Jump to content
MAINOS

"no mutku sä et oo aikaisemmin tehny tämmöstä työtä..."


gettiz

Recommended Posts

Uutta työtä siis haen, ja hakemuksia on tullut läheteltyä laaja-alaisesti vähän kaikenlaisiin paikkoihin. Olin valmistumisen jälkeen Veripalvelussa puolitoista vuotta töissä, ja nyt olen ollut sen jälkeen 4kk hematologian osastolla. Todella monessa paikassa on vedottu siihen, ettei minua palkata koska en ole ollut aiemmin ko. erikoisalalla tai paikassa töissä. Eikö siis koskaan kukaan palkkaa sellaista henkilöä, jolla ei ole ko. hommasta kokemusta? Opiskeluaikana valitsin harjoittelupaikat mahdollisimman laajasti, niin että ne olivat mahdollisimman erilaisia keskenään - tämä ei ilmeisesti paina vaakakupissa lainkaan. Olenko siis tuomittu etsimään töitä kunnes Veripalvelu "huolii" minut takaisin, vai onko minulla mitään toivoa?

Isona minusta tulee kasanukkuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Uutta työtä siis haen, ja hakemuksia on tullut läheteltyä laaja-alaisesti vähän kaikenlaisiin paikkoihin. Olin valmistumisen jälkeen Veripalvelussa puolitoista vuotta töissä, ja nyt olen ollut sen jälkeen 4kk hematologian osastolla. Todella monessa paikassa on vedottu siihen, ettei minua palkata koska en ole ollut aiemmin ko. erikoisalalla tai paikassa töissä. Eikö siis koskaan kukaan palkkaa sellaista henkilöä, jolla ei ole ko. hommasta kokemusta? Opiskeluaikana valitsin harjoittelupaikat mahdollisimman laajasti, niin että ne olivat mahdollisimman erilaisia keskenään - tämä ei ilmeisesti paina vaakakupissa lainkaan. Olenko siis tuomittu etsimään töitä kunnes Veripalvelu "huolii" minut takaisin, vai onko minulla mitään toivoa?

kyllä luulisi, että töihin pääsisit jonnekin, koska sairaanhoitajista on ainakin täällä pk-seudulla huutava pula. vai onko kotiseudullasi huono sairaanhoitajien työtilanne? Itse pääsin päivystyspoliklinikalle suoraan koulunpenkiltä töihin ja sain paljon työtarjouksia kun kesätöitä hain vaikka oli jo työpaikka. :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yritä edelleen vain kysellä, jokainen aloittaa jossain joskus! Jos tuntuu, että ovet sulkeutuvat jatkuvasti, niin sitten voi kokeilla lähteä liikkeelle paikasta, jossa ei sitä erityistä kokemusta paljoa tarvita, tai sitten pyytää vaikka jotain tuttua käymään hakupaperit, sulle esitetyt kysymykset ja sun vastaukset läpi, ja voitte sitten treenata, millä tavalla asioita voi esittää ehkä vielä paremmin. Kuitenkin olet valmis sh, veripalvelussahan oppii tiettyjä asioita ja hematologian osasto on osastotyötä, ja sielläkin on sellaisia juttuja, joista on hyötyä toisaalla.

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Helsingissä on todella vaikea löytää sairaanhoitajan työtä, turha hehkuttaa, että suoraan koulunpenkiltä töihin pääset, paitsi parin kuukauden sijaisuuksiin. Ilmoita työpaikka, mihin pääsee töihin koulunpenkiltä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oon kuullu että ainoastaan pohjoisissa olis tilane ettei töitä löydy, edes sijaisuuksia. Luulis kyllä muualta löytyvän, ite oon ainakin saanu töitä sekä pirkanmaalta että pk-seudulta ja soittelivat monelta osastolta töihin kun oli yleinen hakemus vetämässä.

Parin kuukauden sijaisuudet yleensä jatkuu eikä hyviä sijaisia heitetä (yleensä) pihalle. Vakipaikkoja harvoin annetaan heti kättelyssä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Helsingissä on todella vaikea löytää sairaanhoitajan työtä, turha hehkuttaa, että suoraan koulunpenkiltä töihin pääset, paitsi parin kuukauden sijaisuuksiin. Ilmoita työpaikka, mihin pääsee töihin koulunpenkiltä!

Se parin kuukauden sijaisuus voi poikia pitemmänkin pestin...Vakipaikkaa tai toimea on tällä alalla turha haaveilla heti kättelyssä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sain tänään tietää että sain vuoden pestin ja vakiyökkönä.Jee!

Aika jännää keskustelua näillä sivuilla käydään että ei olisi töitä tarjolla ja ei ainakaan vakituista.Nytkin mollin sivuilla on pelkästään sh:lle haussa 100 paikkaa ja pelkästään helsingissä.

Luulisi noista joku paikka lohkeavakin vaikka olisikin liikenteessä tuoreilla papereilla ja pienellä työkokemuksella.

Positiivisesti vain liikkeelle ja pitääkö aina sit olla vakkariduuni? Olen suositellut vastavalmistuneille hoitajille hetken keikkailua vaikka seuren kautta.Siellä hyvin töitä tarjolla joustaville ihmisille ja kas.Keikkailu voi poikia jotakin muuta niin kuin minulle nyt kävi.Ensin keikalle ja sit riville ja vieläpä mukavaan työpaikkaan!!

Helsingissä on todella vaikea löytää sairaanhoitajan työtä, turha hehkuttaa, että suoraan koulunpenkiltä töihin pääset, paitsi parin kuukauden sijaisuuksiin. Ilmoita työpaikka, mihin pääsee töihin koulunpenkiltä!

HÖPÖ HÖPÖ! Helsingin kaupungilla on nytkin paljon avoimia paikkoja haussa mollin sivuilla.Uhraa yksi päivä ja ota yhteys vaikka kaikkiin potentiaalisiin ja sit keskitettyyn rekryynkin.Nyt taitaa mättää jossain muussa.Sorry!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onhan niitä töitä, mutta mitä töitä? Taitaa olla halukkuus vastavalmistuneilla erikoissairaanhoitoon tms. Kyllä aina on töitä siellä ei niin hohdokkaassa perusterveydenhuollossa ja vanhusten parissa. Mutta ne katsos ei ole niin mediaseksikkäitä ja kiinnostavia paikkoja!

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Uutta työtä siis haen, ja hakemuksia on tullut läheteltyä laaja-alaisesti vähän kaikenlaisiin paikkoihin. Olin valmistumisen jälkeen Veripalvelussa puolitoista vuotta töissä, ja nyt olen ollut sen jälkeen 4kk hematologian osastolla. Todella monessa paikassa on vedottu siihen, ettei minua palkata koska en ole ollut aiemmin ko. erikoisalalla tai paikassa töissä. Eikö siis koskaan kukaan palkkaa sellaista henkilöä, jolla ei ole ko. hommasta kokemusta? Opiskeluaikana valitsin harjoittelupaikat mahdollisimman laajasti, niin että ne olivat mahdollisimman erilaisia keskenään - tämä ei ilmeisesti paina vaakakupissa lainkaan. Olenko siis tuomittu etsimään töitä kunnes Veripalvelu "huolii" minut takaisin, vai onko minulla mitään toivoa?

Kysyntä ja tarjonta. Jos on liikkeellä hoitajia joilla on kys. alasta kokemusta niin ilman kyseistä kokemusta on vaikea saada töitä. Sitten jos ei ole tarjolla kokenutta niin tietenkin työnantajan on sitten pakko palkata kokematon. Kyse ei ole pelkästään siis siitä mitä sinä osaat vaan myös siitä mitä muut työnhakijat osaavat.

Yleisesti työllistymisestä niin täällä on hyvä tilanne ja käsittääkseni helsingissä myös. Hoitotyön työllisyystilanteissa taitaa vaan olla valtavia alueellisia eroja (ja tietysti myös erikoisalakohtaisia). Esim. täällä on psyk puolta nyt juuri supistettu ja se tarkoittaa että liikenteessä on paljon kokeneita psyk hoitajia ja työpaikkoja on aiempaa vähemmän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Entinen työkaverini vastaa nykyään erään hoivapainotteisen yksikön rekryistä ja juuri huokaili sitä että mistä ihmeestä löytyisi tunnollisia / motivoituneita työntekijöitä.Talo antaisi heti toimen koeajalla.Työsuhdelipun sekä mahdollisuuden työsuhdeasuntoon mutta nämä " porkkanat" eivät kiinnosta ei vaikka vanhustyö onkin se jossa työmahdollisuudet senkun kasvavat tulevinakin vuosina.

Tietty on alakohtaisia eroja ja esim. psykiatria joka on suosittu vuodesta toiseen takaa sen että rekryissä on aina monia kovanluokan osaajia ja toimiin valitaan hyvällä työkokemuksella omaavia alan ammittilaisia.Toisaalta oli ilo huomata kesällä kuinka paljon paikalliseen psyk.sairaalaan otettiin kesäksi töihin tuoreita lähi-ja sairaanhoitajia ja osalle sopparit ovat jatkuneet vuoden loppuun ja siitäkin eteenpäin.

Vain itse voi osoittaa sen että on oikealla alalla nyt ja tulevaisuudessa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Entinen työkaverini vastaa nykyään erään hoivapainotteisen yksikön rekryistä ja juuri huokaili sitä että mistä ihmeestä löytyisi tunnollisia / motivoituneita työntekijöitä.Talo antaisi heti toimen koeajalla.Työsuhdelipun sekä mahdollisuuden työsuhdeasuntoon mutta nämä " porkkanat" eivät kiinnosta ei vaikka vanhustyö onkin se jossa työmahdollisuudet senkun kasvavat tulevinakin vuosina.

Tehtäväkohtainen palkka 300-500 euroa ylös niin ei tarvitse huokailla. Ne tunnolliset ja motivoituneet osaa erityisen hyvin katsoa kuka työnantaja oikeasti arvostaa heidän ominaisuuksiaan.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Paikkoja on tosi paljon auki mutta tuntuu siltä että ei niitä täytetä...

Olen hakenut moneen avoimeen paikkaan ja haun päätyttyä olen saanut mm. sähköpostitse tiedon että hakijoita on ollut esim. 60

Haastattelu prosessin päätyttyä olen saanut uuden viestin että paikka on jätetty täyttämättä.

Yhteenkään haastatteluun en ole saanut kutsua, luultavasti siksi että kokemus painottuu erityyppiseen työhön...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä en ole saanut yhtään sp. vastausta, Joko kutsu haastatteluun tai täysi hiljaisuus. Riippumatta siitä, olenko ollut yhteyksissä osastolle vai en. Nyt on muutama hakemus taas vetämässä, saa nähdä kuin käy. Olen tähän asti etsinyt sijaisuuksia, mutta yksi työhönottaja kehotti hakemaan vakipaikkoja, kun niitä on vanhuspuolella aika paljon auki, siis sh ja Hgissä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä valmistuin 09 ja alotin hommat Hussilla ensin 6 viikon sopparilla -tosin se venyi 9 kk mittaiseksi ja olisi jatkunu. Kummalliselta tuntuu ettei töitä Helsingin seudulta löytyis. Tosin vakipaikkaa on vaikeempi saada. Tuntuu että pitää olla ensin sijaisena jonkin aikaa ja sitten hakea samasta paikasta vakkaria. Osastoille kuulemma vaikeempi saada suomenkielistä porukkaa. :huh:

Älä ylpeile sillä, ettet ole koskaan kaatunut vaan sillä, että olet aina noussut ylös.- Joseph Campbell-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuodaan nyt tämä omakin urapolku (hassu sana hoitoalalle sovellettavaksi...) esimerkiksi.

Opiskeluaikana tuli tehtyä keikkaa paljonkin, painottuen tietysti vanhuspuolelle, tk-osastoille ja vanhainkoteihin. Kun opinnoissa pääsi eteenpäin ja harjottelujen kautta sai jalkaa oven väliin myös erikoissairaanhoidon puolelle, tuli jatkettua keikkailua sinne. Alkuun vuodeosastoille, sitten harjoittelun kautta päivystykseen. Nykyiseen vakitoimeen tie vei ensin muutaman kuukauden keikkailun ja puolentoista vuoden määräaikaisuuksien (3kk - 6kk -9kk) jälkeen. Kolmannella hakukerralla sain toimen, kaksi ensimmäistä meni puhtaasti kokeneemmille ja pidemmällä työkokemuksella varustetuille kollegoille. Nyt 2,5 vuotta samassa esh:n päivystyksessä, ja viihdyn. Työkaverit on ihania, ja työnantaja osoittaa halunsa sitouttaa työyksikköön koulutuksilla ja erityisosaamisvastuualueilla.

Oma mielipide on, että kukaan ei ole seppä syntyessään. Puuhun ei kannata mennä perse edellä, vaikka tietysti on kamala kiire päästä sinne uran huipulle yhdellä pikku ponnistuksella...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun ensimmäinen paikka valmistumisen jälkeen oli Hussin päivysysosasto. Eli kyl akuuttihoitoon ainakin sillon pääs suoraan koulun penkiltä..

Älä ylpeile sillä, ettet ole koskaan kaatunut vaan sillä, että olet aina noussut ylös.- Joseph Campbell-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olin vielä koulussa kun tein keikkaa päivystykseen (2010) ja valmistumisen jälkeen sain pitkän sopimuksen. Pk-seudulle muuttaessa laitoin yleisen hakemuksen ja mm. Töölöstä ja Meilahdesta tarjottiin sijaisuuksia ja oli mistä valita. Otin meilahdesta puolen vuoden sijaisuuden mutta pian vaihdoin jorviin ja sieltä sain pitkän sijaisuuden ja lisää tarvittais työntekijöit. Itellä siis ollu paljon vaihtoehtoja ja ne siis sijaisuuksiin, ei vakiduuniin. Tämä tänä vuonna.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täällä pk-seudulla mun ja monen opiskelijakaverin tie on ollut ensin määräaikainen pätkä osastolla jossa on ollut harjoittelussa. Ja monella sitten on irronnut pian vakkaripaikkakin. Tosin ainakin mun osastolle ei ole työn raskauden takia ollut tunkua työntekijöistä. Ei kovin monia hakijoita vakkaripaikkoihinkaan ole ollut.

Työn vaihtaminen päivätyöhön on sitten mulle ollutkin jo vaikeampaa...täytyy vissiin kohta laajentaa hakua Helsinkiin asti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Helsingissä on todella vaikea löytää sairaanhoitajan työtä, turha hehkuttaa, että suoraan koulunpenkiltä töihin pääset, paitsi parin kuukauden sijaisuuksiin. Ilmoita työpaikka, mihin pääsee töihin koulunpenkiltä!

ahaa just. :w00t: Sijaisuuksia kyllä sairaanhoitajille riittää! Ite pääsin päivystypoliklinikalle sairaanhoitajan kesäsijaiseksi 4 kuukaudeksi suoraan koulunpenkiltä, enkä ollut edes siellä työharjoittelussa. Työsopparia jatketaan. ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sebastian kirjoitti: Entinen työkaverini vastaa nykyään erään hoivapainotteisen yksikön rekryistä ja juuri huokaili sitä että mistä ihmeestä löytyisi tunnollisia / motivoituneita työntekijöitä.

Missä tuttusi onkaa rekrytoijana? Täällä olisi motivoitunut ja tunnollinen joskin iällä pilattu ja hoitotyötaidoiltaa hiukan ruosteessa oleva sh vapaana uusiin haasteisiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...