Jump to content
MAINOS

Naiset ensihoitajina


tikru

Recommended Posts

Vieras: AMBULANSSI

Vai semmonen ennätys, on tainnut olla sairaalasiirtoja suurimmaksi osaksi, eipä siinä muuten kerkiä paljon ensihoitoa harrastaa.Enpä tiedä montaa firmaa missä keikkaa ajetaan tuohon tahtiin, jaksaako siinä enään asiakkaitakaan palvella ja muistaa hymyillä. Siinä on kyllä kaikki paikat kovilla oli sitten nais- tai miespari:)!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 76
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Vai semmonen ennätys, on tainnut olla sairaalasiirtoja suurimmaksi osaksi, eipä siinä muuten kerkiä paljon ensihoitoa harrastaa.Enpä tiedä montaa firmaa missä keikkaa ajetaan tuohon tahtiin

Taitaa kaikilla pk-seudun yksityisillä olla tuo tahti. Yksityiset ajaa pääasiassa davet että pelastuslaitokset voivat rauhassa hoitaa ne heroistisemmat hommat 8)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

oli muistaakseni vielä yks noista M2->M7 D9-3 joka tunnetusti pitää hoitaa 1,5 tuntiin;)

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pienellä paikkakunnalla ampparihommat eivät todellakaa ole fysisesti raskaita. Joka paikkaan on matkaa paljon ja keikat kestävät keskimääriin 1,5- 3 tuntia. Jos keskimäärin on vuorokaudessa 3-5 keikkaa on takamus ainoa, joka on kovilla siitä autossa istumisesta.

Maalla toimii myös hyvin ensivasteyksiköt ja niistä löytyy aina miehiä, jotka haluavat nostella ja kantaa niin potilaita kuin pakkejakin.

Olen aika paljon tehnyt töitä naisparin kanssa. Siitä löytyy niin hyviä kuin huonojakin kokemuksia. Yleensä jos työpari tekee sairaankuljetushommia muustakin syystä kuin siksi, että on hienoa ajella ambulanssilla (kun siinä on vilkut ja pillit ja kaverit näkee), niin homma sujuu, oli parina sitten mies tai nainen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
  • 3 kuukautta myöhemmin...

Kuuden tunnin testin lisäksi tulisi olla myös kofeiinin ja nikotiininsietotiestit 8)

Joka tapauksessa näkemykseni naisista työpareina ja lanssareina..

Jostain syystä ensihoito tuntuu olevan joillekin naisille "se keino päteä ja osoittaa", kuten inttinkin. Sinne mennään osoittamaan, "että kyllä nainen siinä missä mieskin". Puhuttaessa fysiikasta vastataan "Entäs treenaava nainen".. ..OK.. entäs treenaava mies?

Naiset ensihoidossa aiheuttavat joskus myös muuta päänvaivaa.. ...miesvaltaisella alalla seuraa hämmennnystä ja epämääräistä vonkausta :). Lisäksi ensihoidosta löytyy myös "tyttöjä", jotka osoittavat mieltään, järjestävät työpareilleen teatraalisia esityksiä jne. Aivan kuten oma rouva kotona... ...syy tähän voi olla mikä tahansa. "Pitäis ventiloida jo, olisko nyt kuitenkin EKG;n paikka?, Mitä jos nyt vaan odoteltais poliisia, eikä uhottais. Sano jos et jaksa yms." Eli asioista ei voida puhua, vaan ne pitää aina ottaa itseensä..

Myönnettäköön, että muutama helmi on allekirjoittaneenkin aisaparina ollut. Homma toimii, kuten kenen tahansa ukon kanssa..

Sitäpaitsi.. mitäs jos sanon tähän sellaisen väittämän, että kun mies ja nainen tekevät intensiivistä työtä yhdessä niin aina syntyy jännitteitä?

-Lehe "minäkö muka sovinisti?"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuuden tunnin testin lisäksi tulisi olla myös kofeiinin ja nikotiininsietotiestit :)

Jostain syystä ensihoito tuntuu olevan joillekin naisille "se keino päteä ja osoittaa", kuten inttinkin.

Naiset ensihoidossa aiheuttavat joskus myös muuta päänvaivaa.. ...miesvaltaisella alalla seuraa hämmennnystä ja epämääräistä vonkausta 8). Lisäksi ensihoidosta löytyy myös "tyttöjä", jotka osoittavat mieltään, järjestävät työpareilleen teatraalisia esityksiä jne.

Naisena ja muutaman keikkan heittäneenä, voisin em. tekstistä osan allekirjoittaa. Tiivistettynä kuitenkin sanoisin, että sinne autoon ei ole mitään asiaa jos on: "hysteerinen narisia, ei tiedä mistään mitään, haluaa olle hero tai paarit ei nouse". itse olen pärjännyt ja tiedän useamman naisen kun on kyytiä pystynyt heittämään paremmin kuin hyvin, mutta sitten on se toinen pää: Mitä hittoa niilla mahtaa pyöriä päässä, mahtaakohan ne ajatella, että mun kaveri hoitaa???

Toi jännite taitaa tulla kyllä ihan susta itestäs!? :) Se nainen siinä parina ei ole yksin siinä jutussa sitten ainakaan. Mitäs jos miehet pistettäis sairaaloista pois ton takia?

Nainen paranee taudista kuin taudista, kun hän saa tietää sen kuuluvan vanhenemisen merkkeihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse ainakin tunsin pärjääväni, työssäoppimisen parissa.  kyllähän se voimaa vaatii, mutta on se tekniikastakin kiinni...  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihme pulinaa siitä, jaksaako joku akka vai ei? Ei ne potilaat oo sinne välille kevenneet kiloakaan, kun ne osaston sisälle tulevat. Kyl ne painaa yhtä paljon esim. kroonikko osastolla tai vanhaenkodilla. Parhaassa tapauksessa oot yövuorossa yksin pyörittelemässä abaut 100 kiloista mötkylää esim. alus astialle, veskiin yms. Kukaan ei kysele, et ku oot muija, nii jaksatko.... se on ITSESTÄÄN SELVÄÄ, ET JAKSAA.  Naisia on kuitenkin vielä suurin osa osastolla töissä. Kummasti siinä keinot ja otteet keksii, ku ei apua oo saatavilla... nii se vaan on. säästöä kaikki! :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihme pulinaa siitä, jaksaako joku akka vai ei? Ei ne potilaat oo sinne välille kevenneet kiloakaan, kun ne osaston sisälle tulevat. Kyl ne painaa yhtä paljon esim. kroonikko osastolla tai vanhaenkodilla. Parhaassa tapauksessa oot yövuorossa yksin pyörittelemässä abaut 100 kiloista mötkylää esim. alus astialle, veskiin yms. Kukaan ei kysele, et ku oot muija, nii jaksatko.... se on ITSESTÄÄN SELVÄÄ, ET JAKSAA.  Naisia on kuitenkin vielä suurin osa osastolla töissä. Kummasti siinä keinot ja otteet keksii, ku ei apua oo saatavilla... nii se vaan on. säästöä kaikki! :-

TOI ON TOTTA JA ASIAA! Naisethan ne suurimmaksi osaksi pyörittelee noissa vanhainkodeissa niitä isojakin immeisiä. Ei ne voi huudella yksin ollessa että apuvaa! Nostetaan vaan ja yleensä HEILLÄ ON ruista ranteessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

täytyy ottaa kantaa tähän painoasiaan:

totta!potilas ei paina sen enempää,mutta tilat,nostoasennot ja porukan vähyys ottaa selän päälle enempi ambulanssi hommissa.olin 8 vuotta osasto hommissa niin ei ollut kertaakaan selkä kipee ja 8vuotta ambulanssissa ei tervettä päivää nähnytkään.myös apuvälineiden puute ja kiire tekee tehtävänsä.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Töllöstä n. vuosi sitten tuli Discoverylta keskiyön paikkeilla "realitysarja" paramediceistä jenkeissä ja tarkemmin taisivat olla New Yorkissa. Siellä naisparit hoiteli keikkoja mustien jengialueilla ja meno oli huimaa Suomen touhuun verrattuna; lähes joka yö ampumatapauksia ja puukotuksia useampiakin kappaleita.

Suomessa jostain syystä ensihoitotouhu on leimautunut miesten työksi, johtuuneekohan palomies-sairaankuljettajien pitkistä perinteistä ambulanssissa.

Kyllähän se satakiloa ja risat tyyppi pääpuolelta painaa portaissa, mutta punttiksella treenaamalla tuo ongelma lievittynee ja mummu saadaan alas/ylös ilman lisäapuja.

 

"You can't be as an tourist in your own life"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: ampulanssimies

Ihan melkolailla uutena palstalaisena en malta olla sanomatta seuraavaa:

Ei kai tämän palstan tarkoitus ole vertailla kenellä on eniten keikkaa ja raskainta työssään ja kenen kantamat mummot painaa eniten?

8)

Hoitoalan ihmisten lienee turhaa jauhaa siitä onko ihmiset erilaisia ja pärjääkö ne erilaisissa tilanteissa eri tavalla - sukupuolesta riippumatta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hoitajat.netissä on katto korkealla ja seinät leveellä eli eri työpisteiden/ammattien vertailut ja tiukatkin väittelyt mahtuvat tänne hyvin. Mutta jos keskustelu menee asiattomuuksiin tai henkilökohtasuuksiin niin niihin kyllä puututaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

täytyy ottaa kantaa tähän painoasiaan:

totta!potilas ei paina sen enempää,mutta tilat,nostoasennot ja porukan vähyys ottaa selän päälle enempi ambulanssi hommissa.olin 8 vuotta osasto hommissa niin ei ollut kertaakaan selkä kipee ja 8vuotta ambulanssissa ei tervettä päivää nähnytkään.myös apuvälineiden puute ja kiire tekee tehtävänsä.

Joo, no ei ne nostopaikat osastollakaan aina nii hulppeat oo... ja varsinkin, jos oot yksin esim yö vuorossa. mutta molempi parempi... eli keveää hommaa ei oo kumpikaan. Ei henkisesti taikka fyysisesti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei vaan.

Itse olin kokeilumielessä melkein vuoden lanssissa töissä... kieltämättä oli fysiikalle aika raskasta aika ajoin esm. kerrostalon ylimmästä kerroksesta potilaan alas kanto... selvisin kunnialla kuitenkin. Rupesin miettimään... miten saisin enemmän kroppaa käytettyä hyödyksi... Eräs vanhempi lanssi mies kerto, että voi käyttää sellaista vyötä, joka menee hartioiden yli kantokahvoille... vaikutti kuivaharjoittelussa ihan hyvältä, mutta en päässyt testaamaan käytännössä. Luojan kiitos on keksitty ihanat kevyet kauhapaarit. Nainen kentällä... mikä ettei, vaatii fysiikkaa. Minun asuinalueella on paljon naisia lansseissa töissä. Itsellä veri veti päikkäpolille.

Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Olempahan törmännyt tässä niin tasa-arvoisessa??? kotimaassamme siihen, että naisia syrjitään hakiessa työpaikkaa sakusta!!! Itseltä kerran kiertelemällä ja kaartelemalla kyseltiin, että mitenkäs se fyysinen puoli mahtaa olla kun on naispuolisesta ihmisestä kyse. Olenpahan kuullut myös paikoista, johon ei naisia oteta töihin... Eräs kaveri kertoi soittaneensa työpaikkaan, jossa oli tylysti suoraan vastattu työpaikkakyselyihin, etteivät ota naisia töihin. JA TÄMÄHÄN ON LAITONTA....! Jos itse kuulen vielä kerran jonkun vihjailevan tähän suuntaan, niin taatusti perästä kuuluu! Kommentteja ja kokemuksia kaivataan.....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eräs kaveri kertoi soittaneensa työpaikkaan, jossa oli tylysti suoraan vastattu työpaikkakyselyihin, etteivät ota naisia töihin. JA TÄMÄHÄN ON LAITONTA....! Jos itse kuulen vielä kerran jonkun vihjailevan tähän suuntaan, niin taatusti perästä kuuluu!

Älä huoli, miesten syrjintä hoitoalalla on vähintään yhtä yleistä. Tiedän osastonhoitajia jotka eivät ole milloinkaan palkanneet mieshoitajia osastolleen.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eräs kaveri kertoi soittaneensa työpaikkaan, jossa oli tylysti suoraan vastattu työpaikkakyselyihin, etteivät ota naisia töihin. JA TÄMÄHÄN ON LAITONTA....! Jos itse kuulen vielä kerran jonkun vihjailevan tähän suuntaan, niin taatusti perästä kuuluu!

Älä huoli, miesten syrjintä hoitoalalla on vähintään yhtä yleistä. Tiedän osastonhoitajia jotka eivät ole milloinkaan palkanneet mieshoitajia osastolleen.

Harmillista. Itse ottaisin kyllä miehen (jolla tietysti muina avuina on aivotkin... 8)) mielelläni työparikseni, niin osastollekkin kuin sakuun, koska miehillä on useasti toisenlainen katsantokanta asioista kuin naisilla!! MUTTA,  on huomattavasti yleisempaa se, että naisia syrjitään sairaankuljetuksessa, kuin miehiä osastoilla tai muualla! JA TÄMÄ ON FAKTAA, koska itse ole kuullut monen naispuolisen toivovan miehiä töihin niin osastoille, kuin muihin toimipisteisiin,eikä siitä syystä, että vastakkainen sukupuoli kiinnostaa, vaan puhtaasti siitä syystä että moni on kyllästynyt naisvaltaiseen alaan, (jossa osataan olla ilkeitä kanssasisarilleen (juoruilu ym...you know)). Olen kuullut jo useista sakupaikoista, joihin ei MIELELLÄÄN OTETA NAISIA !! JA SELITYKSIÄ OTETAAN VASTAAN... Kiitos!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ai niin ja unohtui vielä tämä...

Arvatkaapas onko hiukan turhauttavaa lukea hoitoalaa about 7 vuotta, josta puhtaasti ensihoitoa viitisen vuotta ja kuulla :EMME OTA NAISIA!! Syö pikkasen itsetuntoa! Ja kun itse tietää vielä pärjäävänsä niin fyysisesti kuin henkisestikin (aivotkin mitä luultavammin on kun on jaksanut opiskella tätä alaa näinkin pitkään 8))! Miten pääset edes osoittamaan kykysi, jos jo pujelimessa tyrmätään näkemättä? angry.pngangry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...