Jump to content
MAINOS

Työtön työnhakija


hoiturimutsi

Recommended Posts

Osaako kukaan kertoa, miten työkkärissä toimitaan. Olen nyt äitiyslomalla eikä minulla ole voimassa olevaan työsopimusta. Elämäntilanteeni takia haluaisin päivätyön. Jos ilmoittaudun työttömäksi työnhakijaksi ja haen pelkästään päivätyötä, voiko työkkäri "pakottaa" minua vuorotöihin? Koska totuushan on, että vuorotöitä on tarjolla yllinkyllin, mutta päivätyöt ovat harvassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Voi "pakottaa" , saat karenssia. Työkkäri on sellainen instanssi joka ei ota huomioon kokonaiselämäntilannettasi. Jos he katsovat että juuri sinulle sopiva työpaikka on 80 km päässä ja kolmivuorotyö, se on sinun ongelmasi jos sinulla ei ole autoa eikä sinne kulje julkisia ja vaikka olisit kaksin pienen lapsen kanssa jolla ei ole kolmevuorotyö hoitopaikkaakaan- ei auta :(

Asutko isommalla paikkakunnalla?Suosittelisin ottamaan selvää henkilöstövuokrausfirmoista. Itse kuulin juuri että isompien kaupunkien omat rekryt eivät vedä tai riitä ja kuulin myös eräästä uudehkosta firmasta joka on tullut tähän väliin ja siellä työvuorot ym räätälöidään työntekijän toiveiden mukaisiksi esim juuri päivätyö.

Tähän täytyy myös heti sanoa että uskon ja toivon(vaikka vaikeaa se on) että myös noista työtoimistoista löytyy henkilöitä jotka ottavat huomioon yksilöllisesti työnhakijan toiveita.

Ja samaan syssyyn henkilöstövuokrausfirmoista, juttua kuulee monenlaista ja itsekkin suhtaudun varauksella tänään kuulemaani, mutta haastatteluun menen ensiviikolla. Tuo firma on uudehko, en etsimälläkään löytänyt kenenkään kokemuksia ko.firmasta.

Tää on kaikkinensa arka aihe, nykypäivän hoitajapulassa työpaikan ja vieläpä työaikojen ja matkojen valkkaaminen. Pääkaupunkiseudulla tuntuu olevan tavallista kulkea päivittäin yli sadankin kilometrin työmatkaa yhteensuuntaan julkisilla...

Tsemppiä sinulle kauheasti,toivottavasti sinulla on auto käytössäsi. Pitää vielä korostaa että tee kaikkesi ettet joutuisi juuri tekemisiin työkkärin kanssa, sinulla on pieni lapsikin ja siihen toimiston pyöritykseen joutuminen on pahimmillaan niin kamalaa ettet kohta ole työkykyinenkään.Soittele itse kaikki mahdolliset paikat ja tiedustele millaisia mahdollisuuksia on vaikuttaa työvuoroihinsa jne.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Päivätyöhön pääsee samalla tavalla kuin kaikkiin muihinkin töihin, eli aktiivisella työnhaulla. Soittele, lähetä hakemuksia, käy paikoissa. Varsinkin kun sulla on sairaanhoitajan paperit niin työpaikkoja on ihan oikeasti ellet satu asumaan kovin paljon Rovaniemen pohjoispuolella. Mikäli on kovat kriteerit työpaikan suhteen, kuten tietty työaikamuoto tai vaikka joku erikoisala, niin varmaan joutuu kyllä sijaisuuksilla aloittamaan. Työkkäristä tuskin tulet saamaan töitä, kaikenmaailman kurssia ja oppituntia on. Helpommalla pääsee kun vaan menee töihin.

Jos problematiikka koskee lasten hoitoa, eikä sulla ole vuorotyötä mahdollistavaa tukiverkkoa siviilissä, niin vuoropäiväkotipaikka on subjektiivinen oikeus.

Kunnan on huolehdittava siitä, että lasten päivähoitoa on saatavissa kunnan järjestämänä tai valvomana siinä laajuudessa ja sellaisin toimintamuodoin kuin sitä tarvitaan. Hoito on myös pyrittävä järjestämään sinä vuorokauden aikana, jona sitä tarvitaan. Jos vanhemmat aloittavat työn tai opiskelun, päivähoitopaikka lapselle järjestetään kahden viikon sisällä.

http://www.stm.fi/so...elut/paivahoito

Luulisi työkkärinkin hyväksyvän kahden viikon varoitusajan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hau! Ainakin helsingissä pystyy pelkästään rakentamaan keikkojen muodossa täydet työviikot ja varsinkin tekemällä aamuvuoroja esim . kotihoidossa.Kotihoidon rekryn kautta on sijaisuuksia tarjolla ja jopa vakkariakin ja nyt kuunnellaan työntekijää ja hänen toiveitaan.Kotihoidossa juuri sairaanhoitajat tekevät pääsääntöisesti aamuvuoroja teamin vastaavana hoitajana.Seure työllistää mukavasti jos ei ole hirveän ronkeli ja valmis joustavaan työskentelyyn.

Työkkärin armoille ei kannata jäädä.Ne voi osoittaa tosiaan työpaikan jostain hevon kukusta ja viis siitä millä sinne kuljetaan ja paljonko matkat maksavat.Toinen puuduttava hommeli on se että löytää itsensä kaikenmaailman infokursseilta joissa teemana mm. näin haetaan töitä!

Itse haluan uskoa siihen että aktiivisella otteella pitäisi töitä löytyä.Olkoon asuinpaikka miltei mikä tahansa.Ainakin pyörähdys mollin sivuilla sen osoitti.Kyllä nyt on hoitajien markkinat.

Itsellä on kokemusta uudeltamaalta, savosta ja hämeestä ja töitä on nyt niin paljon kun haluaa paiskia!

Nyt vaan takaisin työelämään kotilieden ääreltä niin ainakin kokoomukselta saat mojovat taputukset.

Onnea rekryihin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kotihoidossa ja terveysasemilla työ on sairaanhoitajalle pääosin päivätyötä. Myös esim. palvelutaloista varmaan voi sairaanhoitajana saada päivätyön. Tai tosiaan keikkailu on hyvä vaihtoehto jos asut täällä pk seudulla niin Seuren kautta saa kyllä tehtyä täydetkin viikot jos ei oo liian nirso. En tiedä onko päivätoiminnassa sairaanhoitajia mutta ne on päivätyötä. Samoin ajanvarauspoliklinikat sairaaloissa eri erikoisaloilla on päivätyötä. Uskon kyllä että sairaanhoitaja löytää päivätyön, lähihoitajille on vaikeampaa.

Mä oon saanu töitä (lähihoitaja) seuresta kun olen tarvinnut/ halunnut (lähes) aina.

3 lapsen äiti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...