalvelu ja tietohallinta tai suun hoito. Sitten on olemassa laboratorion näytteenotto -lisäkoulutus, joka kestää puolisen vuotta. Jos et halua enää koulun penkille, niin toki nykyiselläänkin voit löytää kevyempää työtä, kuten edelliset kommentoijat ovat kertoneet.

Joo. Hyviä ohjeita. :rolleyes: ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitti vastauksista  ;)

Työvuosia olis vielä parikymmentä jäljellä joten siksi mietinkin miten edetä tässä ammatissa siihen että kykenee nuo vuodet vielä töistä nauttimaan  :) .

Osastotyöstä en edes nauti, olin harjoitteluaikana ja se vaan ei ole mun juttu  :( .

Entäs kehitysvammaiset,  onko kellään kokemusta heidän hoidosta  :rolleyes: ? Harjoittelemassa olin kouluaikana päiväkeskuksessa ja se oli antoisaa ja mukavaa  ;) . 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten olisi päihdetyö? Ainakaan oman kokemukseni perusteella ei ollut lainkaan fyysistä. Joissakin lastensuojelupaikoissa saattaa saada töitä myös lähihoitajan koulutuksella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oikeastaan kaikki muu menis muttei se päihdetyö ....... On varmaan henkisesti tosi raskasta ....

Lapsia rakastan todella paljon  ;) . Päiväkodissa olen ollut sijaisena , se meteli vaan on aika hermoja raastavaa välillä  ;D  ;D . 

Mites jos näitä toimistohommia miettii niin onkos siihen käytävä lisäkoulutus  :rolleyes: ??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olin opiskeluaikana dementiayksikössä, työ ei ollut fyysisesti kovin vaativaa, koska kaikki hoidettavat pystyivät liikkumaan itse. Piti vain ohjailla ja kertoa mihin ollaan menossa ja mitä pitäisi tehdä. Samoin oli kehitysvammaisten laitoksessa, sielläkin työ vaati lähinnä henkistä jaksamista.

 

Hammashoidon puolella on ainakin Etelä-Suomessa aika monipuolisesti tarjolla erityyppisiä töitä. Ergonomiasta täytyy tosin näissäkin hommissa pitää huolta, mutta aika paljon siihen pystyy itse vaikuttamaan kun tiedostaa riskitekijät. On myös mahdollista tehdä pelkkää toimistotyötä esim. ajanvarauksessa. Mutta tosiaan alalle suuntaavat opinnot pitäisi ensin käydä läpi. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitääpä nyt odotella torstain lääkärireissua, sen jälkeen olen hitusen viisaampi  ;) .

Pienessä päässä liikkuu  monenlaista ajatusta ........Ei mitenkään hyvät fiilikset  :( .

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyviä pointteja kaikilla! Kannattaa tosiaan ensin selvittää mihin pystyy ja mihin ei, varmasti sinulle löytyy sopiva kevyt duuni, jossa viihdyt :) Valoisaa ja hyvää kevättä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 vuotta myöhemmin...
Vieras: Työllistyminen

Toivottavasti löydät mieleisen homman Lähihoitajan koulutuksella,Vaihto ehtoja on monia,jos on valmis niihin tarttumaan,Nykyisin vaan hirmu vaikea saada töitä juuri sieltä mistä itse haluiaisi,Voi olla että   joutuu tekemään jotain sellasistakin  mikä ei ole ykkös juttu mut se on vaan elämää! :)Tsemppiä  olkapään kanssa ja  antoisia työvuosia sekä uskon että löydät  jonkin  polun mikä tuntuu itselle sopivalta!;)Samoilla linjoilla edellisten kanssa kuitenkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...