Jump to content
MAINOS

Perus- ja hoitotason tentit


jp

Recommended Posts

Mun mielestä isoin ongelma ensihoitoväen palkkauksessa on munattomuus. Vaikka ala on miesvaltainen, silti omia oikeuksia ei uskalleta vaatia ja yhtenäistä rintamaa ei löydy.

Niin itseni aion laittaa tässä asiassa peliin ja se ei varmasti kaikkia osapuolia tyydytä....

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 140
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

En tunne Teemua, eikä tämä ole mikään mainos, mutta jos nyt joku laittaa itsensä julkisesti "likoon" ensihoidon palkka- yms-asioiden puolesta pitää nostaa hattua! Perinteisestihän ensihoitoväki ei juuri äänestele, vaikka muuten pitääkin meteliä. Toivotaan, että nyt tulisi poikkeus tähän ja että terveydenhuollon marginaalinen porukka saisi ensimmäisen "oman" edustajan.

Tuota tosiasiaa siitä, että aina löytyy megainnokkasta väkeä ambulanssin kyytiin suoraan koulun penkiltä, voi olla erittäin vaikea muuttaa. Palveluntuottajat kun tahtovat päästä mahdollisimman helpolla sakusta, joka kuitenkin on oiva tulonlähde. Olisihan perin ilkeää joutua ay-taisteluihin ammattiliiton kanssa. Vaikka esim. HUS:n Castrenia aina moititaan, ovat hänen visionsa ja kaavailunsa oikeastaan koulutetun ja ammattimaisen hoitajaporukan selkeä etu. Sitä kautta, kun asioita HUS:ssa on joudutettu, on edes jotakin mahdollisuutta saada selkeyttä ensihoidon palkka- ja koulutusasioihin. Eli: ensin raamit ja sitten totetus. On helppo taistella, kun on selkeä ohjeistus.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Cephalgia

Aivan, ja työilmoituksissakin lukee tyyliin haetaan sairaankuljettajaa, pätevyysehtona lähihoitajan, sairaanhoitajan tai ensihoitajan tai muu tehtävään soveltuva tutkinto. Ja palkkaahan maksetaan tietysti sen alimman mukaan.

Niinpä!!! Katsokaa vaikka tätä:

http://www.mol.fi/Tyovoimapalvelut/Paikat/1/0/6/Sairaankuljettaja,ensihoitaja$$$!06145945.htmlMuokkaus:linkki korjattu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meitin yksikössä ei saa esim. lääkelupia edes yksinkertaisimpiin lääkkeisiin, ellei ole vähintään perustason tenttiä suorittanut...

Sitä paitsi olettekos ottaneet huomioon, että jos me ei panna itseämme likoon (ei olla valmiita kehittämään itseämme, ei hoideta pokia parhaalla mahdollisella tavalla, jne.), niin turha meitin ainakaan siinävaiheessa on alkaa lisää palkkaa pyytämään. Mutta jos jokainen meistä on omalla tahollaan valmis pistämään itsensä, ammattitaitonsa ja kehittämishalunsa peliin, niin voi olla edes pieniä toivonrippeitä esim. palkankorotuksen suhteen.

Itsekkin sain juuri paikan sellaisesta firmasta jossa aikaisemmin olen ollut keikkalaisena. Kun pomo ilmoitti että sain paikan, niin osa syynä hän kertoi olleen minusta tulleen palautteen. Ja oli aikas hienoa kuultavaa suoraan pomon suusta  ;D. Kyllä siitä mieli lämpeni  ;D. Eli kun jotain haluaa oikein kovasti, niin kyllä se jossain vaiheessa toteutuu.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Doodih, tänään taisi sitten olla tenttipäivä... miten meni ja millaisia kysymykset oli aikaisempiin vuosiin verrattuina teidän mielestä ketkä tenttiä väsäsivät....?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Doodih, tänään taisi sitten olla tenttipäivä... miten meni ja millaisia kysymykset oli aikaisempiin vuosiin verrattuina teidän mielestä ketkä tenttiä väsäsivät....?

Perustasolla oli muutama joissa piti miettiä mitä meinaavat, sinänsä niin helppoa, mutta silti :P

Läpi pitäis päästä,ehkä?

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kertokaas jotka tiedätte: minkälaisia kysymyksiä mm. perus- ja hoitotason tenteissä...ihan mielenkiinnosta kysyn.  :P

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kertokaas jotka tiedätte: minkälaisia kysymyksiä mm. perus- ja hoitotason tenteissä...ihan mielenkiinnosta kysyn.  :P

http://extra.pkshp.fi/HTML/hoito-ohjeet/harjoitukset/hoitotaso1/index.html

http://extra.pkshp.fi/HTML/hoito-ohjeet/harjoitukset/perustaso1/index.html

Tuolla on joitain samankaltaisia kysymyksiä.

Mää vaan ajan pakettiautoa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hitsi oli aika hyvä harjotus. Kumma vaan, että hoto-testi meni melkeen täydellisesti (olis tällä suhteella kevyesti menny läpi tentissäkin), mutta perustaso oli vaikeempi. Johtuneeko siitä, että hotossa kaikki kysymykset melkeen liitty sydämeen ja se on oma erityisalani. ;D

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hitsi oli aika hyvä harjotus. Kumma vaan, että hoto-testi meni melkeen täydellisesti (olis tällä suhteella kevyesti menny läpi tentissäkin), mutta perustaso oli vaikeempi. Johtuneeko siitä, että hotossa kaikki kysymykset melkeen liitty sydämeen ja se on oma erityisalani. ;D

Jeah, en näköjään ollutkaan ainoa, jolla kävi samanlainen ilmiö testejä tehdessä :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hitsi oli aika hyvä harjotus. Kumma vaan, että hoto-testi meni melkeen täydellisesti (olis tällä suhteella kevyesti menny läpi tentissäkin), mutta perustaso oli vaikeempi. Johtuneeko siitä, että hotossa kaikki kysymykset melkeen liitty sydämeen ja se on oma erityisalani. ;D

Jeah, en näköjään ollutkaan ainoa, jolla kävi samanlainen ilmiö testejä tehdessä :D

sama täällä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mullakin meni toi hoitotason testi paremmin ;D

'

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

minkälaisia pisterajoja noissa tenteissä on ollut käytössä.

Yleensä joko 50% oikein ja vääristä miinusta tai 75% oikein ja voi arvaillakin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Läpi meni!

  ::) 8);D

125 oikein 150:stä... Tiedäsitten vielä, kuinka kauan on nyt tuo tentti voimassa (ei oo vielä kirjallisia tuloksia tullut, vaan soittamalla sain pisteeni tietoon) kun eivät oo vielä Kuopiossa niihin pisterajoihin perehtyneet. Mutta läpipääsyn rajanahan oli muistaakseni tollaset 112-113 pistettä.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Läpi meni!

  ::) 8);D

125 oikein 150:stä... Tiedäsitten vielä, kuinka kauan on nyt tuo tentti voimassa (ei oo vielä kirjallisia tuloksia tullut, vaan soittamalla sain pisteeni tietoon) kun eivät oo vielä Kuopiossa niihin pisterajoihin perehtyneet. Mutta läpipääsyn rajanahan oli muistaakseni tollaset 112-113 pistettä.

Sikäli kuin muistan missä olet töissä, tentti on voimassa seuraavat kaksi vuotta ja koska sinun on ilmeisimmin täytynyt olla kevään tentissä (sen jälkeen alueella ei ole tenttejä järjestetty) lupasi ovat voimassa kevääseen 2007.

Nimim. samalla alueella, syksyyn asti tilapäisin luvin hotalla.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

oh, minne sitä oiekin pitää soittaa saadakseen tulokset?Mä oon odottanu niitä tuloksia kun lehmä kesää. Ja kuopion alueelta minäkin  ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

oh, minne sitä oiekin pitää soittaa saadakseen tulokset?Mä oon odottanu niitä tuloksia kun lehmä kesää. Ja kuopion alueelta minäkin  ::)

Mä soitin tänään(KSSHP) ja eivät kerro ennen kuin ovat varmistaneet vastausten oikeellisuuden(->KYS), menee kuulemma tän viikon loppuun.

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

oh, minne sitä oiekin pitää soittaa saadakseen tulokset?Mä oon odottanu niitä tuloksia kun lehmä kesää. Ja kuopion alueelta minäkin  8)

Mä soitin tänään(KSSHP) ja eivät kerro ennen kuin ovat varmistaneet vastausten oikeellisuuden(->KYS), menee kuulemma tän viikon loppuun.

Hehhee, nopeat syövät hitaat . ::)

Me kyl saatiin varmaankin tietää ne tulokset sen takia aikaisemmin, kun oli vähän "vastuuongelmia" porukoiden sair.lomien takia. Eli piti saada nuo kaikenmaailman luvat voimaan mahd.pian.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

125 oikein 150:stä...

Näin meni mullakin 122/150 eli perustasonluvat on voimassa seuraavan vuoden verran, 2 vuotta olisi ollut jos olis saanut 140/150 oikein.

113/150 vaadittiin läpipääsyyn.

Nyt eikun hoitotason materiaalia lukemaan ;D Ai niin, sitä kokemustakin pitäisi varmaan ensin hankkia ;D

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näin meni mullakin 122/150 eli perustasonluvat on voimassa seuraavan vuoden verran, 2 vuotta olisi ollut jos olis saanut 140/150 oikein.

113/150 vaadittiin läpipääsyyn.

Onko nämä pisterajat nyt faktoja, eli 140p. ja 113p. Meinaan kun muutama kaverin teki tentin pisteillä 112p. ja kuulemman mukaan meni läpi...tiedä sitten.. itse nyt lähinnä tuota kahden vuoden lupien rajaa odotin mitä tulee, mutta eihän siinä jos se tuo 140p. on, silloin vuoden luvat paukkui.... 128/150 tuli tentistä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näin meni mullakin 122/150 eli perustasonluvat on voimassa seuraavan vuoden verran, 2 vuotta olisi ollut jos olis saanut 140/150 oikein.

113/150 vaadittiin läpipääsyyn.

Onko nämä pisterajat nyt faktoja, eli 140p. ja 113p. Meinaan kun muutama kaverin teki tentin pisteillä 112p. ja kuulemman mukaan meni läpi...tiedä sitten.. itse nyt lähinnä tuota kahden vuoden lupien rajaa odotin mitä tulee, mutta eihän siinä jos se tuo 140p. on, silloin vuoden luvat paukkui.... 128/150 tuli tentistä...

Nämä on faktoja, itse tänään soitin toimistoon ja sain nämä tiedot, todistuksia aletaan postittamaan ensi/seuraavalla viikolla.

MUOKS: Niin se raja on ollut toisille 112 ja mulle sanottiin 113 eli varmaan toi 112 on oikein?

Yleinen linja oli tarkistettu Kuopion kanssa eli

Siis joko ne on Kys:n vastaukset on tullu?

Eiköhän...

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...