Jump to content
MAINOS

Keikkatyön palkat?


200413

Recommended Posts

Tervepä terve!

Ajattelin kääntyä tänne kokeneimpien puoleen ja kysellä seuraavaa. Onko kellään tietoa kuinka nopeasti pitäisi palkat tulla keikoista ja onko perusteltua alkaa kyseleen jotain korvauksia kohtuuttomasta odotuksesta. Omat kokemukset keikkojen maksusta on vaihtelevia, HUS maksaa joskus jopa 2 kk kuluttua, Hgin kaupunki hiukan nopeammin. Kyseessä siis ns. "talon tuntilistalla" tehdyt keikat, ei työvoimapalveluin kautta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tervepä terve!

Ajattelin kääntyä tänne kokeneimpien puoleen ja kysellä seuraavaa. Onko kellään tietoa kuinka nopeasti pitäisi palkat tulla keikoista ja onko perusteltua alkaa kyseleen jotain korvauksia kohtuuttomasta odotuksesta. Omat kokemukset keikkojen maksusta on vaihtelevia, HUS maksaa joskus jopa 2 kk kuluttua, Hgin kaupunki hiukan nopeammin. Kyseessä siis ns. "talon tuntilistalla" tehdyt keikat, ei työvoimapalveluin kautta.

Itse olen odotellut meikusta palkkaa 2.5kk ja olin muuten ihan kypsä! Mut oli "vaan unohdettu laittaa koneelle", seuraavan keikan tein HTP kautta ja sen jälkeen mua ei ole siellä enään tarvittukkaan 8)

Stadilta oon saanut parhaimillaan 2vk:ssa palkan ja se oli todella hyvää palvelua se!

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kayupungilta olen kanssa saanut joskus kahdessa viikiosa palkan 8)

Olin järkyttynut HUS:n keikkatyön palkanmaksun byrokratiasta: Ensin täytän sen tuntilista ja annat sen AOH:lle joka laittaa sen joskus jonnekin "koneelle", siitten se lähtee YHn sihteerille joka joskus tekee keikoista työsopimuksen ja joskus antaa sen allekirjoitettavaksi YHlle. YH antaa sen paperin joskus takas sihteerille joka joskus lähettää sopparista toisen kopion työntekijälle. Nyt sopimus lähtee palkkoihin jossa tehdään parin viikon välein taas jotain ajoa koneelle. Nyt on teoreettisen mahiksen että saat palkkaa joskus. Jessus miten vaikeeks toi on tehty!!!  angry.png Ja vielä HUS:lla kaksi palkanmaksu päivää kuukaudessa. Tulipahan avauduttua kun kiukuttaa!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

HUSin palkanmaksupolitiikka on iso syy siihen miksi sieltä lähdin. Tuntui ihan mahdottomalta tarkistaa oliko palkkaa tullut oikein kun niitä lisiä maksettiin milloin sattuu. (Muutenkin henkilöstöpolitiikka oli syvältä.)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo-o, kiitos HUS tosiaan hienon palkkapolitiikkansa kanssa.

Aloitin keikkaduunin talossa marraskuun lopussa, joulukuun puolivälissä tuli 2 ensimmäisen keikan palkka, ja ei siinä mitään, ne oli ihan kuun lopussa eli ei aiemmin ois ehtiny maksuun. Nyt tein joulukuun aikana keikkaa useamman päivän, ja kas vain kuun loppuun ehdittiin jopa maksaa sitten 1 päivän palkka! Menipä taas budjetointi sitten uusiksi, ja taitaa loppua keikan tekeminen talossa lyhyeen.  angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannattaa tehdä keikat HUSiin Työvoimapalvelun kautta. Palkat tulee ajallaan, netistä näkee tiedot minkä jakson liksat maksetaan milloinkin. Ja palkkakin on piirun verran parempi :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannattaa tehdä keikat HUSiin Työvoimapalvelun kautta. Palkat tulee ajallaan, netistä näkee tiedot minkä jakson liksat maksetaan milloinkin. Ja palkkakin on piirun verran parempi ;D

Tuossa on ongelmana se etteivät käytä tällä hetkellä oikein duunareita tuon palvelun kautta.

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannattaa tehdä keikat HUSiin Työvoimapalvelun kautta. Palkat tulee ajallaan, netistä näkee tiedot minkä jakson liksat maksetaan milloinkin. Ja palkkakin on piirun verran parempi ;D

Tuossa on ongelmana se etteivät käytä tällä hetkellä oikein duunareita tuon palvelun kautta.

Ai?  huh.gif Mulle ainakin riittänyt ph-keikkaa kivasti!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

hei haloo blizzie, mitä ihmettä sä valitat. se on ihan normaalia että keikkatyöstä maksetaan palkat seuraavassa kuussa.

Ratkaisu on vain hetki, jolloin väsyt ajattelemiseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

hei haloo blizzie, mitä ihmettä sä valitat. se on ihan normaalia että keikkatyöstä maksetaan palkat seuraavassa kuussa.

Joo, mut stadilla(Helsingin kaupungilla) se toimii paremmin eli saat n.2vko liksan. Jos teet pelkästään keikkaa niin varmasti haluaisit saada liksan mahd. pian?

Ai? huh.gif Mulle ainakin riittänyt ph-keikkaa kivasti!

Jos viittit laittaa pikaviestinä missä yksikössä teet?

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

no mielummin otan sen palkan vaikka kerran kuussa ei sillä mulle mikään kiire oo. mielummin isompi potti kerralla. teen itekki keikkaa Hki kaupungille

Ratkaisu on vain hetki, jolloin väsyt ajattelemiseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt en ymmärrä, jos kerran haikailee säännöllisiä tuloja niin miksei silloin mene säännöllisiin töihin vaan alkaa tehdä keikkatöitä? Silloin tulee palkka tiettynä päivänä eikä tarvitse ihmetellä ja haikailla.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan totta? Sattuu vaan säännöllinen työ alkaan vasta helmikuun alussa, ja sitä ennen teen vaan keikkaa.  ;D  Ehkä mulla on omat syyni ratkaisuihini, mutta kysymys olikin nyt siitä onko kohtuullista että joutuu odottaan tammikuun lopulle sitä että saa joulukuun alun duunista palkan?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ottaako hus mielellään lh.opiskeloita keikka työhön? Minkälaisia kokemuksia Teillä on husista?

Pitää kyllä olla opinnot ihan loppuvaiheessa, että HUS ottaa lh-opiskelijan keikalle. Mikäänhän ei tietysti estä kysymästä, jos olet jo siinä vaiheessa että pärjäät.

Valmis lh on kyllä jo melkoisen tervetullut taloon, mikäli ph-pestejä on auki/sijaisia tarvitaan. Enää ei lähihoitajia katsota kieroon niin kuin 7 vuotta sitten kun itse valmistuin. Omalla osastollani, josta olen virkavapaalla, on töissä useita lähihoitajia.

Sorry, menee vähän off topiciksi...  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ottaako hus mielellään lh.opiskeloita keikka työhön? Minkälaisia kokemuksia Teillä on husista?

Pitää kyllä olla opinnot ihan loppuvaiheessa, että HUS ottaa lh-opiskelijan keikalle. Mikäänhän ei tietysti estä kysymästä, jos olet jo siinä vaiheessa että pärjäät.

Valmis lh on kyllä jo melkoisen tervetullut taloon, mikäli ph-pestejä on auki/sijaisia tarvitaan. Enää ei lähihoitajia katsota kieroon niin kuin 7 vuotta sitten kun itse valmistuin. Omalla osastollani, josta olen virkavapaalla, on töissä useita lähihoitajia.

Sorry, menee vähän off topiciksi...  ;)

Ensihoidon koulutusohjelman käyneillä on myös mahdollisuus hakea (no miksei muillakin, etenkin jos osaavat kipsata) myös lääkintävahtimestariksi. Leikkureissa (varsinkin Meilahdessa) olisi tarvetta.

Mitä palkanmaksuun tulee, minä lopetin yhdessä HUS:in yksikössä heinäkuun lopussa ja aloitin samantien toisessa yksikössä. Viimeiset liksat siitä ensimmäisestä tulivat muistaakseni joko syyskuun viimeisessä tai lokakuun ensimmäisessä ajossa. Olivat lomarahoja ja vuorolisiä, eli hidasta on.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näköjään muitakin ärsyttänyt kuin allekirjoittanutta :D

Kellään tietoa voiko alkaa pyytämään jotain korkoa jos kauan menee palkan maksussa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näköjään muitakin ärsyttänyt kuin allekirjoittanutta :D

Kellään tietoa voiko alkaa pyytämään jotain korkoa jos kauan menee palkan maksussa?

Jos olen oikein ymmärtänyt homma menee näin: Huom! Kuulopuhetta... Jos on keikkalaisena suoraan talon oman työhönoton kautta, noudattelee palkkojen ja erityisesti lisien tulo talon tavallista maksuaikataulua. HUSilla tunnetusti lisien tulo kestää pitkään. Joskus liitosta (tästä on 3 vuotta aikaa) sanottiin, että lisien pitäisi olla maksettuna listojen (6 vkon litoja koski tämä) loppumista seuraavan kalenterikuukauden loppuun mennessä. Eli jos listat loppuvat esim. 1.8., voisit joutua odottamaan lisiä aina syyskuun loppuun saakka... Tämä siis koski talon omaa henkilökuntaa, mutta joku joskus minulle sanoi että pätisi myös keikkalaisiin...  huh.gif

Tämän takia täällä pääkaupunkiseudulla teen keikkaa vain työvoimapalvelun kautta, koska silloin aina tiedän milloin saan tietyn ajanjakson palkat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitääkö paikkaansa että typa maksaa parissa viikossa palkat?

Aikaväli oli ainakin viime vuonna 2vkoa-1kk eli jos sattuu jakson ekana päivänä keikalle, voi mennä kuukausi, mutta parhaimmillaan vain 2 vkoa. Typa maksaa palkkoja 2 vkon välein jaksojen mukaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...