Jump to content
MAINOS

Mustat listat


Kisuliini

Recommended Posts

Kertokaapa onko esim. Kaupungeilla ja kunnilla ns. mustia listoja sijaisrekistereissä. Entinen työkaverini oli töissä osastolla ja joutui sanasotaan työkavereiden kanssa. Aivan mitätön asia jossa työkaverini kritisoi hoidon laatua osastolla ja yritti pienillä asioilla sitä parantaa. Vaipat vaihdettiin VAIN 2 krt/pvä vaikka olisi tarvetta ollut useammin ja potilailla huono iho juuri sen takia. Osastolla muutenkin kaikki oli retuperällä, ihan kaikki. Esim. ei aina edes merkitty oliko diabeetikko saanut insuliininsä tai lääkkeensä ym, koska muka unoihdettiin tai ei keretty merkitä potilaan tietoihin. Onneksi ei kuitenkaan sattunut mitään. Kirjauksetkin oli sitä luokkaa, jos jaksoi tai muisti niin kirjataan :o Olen itse ollut myös samaisessa paikassa ja voin sanoa, että Valviralla olisi sinne paljonkin asiaa. Nyt hän oli kuullut ex-työkaverilta ettei tule ikinä saamaan töitä siitä kunnasta koska sijaisrekisterissä on merkintä? Hän kyllä kieltämättä kritisoi päivää ennen sopparin loppumista aika kovin sanankääntein paikkaa, jopa syytti törkeistä laiminlyönneistä. Hän on hyvin taitava ja kokenut sairaanhoitaja jolla on kokemusta teholtakin useampia vuosia. On kamalaa jos sen takia ei saa töitä, että puolustaa potilaiden oikeuksia ja sitä, että osastolla on välinpitämätöntä toimintaa!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

En tieda kaupungeista tai kunnista, mutta yksikkokohtaisia "mustia listoja" kylla on. En ole tormannyt tapaukseen, jossa listalle paatyisi ammattitaitoinen henkilo epakohtiinpuuttumisen takia. Toki epavarma/"herkka" esimies voi katsoa parhaaksi olla uudelleenpalkkaamatta henkiloa, jonka kokee jotenkin uhkaavaksi.

Ne "listatapaukset" jotka itse tiedan ovat paatyneet boikottiin ihan aiheesta. Toistuvia virheita tyossa, oppi ei mene perille, oma rooli on jatkuvasti epaselva, vakava kaytostapavaje tms.

Kuvailemasi yksikon toimintatavat kuulostavat karmivilta. Toivottavasti joku tekee asialle jotakin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Oli ihan pakko rekistöröityä tänne, kun luin aloittajan tekstin. Minun opiskelijatoverini oli puheittensa mukaan vastaavassa paikassa kesätöissä. Eli olemme vielä opiskelijoita ja hän oli ollut jopa lääkevastaavana toimipaikassaan jossa oli kesälomittajana. Kaupungin psykiatrinen puoli kyseessä joten uskoisin lääkejakamiset ja lupien olevan hyvinkin tiukassa kontrollissa. Itse olin saman kaupungin listoilla mutta eri yksikössä, mutten saanut koskeakkaan lääkkeisiin vaikkei ne ollut edes lähellekkään mitä ne psyk.puolella ovat.

Opettajamme kiinostui toimipaikasta koska opiskelijan puheitten mukaan siellä oli todella pahoja laiminlyöntejä. Opiskelijatoverimme ei itse ymmärtänyt, että hänen puheittensa mukaan oli todellakin törkeää heitteellejättöä ja asioita hoidettiin epämääräisin perustein. Ilmeisesti toverimme mielestä koulutukseltaan alempiarvoinen henkilö, joko laitosapulainen tai lähihoitaja alkanut kritisoimaan ja kyseenalaistamaan paikan toimintaa sekä toimintatapoja. Haluan tässä huomauttaa, että opiskelutoverini pitää sairaanhoitajia huomattavasti korkeammalla kuin esim. lähäreitä. Eli hierarkia on hänellä hyvin voimakkaasti esillä joka käänteessä mm. siten, että ei edes tervehdi koulumme laitoshuoltajia tai alemmman tason opiskelijoita. Hänen mieletään he ovat n VAAN lähäreitä tai laitoshuoltajia :vihainen: Noh, asiaan nyt, tätä kritisoijaa oli alettu mustamaalaamaan ja levittelemään hänestä kyseenalisia asioita, koska sillä saatiin huomio siirrettyä muualle, ja varmasti myös tarkoituksella saatu hänen uskottavuuskin kyseenalaistettua. Lainatakseni opisk.toverini sanoja "kyllähän me sairaanhoitajat tiedämme miten pitää tehdä ja pysyköön omissa lesteissään vaikka vanhempi onkin, eikä ikinä tule saamaan kyllä töitä" Ymmärsimme kaikki, myös opettajamme, että paikassa myös juoruttiin kuin pikkulapset jokaista pientä asiaa myöten esimiehelle, siis ihan normiasioistakin tehtiin iso numero. Koko yhteisö todella sairas ja vielä epärehellinenkin mitä opiskelutoverimme kertomuksissaan toi esille. Hän itse oikein ymmärrä kertomuksissaan mitään väärää, koska mehän olemme sairaanhoitajia ja kyllä tiedämme...hohhoijjaa. Hirvitää tollanen ihminen hoitotyössä, mutta minkäs teet. Toverimme on hyvin kokematon ja vähän kapeakatseinen asioissa eikä ymmärtänyt, että kertomiensa asioiden perusteella toiminta paikassa on törkeää heitteellepanoa ja laiminlyöntiä.

En viitsi nyt kertoa tässä enempää, koska olemme miettineet Valviraan ilmoittamista ko. paikasta. MUTTA paikka on hirveä asikkaiden kannalta, varsinkin kun ajattelee, että miten avuttomia psyk.puolen asiakkaat ovat jos ei pysty pitämään oikeuksistaan huolta.

Hatun nosto henkilölle joka oli alkanut kyseenalaistamaan toimintaa, sillä niin olisin minäkin tehnyt vaikka olenkin VAAN opiskelija ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...