Jump to content

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

Seline

Ammatti nimike?

Recommended Posts

Seline

On tullut vastaan sijaisia joilla on opiskelut kesken, sairaanhoitajaa ja lähihoitajaa. Kyseisillä ihmisillä ei ole minkäänlaista tutkintoa mistään ja silti käytetään sekä atk tunnuksissa että nimikylteissä nimikettä lähihoitaja. Onko laillista? Itse olen käsittänyt että nimike olisi suojattu eikä saisi käyttää ennen kuin on ammattiin opiskellut ja myös valmistunut

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Aadelheid

http://www.valvira.f...ammattioikeudet

Kohta nimikesuojatut ammattihenkilöt (lähihoitaja kuuluu tähän):

"Nimikesuojattujen ammattihenkilöiden ammateissa voivat toimia muutkin henkilöt, joilla on hoitamaansa tehtävään riittävä koulutus, kokemus ja ammattitaito. Heillä ei kuitenkaan ole oikeutta käyttää nimikesuojattua ammattinimikettä."

Eli siis ei saisi käyttää. Vaan todellisuus on toinen. Mm. itse kun tein ensimmäistä kertaa hoitoalan kesätöitä, niin mun nimikkeeksi koneelle ja nimikylttiin laitettiin perushoitaja (sh-opiskelijana, ei lh-taustaa).

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
piupati

On tullut vastaan sijaisia joilla on opiskelut kesken, sairaanhoitajaa ja lähihoitajaa. Kyseisillä ihmisillä ei ole minkäänlaista tutkintoa mistään ja silti käytetään sekä atk tunnuksissa että nimikylteissä nimikettä lähihoitaja. Onko laillista? Itse olen käsittänyt että nimike olisi suojattu eikä saisi käyttää ennen kuin on ammattiin opiskellut ja myös valmistunut

Niinkun aadelheid kirjoitti, niin ei ole laillista, mutta ei kai siihen kukaan puutu mitenkään?

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille