Jump to content
MAINOS

"no mutku sä et oo aikaisemmin tehny tämmöstä työtä..."


gettiz

Recommended Posts

Kai vähän aikaa työssä ollut sijainen sentään kehtaa hakea vakipaikkaa kun sellainen tarjolla on?

Ehkä pidempään olleet on etusijalla, ymmärrettävästi, mutta kai kiinnostuksen voi ilmaista..

Oma mielipiteeni on että työtä tekevälle löytyy, en käsitä miten joku voisi tässä työvoimapulassa kokea työttömyyttä.

Do what you love. Love what you do.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

^Tottakai. Niinhän sitä osottaa olevansa tyytyväinen paikkaan vaikka vakipaikka ei tällä kertaa aukeaisi.

Älä ylpeile sillä, ettet ole koskaan kaatunut vaan sillä, että olet aina noussut ylös.- Joseph Campbell-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 7 kuukautta myöhemmin...

Onhan niitä töitä, mutta mitä töitä? Taitaa olla halukkuus vastavalmistuneilla erikoissairaanhoitoon tms. Kyllä aina on töitä siellä ei niin hohdokkaassa perusterveydenhuollossa ja vanhusten parissa. Mutta ne katsos ei ole niin mediaseksikkäitä ja kiinnostavia paikkoja!

 

Ei taida vanhuspuolellakaan olla pulaa työntekijöistä tuolla turun seudulla. Olemme muuttamassa miehen työn perässä. Olen laittanut sähköpostilla lisäkysymyksiä ihan jokaiseen hoitokoti ja vastaaviin paikkoihin, kevättalven ja kevään aikana. Yhteenkään en ole saanut vastausta vielä. Ja varmasti en paikkaa hae, jollen saa kysymyksiini vastausta. Osa toki vasta muutama päivä sitten laitettu, et vielä ehtii, mutta tosiaan aika törppöä minusta kun ei vaivauduta vastaamaan mitenkään.

 

Minulla on tällä hetkellä ainakin vielä pelivaraa, joten kun vakipaikasta lähden, niin haen vaan vakipaikkaa. Vanhin lapsista kun muuttaa tähän nykyiseen taloon asumaan, joten majapaikka on näillä kulmin niinkauan kuin tarvitsee. Tämän työn osaan hyvin, enkä edes halua erikoissairaanhoitoon, enkä sairaalaan lainkaan.  Vaikka olen suht tuore sairaanhoitaja (n 1,5 vuotta), niin tiedän arvoni, pohjalla kuitenkin jo lähärin työtä ja vastuu kasvanut koulutuksen aikana. Menetys lienee heidän, ei minun, kun ei kerran ammattilainen kelpaa :D.

On ne niin erilaiset raulit, toinen on herkkä ja ujo, toinen taas suuna päänä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kai vähän aikaa työssä ollut sijainen sentään kehtaa hakea vakipaikkaa kun sellainen tarjolla on?

Ehkä pidempään olleet on etusijalla, ymmärrettävästi, mutta kai kiinnostuksen voi ilmaista..

Oma mielipiteeni on että työtä tekevälle löytyy, en käsitä miten joku voisi tässä työvoimapulassa kokea työttömyyttä.

 

No, Suomessa on kuitenkin noin 9 % työttömyys (iso luku!) ja koko joukko ihmisiä todellisuudessa vailla työtä, osa vain opiskelee uutta tutkintoa, on jossain valmennuksessa, työllistettynä tai kotiäitinä. Työvoimapulaan en usko, en ehkä enää pulaan osaavista työntekijöistä, jos mentaliteetti on, että täytyy löytää valmiita hypersuperuhrautujia, mutta työpaikoilla ei ole mitään intoa kasvattaa ja kehittää ketään. Myös hoitoalalla usein kuitenkin pitänee paikkansa ajattelu, että liian suuria harppauksia ei kerralla, helpommin työllistyy, jos on sopivan ikäinen, aiempaa soveltuvaa kokemusta, sitten etsitään erilaisia "vikoja", jotka muka-estävät henkilön työllistymisen. Tämän voi yhdistää nopeasti tiukkenevaan budjettikuriin... Realiteetti on myös, että osaa ihmisiä lyhytaikaiset sijaisuudet siellä täällä stressaavat. Mutta toki jos lyhyitäkin pätkiä on tarjolla, kannattaa niistä joitain poimia, koska kokemusta nekin tuovat, ja pääsääntöisesti työssäkäyvän on helpompi saada uutta työtä. Kuviot muuttuvat niin nopeasti tällä hetkellä, että kaikkia työttömiä en itse syyllistäisi, edes hoitoalalla.

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kysyntä vs tarjontahan sen määrittelee, mutta kyllähän silläkin on merkitystä miten työhakemuksessa ja haastattelussa tuot osaamisen ja motivaation esiin. Itse sain juuri työpaikan "henkilökohtaisilla ominaisuuksilla", vaikka toisella oli rutkasti enemmän kokemusta ja koulutusta. Ja uskon, että koska tosissani tämän työn halusin ja tein todellakin henkilökohtaisen ja rehellisen työhakemuksen jossa toin ilmi yksityiskohtaisemmin osaamistani, motivaatiota ja kykyä etsiä uutta tietoa. Ja haastattelussa esitin jo ideoita ja silti myönsin olevani avoin kaikenlaiselle muullekin.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Se mitä työnantajat sanovat syyksi kun eivät jotain hakijaa palkkaa, on usein kaukana todellisesta syystä. Todelinen syy voi olla vaikka se että,

:kasvot ei vaan mielytä.

:haiset tupakalle.

:omaat paremmat kengät kuin haastattelija (kateus)

:olet ollut edellisessä paikassa sairaslomilla (soittavat edellisille osastoille)

Syitä on vaikka kuinka paljon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Minulla on ainakin se kokemus, että työpaikat on irronneet melko helposti, vaikka kokemusta ei ole ollut. Itse tuossa muutama vuosi sitten sain pitkän sijaisuuden yliopistosairaalaan osastolta, vaikka aikaisemmin en juurikaan ole ollut erikoissairaanhoidossa töissä. Tuo sijaisuus poiki myöhemmin vakituisen toimen.

 

Tässä vuoden lopulla piti taas viritellä työnhakua tuonne Helsingin suuntaan. Muutamat työhakemukset ja CV:t lähetin kiintoisan tuntuisten alueiden ylihoitajille ja sain taas pitkän sijaisuuden, vaikka en tuossa sairaalassa ole käynyt ikinä aikaisemmin. Toki erikoisala on entuudestaan tuttu, mutta tuleva osasto on kyllä vielä paljon vaativampi, missä olen aikaisemmin ollut. Oma kokemus on se, että kyllä niitä työpaikkoja ainakin tietyiltä alueilta löytyy, varsinkin jos aluksi teet sijaisuuksia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...