Jump to content
MAINOS

Työvuorolistat huhujen perusteella, oh.n ammattitaito hukassa?


Maiju

Recommended Posts

Olen onnellisesti raskaana, en halunnut sitä työnantajan tietoon ennenkuin ihan viimehetkillä. "Akka-alalla" huhut kuitenkin lähtevät juoksemaan kovaa vauhtia, joten tartuinpa oh.ta hihasta ja päätin kertoa tilanteestani.

Tähän oh:" Joo, olen minä huhuja jo kuullutkin! SEN takiahan sulla ei ens listassa oo yhtään yövuoroa!"

Että silleen, pieni putos melkein polvilleen! Ei sitten voinut varmistaa ja kysyä henk.koht ennenkuin listoihin alkaa muutoksia tekemään! Eihän tässä nyt niin sairaita olla, etteikö töihin pystyttäs!

Menetän nyt siis ne ruhtinaalliset lisät ja lisäksi vapaapäivän. Ja toisten silmissä "toiskuntoinen".

Odotan innolla ensi kuussa olevaa "kehityskeskustelua"

angry.png

Ja tämähän ei ole mahdollista muuta kuin hoitoalalla.

The Ämmä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ei sitten voinut varmistaa ja kysyä henk.koht ennenkuin listoihin alkaa muutoksia tekemään! Eihän tässä nyt niin sairaita olla, etteikö töihin pystyttäs!

Menetän nyt siis ne ruhtinaalliset lisät ja lisäksi vapaapäivän. Ja toisten silmissä "toiskuntoinen".

Odotan innolla ensi kuussa olevaa "kehityskeskustelua"

angry.png

Ja tämähän ei ole mahdollista muuta kuin hoitoalalla.

-Onnea onnellisen, tulevan perhetapahtuman johdosta! Jäi kuitenkin mietityttämään mitä b-hoitajia "ei yötyötä tekevät" hoitajat oikein ovat? Itse en ole kuullut minua pidettävän toiskuntoisena, sairaana tms. sen vuoksi että en öitä tee. Myönnän myös kaikille AVOIMESTI pelkääväni pimeää (hä-hä!) ja etten osaa nukkua päivisin jos joku kysyy "valvomattomuuttani". Minulle on aivan sama mitä muut siitä ajattelevat niin kauan kun valvoa ei tarvitse kuin olosuhteiden pakosta (johon olen lupautunut; yksi valvonta kolmessa vuodessa, ei paha!). Noitten "ruhtinaalisetn lisien vuoksi" en ainakaan ala valvomaan ennen kuin niitä voi pitää edes kohtuullisina viikon depiksestä.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen onnellisesti raskaana, en halunnut sitä työnantajan tietoon ennenkuin ihan viimehetkillä. "Akka-alalla" huhut kuitenkin lähtevät juoksemaan kovaa vauhtia, joten tartuinpa oh.ta hihasta ja päätin kertoa tilanteestani.

Tähän oh:" Joo, olen minä huhuja jo kuullutkin! SEN takiahan sulla ei ens listassa oo yhtään yövuoroa!"

Että silleen, pieni putos melkein polvilleen! Ei sitten voinut varmistaa ja kysyä henk.koht ennenkuin listoihin alkaa muutoksia tekemään! Eihän tässä nyt niin sairaita olla, etteikö töihin pystyttäs!

Menetän nyt siis ne ruhtinaalliset lisät ja lisäksi vapaapäivän. Ja toisten silmissä "toiskuntoinen".

Odotan innolla ensi kuussa olevaa "kehityskeskustelua"

angry.png

Ja tämähän ei ole mahdollista muuta kuin hoitoalalla.

toisaalta se on ihan hyvä jos raskaana ei tee yötöitä, on vähän riskaabelia tuolloin se.

"Sinä elät kuolemanpelossa"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No eihän ne mitään b-hoitajia ole, muttakun kaikki aina valkkaa listasta että kenen kanssa valvovat. Ja lisäksi lasketaan montako yötä kelläkin on. Ja kun silloin kun olin "terve ja työkykyinen" niin vakiona oli viikonlopun yöt kun on tuota polikokemusta, jos vaikka joku tulee oven taakse lekuria kysymään, vaikka päivystys on muualla.

"Tilanteeni" vuoksi huomasin myös; kappas, kuka tulee tammikuun 1. aamuun?! No minäpä tietenkin, enhän juhli kuitenkaan ;)

Juu, onhan se hyvä olla varuillaan, mutta kai minä nyt itte osaisin pomolle sanoa, jos yöt tuntuu hankalalta. Aina olen öitä tykänny tehdä, ja aion vaatia ne takaisin listalle, kunnes vointi vaatii niiden poisjättämistä.

The Ämmä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

toisaalta se on ihan hyvä jos raskaana ei tee yötöitä, on vähän riskaabelia tuolloin se.

MIKSI NIIN?

- Joka pierua pidättää, sillä on jotain vilppiä mielessä -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jutun pointti on kerrassaan törkeä. Se on taas yksi tarina siitä miten hoitotyössä hoidetaan henkilöstöasioita. Selän takana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: tehotyttö

Onko Suomessa laissa mitään sädöstä raskaana olevien työntekijöiden työaikoja koskien?

Olen Saksassa töissä ja meillä raskaana olevat eivät saa tehdä klo 20 jälkeen töitä. Tarkoittaa, että joutuvat tulemaan iltavuoroon tuntia aikaisemmin päästäkseen klo 20 lähtemään. Yövuoroja ei raskaana oleva saa tehdä lainkaan. En tiedä millä sitten moista perustellaan. Mutta ainakin miellä osastolla kaikki raskaana olevat ovat salanneet asiaa niin pitkään kuin vain mahdollista saadakseen tehdä juuri yövuoroja mahdollisimman pitkään. Ja niin kyllä tekisin itsekin. Sillä juuri nuo "varhaiset iltavuorot" ovta pahimpia mahdollisia ja niitä meillä nimitetäänkin paskavuoroiksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

toisaalta se on ihan hyvä jos raskaana ei tee yötöitä, on vähän riskaabelia tuolloin se.

MIKSI NIIN?

Rintasyöpäriski kasvaa. Keskenmenon riski kasvaa, tuollaista olen lukenut.

"Sinä elät kuolemanpelossa"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse kärsin raskausaikana 24h pahoinvoinnista melkein puolet raskausajasta. En olisi pystynyt työskentelemään päivä- tai iltavuorossa, joten tein 4kk:tta pelkkää yövuoroa (toisessa työpaikassa, ei paljon tehtävää öisin). Äitiyspäivärahakin nousi mukavasti, kun hain sitä 6kk:den tulojen mukaan.

Minua peloteltiin, että saan vauvan joka valvoo yöt ja nukkuu päivät... No vauva olisi nukkunut 3vko:sta yönsä kokonaan, mutta lastenlääkäreiden "määräyksestä" herätimme hänet syömään kerran yössä. Suurentuneesta keskenmeno riskistä olen myös kuullut, jos tekee yövuoroja. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: tirlittan

ihmetteeln Tallan kommenttia.

raskauden aikana ovat ne kalleimmat ja suurimmat riskit. jos yötyö ei käy, niin on pieni ongelma järjestää jotain muuta.

joskus aikainaan tein ympärivuorokautista työtä. Koska en osannut arvioida tilaani, olin synnyttää viikolla 26. Kymmenen viikon vuodelepo mahdollisti tiiviin lukemiisen ja siirtymisen aivan muualle terveydenhuollossa.

Mielestäni raskaana olevien työasoiden järjestäminen tulisi proirisoida.

Aika kummaa on, että työkavereiden välit ovat ensimmäisen kirjoittajan kertomankaltaiset. Pata kattilaa soimaa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...