Jump to content
MAINOS

röntgen säteily ja raskaaksi tulo


nee_a

Recommended Posts

Tiedän että tää keskustelupalsta ei oo ehkä näitä kysymyksiä varten, mutta jos laittasin tälläsen kysymysen esim. suomi24 palstalle tuskin saisin kovin asiantuntevaa vastausta.. eli siis kysymykseen: kun mä oon ollut n. 2v vanha, multa on löytynyt kysta vasemmasta keuhkosta ja ennenku tiedettiin mikä se epämääränen möykky keuhkoissa oli kävin lukuisissa röntgen kuvauksissa sekä varjoainekuvauksissa niin mietin voiko tämä vaikuttaa hedelmällisyyteen? Onko minulla suurempi riski saada kehityshäiriöinen lapsi? En ole koko asiaa aikasemmin edes ajatellut ennenku äitini sanoi tänään, että on miettinyt tämän takia että voinkohan ikinä tulla raskaaksi.. :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

ei vaikuta siihen että tuletko raskaaksi vai ei.

 

todettu haitta x-raysta on riski saada syöpä tai raskaana oleville naisille kehityshäiriö sikiölle (jota ei myöskään ole mitenkää testattu joten on vain oletus). eniten säteilyjä tulee esim CT:stä jossa skannataan esim. koko vartalosta. riski saada syöpä pyörii siinä 1 suhde 1000/10000 <--- riippuu todella paljon mitä skannataan ja millä energialla. jos koko vartalo skannataan siitä tulee eniten säteilyä joten syöpäriski riski on suurempi.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...