Jump to content
MAINOS

Ilmoitusvelvollisuus nykyajan vaivaistalosta.


Tulevahoitsu

Recommended Posts

Aloitan ihan uuden keskustelun koska mielestäni asia pitäisi koskea kaikkia hoitajia jotka huomaavat potilaan oikeuksia rikottavan. Olemme tehneet kaupungin asumisyksiköstä Valviraan ilmoituksen sekä kaupungin potilasasiamiehelle sekä terveystarkastajalle. Opettajamme oli kuullut useasta eri lähteestä, ja toiseltakin koulumme opiskelijalta samaisesta asumispalvelusta, miten asiakkaat eivät saa edes somaattisiin sairauksiinsa välttämättä hoitoa, koska hoitajat eivät ota vättämättä kantaa, eivätkä asiakkaat itse osaa hakeutua omatoimisesti lääkärin vastaanotolle. Lääkejaossa saattaa olla kuka vain, jopa työharjoittelussa oleva opiskelija. Huumelääkkeiksi luokiteltavat lääkkeet kuitenkin kyseessä. Kaupungilla on pakollinen lääketentti muissa paikoissa. Lääkehuollossa on muutenkin suuria puutteita eikä lääkkeet koskaan täsmää mitä siellä pitäisi olla.Tapahtuuko lääkejaossa "virheitä" vai lusmuillaanko töistä ja teetetään opiskelijalla vaativatkin työt. Paikan hygieniakin on aivan alatasoa, ja siellä kuulemma tehdään itse ruoat. Asiakkaat hyvin likaisia ja hoitamattomia. Paikasta on kuulemma puhuttu paljon aikaisemminkin ettei sinne oteta töihin kuin suunsa ja silmänsä sulkevia opiskelijoita, ja niitäkin ensin tarkkaillaan ja tutkitaan tiukalla seulalla. Kuulimme paljon, paljon muutakin paikasta mutta tuossa nyt muutama näin aluksi. Toivottavasti nyt asiat alkaisivat siellä rullaamaan lain mukaisesti. Sen verran vielä, meille kaikille tuli paha mieli, että mitenkä kukaan hoitaja voi olla välinpitämätön, sillä sitähän tämä on. Voi asiakas parat AAARRGGGH... KUINKA MUA SIEPPAA.....anteeksi huutaminen!

Toivoisin jonkun siellä töissä olevan ammattitaidottoman ja välinpitämättömän hoitajan tunnistavan oman työpaikkansa. Kehtaatko kertoa missä olet töissä, minä en kehtaisi.

Tässä alempana on aikaisempi kertomus samaisesta paikasta.

Oli ihan pakko rekistöröityä tänne, kun luin aloittajan tekstin. Minun opiskelijatoverini oli puheittensa mukaan vastaavassa paikassa kesätöissä. Eli olemme vielä opiskelijoita ja hän oli ollut jopa lääkevastaavana toimipaikassaan jossa oli kesälomittajana. Kaupungin psykiatrinen puoli kyseessä joten uskoisin lääkejakamiset ja lupien olevan hyvinkin tiukassa kontrollissa. Itse olin saman kaupungin listoilla mutta eri yksikössä, mutten saanut koskeakkaan lääkkeisiin vaikkei ne ollut edes lähellekkään mitä ne psyk.puolella ovat.

Opettajamme kiinostui toimipaikasta koska opiskelijan puheitten mukaan siellä oli todella pahoja laiminlyöntejä. Opiskelijatoverimme ei itse ymmärtänyt, että hänen puheittensa mukaan oli todellakin törkeää heitteellejättöä ja asioita hoidettiin epämääräisin perustein. Ilmeisesti toverimme mielestä koulutukseltaan alempiarvoinen henkilö, joko laitosapulainen tai lähihoitaja alkanut kritisoimaan ja kyseenalaistamaan paikan toimintaa sekä toimintatapoja. Haluan tässä huomauttaa, että opiskelutoverini pitää sairaanhoitajia huomattavasti korkeammalla kuin esim. lähäreitä. Eli hierarkia on hänellä hyvin voimakkaasti esillä joka käänteessä mm. siten, että ei edes tervehdi koulumme laitoshuoltajia tai alemmman tason opiskelijoita. Hänen mieletään he ovat n VAAN lähäreitä tai laitoshuoltajia :vihainen: Noh, asiaan nyt, tätä kritisoijaa oli alettu mustamaalaamaan ja levittelemään hänestä kyseenalisia asioita, koska sillä saatiin huomio siirrettyä muualle, ja varmasti myös tarkoituksella saatu hänen uskottavuuskin kyseenalaistettua. Lainatakseni opisk.toverini sanoja "kyllähän me sairaanhoitajat tiedämme miten pitää tehdä ja pysyköön omissa lesteissään vaikka vanhempi onkin, eikä ikinä tule saamaan kyllä töitä" Ymmärsimme kaikki, myös opettajamme, että paikassa myös juoruttiin kuin pikkulapset jokaista pientä asiaa myöten esimiehelle, siis ihan normiasioistakin tehtiin iso numero. Koko yhteisö todella sairas ja vielä epärehellinenkin mitä opiskelutoverimme kertomuksissaan toi esille. Hän itse oikein ymmärrä kertomuksissaan mitään väärää, koska mehän olemme sairaanhoitajia ja kyllä tiedämme...hohhoijjaa. Hirvitää tollanen ihminen hoitotyössä, mutta minkäs teet. Toverimme on hyvin kokematon ja vähän kapeakatseinen asioissa eikä ymmärtänyt, että kertomiensa asioiden perusteella toiminta paikassa on törkeää heitteellepanoa ja laiminlyöntiä.

En viitsi nyt kertoa tässä enempää, koska olemme miettineet Valviraan ilmoittamista ko. paikasta. MUTTA paikka on hirveä asikkaiden kannalta, varsinkin kun ajattelee, että miten avuttomia psyk.puolen asiakkaat ovat jos ei pysty pitämään oikeuksistaan huolta.

Hatun nosto henkilölle joka oli alkanut kyseenalaistamaan toimintaa, sillä niin olisin minäkin tehnyt vaikka olenkin VAAN opiskelija ;D

<p>



Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...