Jump to content
MAINOS

Terveystieteellisen pääsykokeet 2013


hansukatti

Recommended Posts

Ihanan helpottavaa et muistakin tuntuu ajoittain haastavalta! :D tota ulkoa opettelua mäki ajattelin voimasanojen kohdalla mut ei enää vaan ehdi :D täytyy vaan kerrata ja kerrata... ja taas lukee uudelleen! ja pitää se toinen kirja viel sit tietty opetella!Täytyy toivoo et Tampereelle ei moni tulis kokeisii ollenkaa hakijoista ni olis todennäkösemmin 40 joukossa! ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 247
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Eikö kukaan muu hae tänä vuonna Kuopijjoon?

 

Mulla ei ole pääsykokeeseen pänttäämiset sujuneet ihan toivotulla tavalla, mutta onneksi mitään paineita ei vielä tänä vuonna ole. Mietin vaan tässä, että täytynee mennä sinne paikan päälle jo pääsykoetta edeltävänä päivänä, ja majottua vaikka motelliin yöksi. Muuten tulee liian raskas päivä. Tarkoituksena siis edelleenkin tänä vuonna lähinnä harjoitella lukemista, käydä katsomassa pääsykoe, ja päntätä jo valmiiksi ensi kevättä varten.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaveri on tuolla Kuopiossa ja on tykännyt kovasti. Kovin montaa kertaa ei tarvitse sinne matkustaa lukukauden aikana...

 

Onneksi ei tarvitse noita tutkimus-kirjoja lukea, minulle kun kaikki tutkimusaiheeet ovat melkoisen haastavia. On se jännä juttu, vaikka on nämä pääsykoe-kirjat lukenut vuosi sitten ja taas avoimessa, niin silti tuntuu, että ei muista mitään. Aina kun yrittää mielessään vastata "kysymyksiin" niin tyhjää lyö :vihainen:   Ja asiat sekoittuu päässä.

 

Olisko Turun materiaalissa tänä vuonna eettisyys jotenkin enemmän esillä, vai kuvittelenko vaan....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainakin tuosta Etiikka hoitotyössä -kirjasta on tänä vuonna laajempi alue tentittävänä, että voitpa hyvinkin olla oikeassa Sh-Minnie. Yleisenä vihjeenä antaisin, että ei kannata miettiä mitään tärppejä, vaan ihan oikeasti KAIKKI kannattaa ja täytyy opetella ulkoa. Viimeistään monivalintatehtävissä (jos niitä on tänä vuonna) kysytään ihan kaikki mahdollinen nippelitieto. Vaikka se tuntuukin välillä tosi puisevalta, niin siitä on paljon hyötyä jatkossa opintojen kannalta. Minusta pääsykoekirjat on valittu hyvin, koska niissä on juuri ne keskeiset asiat, joiden ympärillä pyöritään sitten opinnoissa.

The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toi lause "KAIKKI täytyy opetella ulkoa" sai mut motivoitumaan eilenkin illaks kirjaston lukuhuoneeseen lukeen :D hitsi kun olis tällänen motivaatiopiikki iskeny jo pari kuukautta sit! :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

hei, haen tampereelle ja en itse todellakaan usko asioiden ulkoaopettelemiseen. yliopisto-opinnoissa oleeliista tulee myös jatkossa olemaan asioiden ymmärtäminen ja soveltaminen, ei niinkään nippelitiedon ulkomuistaminen. olen lukenut kirjat kertaalleen läpi ja käyn ne vielä kerran läpi kokoavia muistiinpanoja tehden. pyrin lukemaan myös aiheista muualta kuin pääsykoekirjoista. Tämä auttaa ainakin minua ymmärtämisessä.

 

Aikaisemmin joku täällä kirjoitti että todistukset tarkastetaan vasta kun on valittu sisään. Tampereelle ainakin piti toimittaa paperit jo ennakkoon ja toivottavasti tämä virheellistä tietoa jakava puhui turun käytännöistä. mukavaa ja rentouttavaa kevättä lukemisen parissa ja muutenkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä olen kirjoittanut niistä todistuksista aiemmin :) soitin Tampereen yliopiston hakutoimistoon itse ja sieltä sanoivat et todistukset toimitetaan vasta sit jos pääsee sisälle. Ei siitä varmasti haittaa ole vaikka ne sinne olisikin toimittanut mutta ei tarvinnut toimittaa.

Itse olen samaa mieltä et asioiden ymmärtäminen paljon tärkeämpää kuin ulkoa opettelu!! Eipä se soveltavissa tehtävissä paljon auta jos asioita ei ymmärrä :)

Itsellä on kyllä vielä kova urakka edessä!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sellainen vielä tuli mieleeni et osaako joku sanoo kantsiiko auto tuoda ihan siihen rakennukselle missä kokeet Treella ovat, onko hyvin parkkipaikkoja?? :) ei oo siellä koskaan tullut pyörähdettyä vaikka siinä ihan hollilla viereisessä koulussa on tullutkin vuosia opiskeltua ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Turkuun piti toimittaa todistus 12.4 mennessä. Täälläkin hyvä vauhti päällä pänttäämisen suhteen! Eiköhän tästä vielä hyvä tule  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

hei,

 

myös minulle laitettiin tampereelta sähköpostia, jossa pyydettiin kopiot todistuksista 12.4 mennessä muistaakseni. jos pääsee sisään, oikeat todeistukset tarkastetaan vielä uudelleen.

 

kuinka kauan rautatieasemalta menee tampereen pääsykoepaikkaan? onko joku suora bussiyhteys ja paljon bussimatka maksaa tampereella? :)

 

kiitos paljon vastauksista!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^ Pitikö? Ootko ihan varma?????

Minulle tuli sama päivämäärä, kun kysyin asiaa yliopistolta. En tiedä miten tärkeä juttu se on, kun sinne ei kuitenkaa kutsuta tai ennen koetta katsota "paremmuusjärjestystä".....

 

Mä esitän hieman eriävän mielipiteen tuosta ulkoaopettelusta. Itse koin viime vuonna, kun oli niitä kyllä/ei/en tiedä-rasti ruutuun-kysymyksiä, niin niissä oli pakko olla opetultuna ne nippelitiedot. Itse opiskelussahan on tärkeintä hallita ne kokonaisuudet ja toki pääsykokeissakin.

Ystäväni sanoihin hyvin, että sisälle pääsee ne, kenellä on paras muisti  *pyhimys*

 

vastauksissa tulee olla juuri ne kohdat mitä kirjassa on sanottu, ei auta vaikka olisi kaksi paperia pohtinut täyteen- se on nolla pistettä. 

En tiedä ymmärsikö kukaan mitä tarkoitan :P

 

Viikon kuluttua alkaa parin viikon loma ja sen pyhitetty lukemiselle. Eli viime tippaan jää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

 

^ Pitikö? Ootko ihan varma?????

Minulle tuli sama päivämäärä, kun kysyin asiaa yliopistolta. En tiedä miten tärkeä juttu se on, kun sinne ei kuitenkaa kutsuta tai ennen koetta katsota "paremmuusjärjestystä".....

 

Laitoin yliopiston opintosihteerille sähköpostia ja kysyin asiaa. Toivottavasti pian tulisi vastaus, jotten turhaan pänttää hulluna pääsykokeisiin. Eipä sen puoleen, valmistun vasta kuukauden päästä joten eipä mulla ole (sairaanhoitajan) tutkintotodistusta, jota sinne olisin lähettänytkään.. Yritin yliopiston nettisivuilta etsiä tietoa tutkintotodistusten toimittamisesta, mutta en löytänyt niistä yhtään mitään. Toivottavasti ei nyt tämä haku tyssännyt tähän tuon puuttuvan todistuksen takia..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

minulle ei oo ainakaan yhtään s.postia Tampereen yliopistolta tullut, MUTTA koska erikalta on pyydetty todistus niin toki mä huomenna meen uudelleen lankoja pitkin ja tiedustelen miks multa ei oo todistuksia pyydelty ;) oli niin suora vastaus tätskältä viimeksi et ei vielä mtn todistuksia, et sen puolesta en kyl asiasta VIELÄ ressaa :-D voin kertoo huomenna fiilikseni kun oon soittenut, heh!

Tampereen rautatieasemalta on ihan käppäilymatka, mikäli aikaa on ja ilma nätti :) ja useita bussejakin kyllä menee suoraa siitä asemalta, mut näin äkkiseltään en numeroita uskalla heittää kun on aikaa kun itse siitä bussilla menny :) ja maksaisko kaupungin bussi nykyää 2,5e (näin maalaisena en siittäkää oo varma :-D )

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

 

 

^ Pitikö? Ootko ihan varma?????

Minulle tuli sama päivämäärä, kun kysyin asiaa yliopistolta. En tiedä miten tärkeä juttu se on, kun sinne ei kuitenkaa kutsuta tai ennen koetta katsota "paremmuusjärjestystä".....

 

Laitoin yliopiston opintosihteerille sähköpostia ja kysyin asiaa. Toivottavasti pian tulisi vastaus, jotten turhaan pänttää hulluna pääsykokeisiin. Eipä sen puoleen, valmistun vasta kuukauden päästä joten eipä mulla ole (sairaanhoitajan) tutkintotodistusta, jota sinne olisin lähettänytkään.. Yritin yliopiston nettisivuilta etsiä tietoa tutkintotodistusten toimittamisesta, mutta en löytänyt niistä yhtään mitään. Toivottavasti ei nyt tämä haku tyssännyt tähän tuon puuttuvan todistuksen takia..

 

En minäkään ole siitä löytänyt yliopiston sivuilta mitään tietoa, ainoastaan, oliko se sähköinen yliopistohaku, kun asiasta oli maininta. Ajattelisin, että ei haittaa vaikka on jäänyt toimittamatta/ytai voi toimittaa myöhemmin

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Erika p: Olet ihan oikeassa, että yliopisto-opinnoissa keskeistä on laajojen asiakokonaisuuksien hallinta ja soveltaminen. Pääsykokeissa kuitenkin on tarkoitus seuloa porukasta ne, jotka oikeasti jaksavat panostaa ja "päntätä". Tällöin kaikki mahdollinen materiaalissa oleva nippelitieto on hallittava, joskin tietysti vain osa siitä kuulustellaan. Esimerkiksi Turun pääsykokeissa oli viime vuonna 40 oikein/väärin kysymystä, jotka olivat ainoastaan nippelitietoa. Katsokaapa huvikseen nuo oikein/väärin kysymykset tuolta: http://www.med.utu.fi/opiskelu/opiskelijavalinta/terveystieteiden_tehtavamoniste_15.5.2012.pdf

 

 

Tampereen hoitotieteen laitokselle pääsee ainakin busseilla 16, 18, 19 ja 28. Muistaakseni myös 8 ajaa siitä, mutta kannattaa vielä tarkistaa TKL:n sivuilta.

 

Tsemppiä lukuihin! :)

The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viime vuoden pääsykokeessa käyneenä olen myös sitä mieltä että kaikki nippelitieto täytyy osata. Kaikki termit. Niinkuin sh-minnie kirjoitti, ei auta että kirjoittaa pitkää esseetä ja selittää asioita, jollei sieltä vastauksesta löydy niitä oikeita termejä ja käsitteitä.

Ehkä lukiossa pärjäsi hyvillä "selittely" ja kirjoitustaidoilla, muttei tosiaankaan yliopiston pääsykokeessa. Joko tietää oikean vastauksen tai sitten ei :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvähyvä!! :-D oon edes vähä reenannu sit oikeella taktiikalla kun oon tehny muistilappuja käsitteistä - joita tuntuu olevan miljoona!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tietty asioita pitää muistaa, mutta itse muistan paremmin ymmärtämisen kautta. en ulkoaopettelun kautta. käsitekartat yms on tärkeitä. lisäksi tutkimusprosessi yms on hyvässä muistissa kun aikoinaan yhden jos toisenkin tutkimuksen tehnyt. kun tietoa sitoo käytäntöön, muistaa paremmin. 

 

minulle ei siis laitettu tampereelta sähköpostia vaan ensin sain tiedon muistaakseni yliopistohaun kautta ja sitten varmistin asian tampereelta. uskoisin kuitenkin että kenenkään haku ei ehkä tähän kaadu. oleellista on että paperit löytyy viimeistään syksyllä.

 

kiitos reittineuvoista!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laitoin eilen sitten Tampereen yliopiston terveystieteiden yksikön opintopäällikölle s.postia kun jäi asia kuitenkin kaivertamaan ;) Olihan se opintosihteeri mulle maaliskuussa vähä virheellistä tietoa antanut kun oli sanonu et todistusta kysellää vasta ku sisään on päässy! :D  Mut opintopäällikkö sanoi et hakijapalveluilta tulee s.postia ja viim.26.4 tulee toimittaa s.postilla kopio tutkintotodistuksesta tai kirjeellä. Nyt heti skannaileen todistusta! Varmistin viel et se katsoo jostai listoilta et mun nimeni on siellä, et mulla on pääsykoe odottamas Treellä 14.5. Kyllä nyssi on varmaa kaikki, ei tartte enää muutaku päästä opiskelee!! ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

 

Tampereen hoitotieteen laitokselle pääsee ainakin busseilla 16, 18, 19 ja 28. Muistaakseni myös 8 ajaa siitä, mutta kannattaa vielä tarkistaa TKL:n sivuilta.

 

Tsemppiä lukuihin! :)

 

Suoraan rautatieaseman edessä on bussipysäkki. Linjat 16, 18, 28 menevät hoitotieteen laitoksen edestä. 19 ja 8 ovat muuttaneet reittejään ja eivät kulje enää Teiskontietä pitkin, joten en suosittele käyttämään niitä.

 

Täältä voit hakea aikataulun valmiiksi : http://atlas.tripplanner.fi/tkl/fi/

"Mutta tohtori..." "Hoitaja on vaiti ja tekee työnsä!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Tulin lukuintoa etsimään.

Aurinko paistaa, puutarha kutsuu, sisälläkin pitäisi siivota. Ja minun aikani lukea alkoi nyt - seuraavat pari viikkoa on varattu siihen. Mutta ikkunatkin pitäisi pestä... :itkee:

Miten muilla on lukuhommat edistyneet?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...