Jump to content

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

JaS

Millaista työtä psyk.puolella tehdään?

Recommended Posts

JaS

olen sairaanhoitajaopiskelija ja mietin millaista työtä mielenterveyspuolella tehdään? Millaisia päivät esim. aurorassa on? Mitä tapahtuu kuntoutuspuolella ja mitä akuutti psykiatriassa? Olen menossa harjotteluun vasta ensi syksynä, eikä aikaisempaa kokemusta mielenterveyspuolelta ole yhtään mitään.. :rolleyes:

Olen kuitenkin ehkä suuntautumassa kyseiselle puolelle, koska mikään aijemmista harjoitteluista tai työpaikoista ei ole ns. minua oikeen "kolauttanut" :)

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
TKo

olen sairaanhoitajaopiskelija ja mietin millaista työtä mielenterveyspuolella tehdään? Millaisia päivät esim. aurorassa on? Mitä tapahtuu kuntoutuspuolella ja mitä akuutti psykiatriassa? Olen menossa harjotteluun vasta ensi syksynä, eikä aikaisempaa kokemusta mielenterveyspuolelta ole yhtään mitään.. :rolleyes:

Olen kuitenkin ehkä suuntautumassa kyseiselle puolelle, koska mikään aijemmista harjoitteluista tai työpaikoista ei ole ns. minua oikeen "kolauttanut" :)

Somatiikan puolella aika valitettavan yleinen näkemys on että "ei siellä tehdä oikein mitään, pelataan pelejä".

Psykiatrian puolella on aika monenlaista hommaa mutta varmaan se yhteinen tekijä niille on vuorovaikutuksen painottuminen. Omaan käytökseen ja tapaan olla muiden kanssa joutuu kiinnittämään huomiota. Samoin tietenkin myös muiden vastaavaan.

Jos nyt ihan sairaalasta puhutaan niin näin ihan spontaanisti sanoisin että kuntoutusosastolla on paljon arjen taitojen opettelua, oireiden ja sairauden tilan seurantaa, henkisen tuen antamista, lääkehoitoa, verkoston kanssa työskentelyä ja päivittäisestä selviytymisestä huolehtimista. Ja myös sitä vanginvartijan hommaa joskus. Tällä tarkoitan yleisestä turvallisuudesta ja pakkotoimista huolehtimista.