Jump to content
MAINOS

Henkilökohtainen lisä


lillaMy

Recommended Posts

Nyt alkoi mietityttämään asia.

2011 vuoden sain henkilökohtaisen lisän+peruspalkan+työkokemuslisän (yli 5v kunnallista työtä).

No tälle vuodelle olen saanut peruspalkan+työkokemuslisän.

Tänään kuitenkin Tehy-lehteä lukiessa siellä mainittiin, että henkilökohtainen lisä on pääsääntöisesti pysyvä. Sitä voidaan laskea vain, jos työtehtävät ja palkkausperuste olennaisesti muuttuvat tai työsuoritus huomattavasti huonontuu.

Eli otanko keskustelun luottamusmiehen+osastonhoitajan kanssa ja "vaadin" henkilökohtaista lisää takautuvasti? Työt ei kuitenkaan ole vähentyneet, on tullut lisää vastuualueita ja teen työni huolellisesti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Saavatko muut samassa yksikössä lisää? Joskus voi olla niin, että koko yksiköltä poistetaan lisä vaativuuden arvioinnin mukaisesti.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sitä en tiedä saako muut.

Viime vuonna, kun sain tiedon siitä,että minulle tuo lisä myönnetty. Kysyin tietämättömänä muilta työtovereilta, että mitä mun pitää sillä paperilla tehdä, kun esimies ei ollut infonnut minua asiasta ollenkaan. Sain hetken kuluttua vastauksen "ei kannata kaikkia tuommosia asioita tuoda julki täällä. täällä on niin paljon kateellista porukkaa töissä" Eli siis palkoista ei keskustella, ei varsinkaan mistään jos joku jotain "ylimääräistä" saa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saavatko muut samassa yksikössä lisää? Joskus voi olla niin, että koko yksiköltä poistetaan lisä vaativuuden arvioinnin mukaisesti.

Toi on eri asia. TVA:n perusteella määritellään tehtäväkohtainen palkka, joka on kaikilla sama. Sen lisäksi palkkaan voi kuulua työkokemuslisä ja harkinnanvarainen henkilökohtainen lisä sekä tulospalkkio.

Henkilökohtainen lisä voidaan myöntää määräajaksi tai toistaiseksi. Jos sinulle lillaMy on myönnetty henkilökohtainen lisä toistaiseksi, on lisä voinut ihan inhimillisen virheen vuoksi voinut tippua pois vuoden vaihteessa. Hyvä kun huomasit virheen, ota yhteyttä esimieheesi, jotta hän voi korjata virheen.

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla lisä on ollut jo vuosia. Alkuvuosina esimies vuosittaisissa keskusteluissa kertoi, että lisä voidaan ottaa pois jos en ole sen arvioinen, nyt viime vuosina ei ole sitä höpinää enää toistanut. Halusi ilmeisesti pitää minua ruodussa. Ei kyllä onnistunut.

Lisä voi olla myös kertaluontoinen, jos rahaa on ja henkilö on jotain erikoista tehnyt ja josta halutaan palkita.

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...