Jump to content
MAINOS

Ensimmäinen s-lomapäivä palkaton?


nosis

Recommended Posts

Kokoomushan nyt ehdottaa, että ensimmäinen sairauslomapäivä olisi palkaton ja siitä jatkossa saisi 80 % palkasta -oliko se nyt kaksi viikkoa, en muista. Mun mielestäni se lisää työssäkäyntiä sairaana, kun ihmiset ei malta olla pois. Jos menee flunssaisena töihin, siinä tartuttaa työkaverit ja potilaatkin. Ja ongelma koskee myös muuta kuin hoitoalaa, sillä en mä esimerkiksi haluaisi ottaa vaihtorahaa vastaan kassalta, jonka räkä valuu pitkin ylähuulta. Laitoin asiasta kyllä Kokkeleille palautetta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Uutisia on seurattu hyvä Makro, mutta ne tuppaa oleen vain puheita. Kyllä suomaisenkin duunarin - lue hoitajan - elämä vaan vaikeutuu askel askeleelta. Paperitiikerit karjuu, mutta etuuksia vähennetään. Voi meitä. Hyi Kokoomus.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyi Kokoomus.

Mun mielestä on siinä ei ole mitään pahaa että työnantajapuolue profiloituu rehellisesti oikealle eikä yritä olla jotenkin muka työväen asialla niin kuin vielä muutama vuosi sitten tekivät. Ainoa mikä hieman hämmästyttää on tämän ulostulon ajankohta näin vaalien alla, ilmeisesti ovat laskeneet että profiilin selkeyttäminen tuo enemmän ääniä työnantajilta kuin vie kokoomuksen duunariosastolta.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lisätään nyt sellainenkin näkökulma että on olemassa työntekijöitä jotka käyttävät palkallista sairaslomaa ihan väärin perustein. Ja se kusee aina myös työkavereiden kintuille, jotka joutuvat veymään myös poissaolijan edestä. Mutta sairaspoissaolokäytännön muuttaminen kaikilta muutaman väärinkäyttäjän vuoksi on ihan väärä paikka puuttua ongelmaan.

Tuntuu olevan maan tapa että yksilötason ongelmiin puuttumista vältellään, vaan tehdään mielummin tehdään kummallisia kaikkia koskevia säädöksiä.

Sensijaan että puututtaisiin henkilöihin jotka käyttävät palkallista sairaslomaa liikaa/väärin, niin mielummin rajoitetaan sairaslomaoikeutta kaikilta.

Sama ilmiö toistuu kerta tosiensa jälkeen Suomessa. Jos vaikka häiriköt valtaavat puistonpenkit, niin sen sijaan että puututtaisiin häiriköihin niin viedään meilummin ne puistonpenkit pois.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^^ tietty :w00t: voidaan tietty vielä niillä rahoilla, joilla "säästetään" kun me sairastetaan, niin nostaa heidän palkkoja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No niin, näin juuri! Mulla on ollut aika huono omatunto, kun jäin masennuksen takia Kevan kuntoutustuelle, mutta ei enää. Jos kerran ihan Kevan pomokin jää saikulle elämän potkiessa päähän, niin kai se sitten on meille alempiarvosillekin sallittua!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...