Reportteri Posted January 9, 2013 Posted January 9, 2013 Statiinia käyttävien potilaiden väitteille lihaskivuista on saatu tieteellistä näyttöä. Lihaskivut ovat huomattavasti yleisempiä statiini-kolesterolilääkettä käyttävillä kuin verrokkiryhmäläisillä. Lihasvoimaan ja kuntoon lääke ei vaikuta.Lue koko juttu - yle.fi
Telaketju Posted January 9, 2013 Posted January 9, 2013 mulle tarjosivat vuosituhat tarkastuksessa muutama vuosi sit.Sanoin lekurille et syö itte. Mutsikin lopetti kun tuli semmoset nivelkivut lonkan seutuun ettei pihalle päässyt. "to ride,shoot straight and speak the truth"
kpl Posted January 9, 2013 Posted January 9, 2013 Oon kanssa kuullut todella monelta, ett on kipuja statiinien takia :)
nosis Posted January 9, 2013 Posted January 9, 2013 Mä sanon aina potilaille, että jos tulee lihaskipuja, kannattaa valittaa lääkärille. Parempi vaihtaa valmistetta kuin olla syömättä kolesterolilääkkeitä kokonaan (ainakin nykytiedon valossa).
dino Posted January 9, 2013 Posted January 9, 2013 Oon kanssa kuullut todella monelta, ett on kipuja statiinien takia :)Statiinit ovat yhtä mielenkiintoinen keskusteluaihe kuin esim. karppaus. Osa lääkäreistä sanoo statiinien olevan myrkkyä ja tarpeettomia ja osa vannoo käypä hoidon nimeen. Ja molempiin aiheisiin liittyy ainakin median mielestä taloudelliset itressit hyvin vahvasti.. http://blogit.yle.fi/mot/keta-tohtori-edustaa
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.