Jump to content
MAINOS

Oletko saanut jossain neuvoteltua palkkasi yli TES:n?


Julma

Recommended Posts

Ihan mielenkiinnosta ajattelin kysellä seuraavaa, mikäli olet jossain onnistunut neuvottelemaan TES:siä isomman korvauksen työstäsi:

Kuinka monta prosenttia?

Oliko jotain erityistä syytä siihen, että työnantaja lähti mukaan?

Työehtosopimuksesi?

Koulutuksesi?

Missä työpaikka sijaitsee?


Aloitan:

- 13 %

- Ilmeisesti työvoimapula, tulin uutena työntekijänä, joten menestys työtehtävissä ei varmaankaan ollut peruste

- Yksityinen sos.tes.

- Lähihoitaja

- Satakunta

Lisäksi parissa keikkapaikassa on saanut jostain vuorosta neuvoteltua isompaa rahaa, kun ei ole ketään muuta ollut saatavilla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Yksityiset joskus ovat maksaneet enemmän kun ovat kiiruusti tarvinneet uutta ihmistä (olen lähihoitaja) 100-200e kuukausipalkkaa lisää. Se on sitten luokiteltu henkilökohtaiseksi palkanlisäksi. Helsingissä olen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen saanut neuvoteltua itselleni paremman palkkaluokan sekä henkilökohtaista lisää noin 215e kuussa. Sairaanhoitaja siis olen ja työpaikka sijaitsee pääkaupunkiseudulla. Ja yksityisen sos.tes.meilläkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kerran yritin työhaastattelussa isoon alan firmaan pyrkiessäni, yksityisen terveyspalv. tes. olisi ollut. Kehitysjohtaja oli ihan pöyristynyt ja väitti etteivät muka voi maksaa eri palkkaa eri sairaanhoitajille. No paikkaa en saanut, tarjokkaita oli monta ja työkokemuksenikaan ei ollut ehdokkaista parhain.

Mutta voittoa tahkovat pilvin pimein ja tuollaista väittävät haastattelussa, osoittaa työnantajalta sellaista joustamattomuutta mielestäni että hyvä etten päässyt.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 8 kuukautta myöhemmin...

Alotan elokuussa 6 viikon pestin yksityisellä puolella lastensuojelussa. Käsittääkseni amk-koulutetun vähimmäispalkkaluokka yksityisen sosiaalipalvelualan tesissä olisi G21 eli pk-seudulla 2100,32 euroa, onko näin?

 

Itse tulen saamaan parisataa euroa enemmän (2300 euroa/kk), ja siitä 150 euroa ihan vakiona kyseisessä laitoksessa ja 50 lisää neuvottelin itse. :D

 

Hieman kyllä harmittaa kun palkka laskee sairaalaan nähden (täällä reilu 2448 euroa/kk), mutta kun ei täällä sairaalapuolella ollut tarjota työtä tuoksi pätkäksi ja lastensuojelussa taas oli, niin otin vastaan.

 

Nyt menee vähän offtopicikiksi, mutta:

Ihmetyttää kyllä, että miten niin monissa lastensuojelun paikoissa palkka on sen n. 2232,07 (G23, Kalliolan Kannatusyhdistys), 2312,91 e/kk (Helsingin kaupunki)..? Mitä nyt työvoimatoimiston sivuja selasin... Sosionomeilla tai lastensuojelussa (joihinkin paikkoihin otetaan myös sairaanhoitajia) lienee siis yleisesti hieman alhasempi palkka kuin sairaanhoitajilla (HUS/Helsingin kaupunki vaikka) ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt menee vähän offtopicikiksi, mutta:

Ihmetyttää kyllä, että miten niin monissa lastensuojelun paikoissa palkka on sen n. 2232,07 (G23, Kalliolan Kannatusyhdistys), 2312,91 e/kk (Helsingin kaupunki)..? Mitä nyt työvoimatoimiston sivuja selasin... Sosionomeilla tai lastensuojelussa (joihinkin paikkoihin otetaan myös sairaanhoitajia) lienee siis yleisesti hieman alhasempi palkka kuin sairaanhoitajilla (HUS/Helsingin kaupunki vaikka) ?

 

Mulla on sellainen käsitys että sosiaalitoimen töissä on usein vähän pienemmät palkat kuin terveystoimen vaikka olis sama työnantajakin. Liittyneekö sitte johonki vaativuusluokituksiin tms.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...