Jump to content
MAINOS

Ammatti nimike?

Seline

Recommended Posts

On tullut vastaan sijaisia joilla on opiskelut kesken, sairaanhoitajaa ja lähihoitajaa. Kyseisillä ihmisillä ei ole minkäänlaista tutkintoa mistään ja silti käytetään sekä atk tunnuksissa että nimikylteissä nimikettä lähihoitaja. Onko laillista? Itse olen käsittänyt että nimike olisi suojattu eikä saisi käyttää ennen kuin on ammattiin opiskellut ja myös valmistunut

MAINOS

http://www.valvira.f...ammattioikeudet

Kohta nimikesuojatut ammattihenkilöt (lähihoitaja kuuluu tähän):

"Nimikesuojattujen ammattihenkilöiden ammateissa voivat toimia muutkin henkilöt, joilla on hoitamaansa tehtävään riittävä koulutus, kokemus ja ammattitaito. Heillä ei kuitenkaan ole oikeutta käyttää nimikesuojattua ammattinimikettä."

Eli siis ei saisi käyttää. Vaan todellisuus on toinen. Mm. itse kun tein ensimmäistä kertaa hoitoalan kesätöitä, niin mun nimikkeeksi koneelle ja nimikylttiin laitettiin perushoitaja (sh-opiskelijana, ei lh-taustaa).

On tullut vastaan sijaisia joilla on opiskelut kesken, sairaanhoitajaa ja lähihoitajaa. Kyseisillä ihmisillä ei ole minkäänlaista tutkintoa mistään ja silti käytetään sekä atk tunnuksissa että nimikylteissä nimikettä lähihoitaja. Onko laillista? Itse olen käsittänyt että nimike olisi suojattu eikä saisi käyttää ennen kuin on ammattiin opiskellut ja myös valmistunut

Niinkun aadelheid kirjoitti, niin ei ole laillista, mutta ei kai siihen kukaan puutu mitenkään?

MAINOS

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...