Jump to content
MAINOS

Kokemuksia miten vakuutus korvaa tötapaturman tutkimukset keikkalaiselle


Santeri Kyröhonka

Recommended Posts

Jouduin työtapaturmaan (=menin väliin kun asukas kävi toiseen hoitajaan kiinni). Rytäkässä oikea käsi otti iskua.

Työkaveri sai iskua pahemmin, mutta vakituisena työntekijänä kuuluu hoitoturvan piirin, eli sai mennä suoraan kaikkiin tutkimuksiin ja hoitoihin. Itse olin keikkalaisena, eli olen ihan lakisääteisen vakuutusturvan piirissä.

Nyt on vakuutusyhtiössä (Tapiola) menossa hakemus maksusitoumukseen magneettikuvaukseen ja ENMG:hen.

Onko kokemuksia miten vakuutusyhtiöt ovat näihin suhtautuneet?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Onko kokemuksia miten vakuutusyhtiöt ovat näihin suhtautuneet?

Työtehtävissä tapahtunut pahoinpitely kuuluu lakisääteisen tapaturmavakuutuksen piiriin, joten asiassa ei pitäisi olla mitään epäselvää. Sitä taas on mahdotonta ennustaa miten vakuutusyhtiö suhtautuu MRI tai ENMG -tutkimuksiin. Mikäli niitä ei katsota tarpeellisiksi, niin sieltä voi tulla hylkäävä päätös.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kokemus työtapaturmasta ja vakuutus asioista on sen verran että itse sain korvauksista hylkäävän päätöksen , koska vakluutusyhtiö katsoi minulla olevan kulumia joka on aiheuttanut vamman... (jouduin loukkaantumisen takia leikkaukseen) Ortopedin kanssa keskustelin tästä asiasta ja hän sanoi että tämä on yleisin syy minkä takia jättävät korvaamatta turmat kun vetoavat ikään ja kulumiin ym.. Ehkä olisin saanut korvauksia , jos vanhus olisi työntänyt minut viidennestä kerroksesta pää edelleen alas , niin että olisin halvaantunut päästä alaspäin... mutta tiedä sitten mikä vika mun kropassa silloin olisi ollut .EHkä mulla olisi ollut " synnäinen" lihassurkastuma?? :D EI muu auttanut kuin maksaa kiltisti laskut ja olla valittamatta. Toivottavasti sinulla käy toisin ja saat korvaukset ! :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kokemus työtapaturmasta ja vakuutus asioista on sen verran että itse sain korvauksista hylkäävän päätöksen , koska vakluutusyhtiö katsoi minulla olevan kulumia joka on aiheuttanut vamman...

Työtapaturmasta tehtävässä tapaturmailmoituksessa on muistettava kertoa riittävän selkeästi se poikkeama mikä aiheutti vahingon. Jos selkään sattuu ja välilevy luiskahtaa paikaltaan kun potilasta siirtää sängyssä ylöspäin työkaverin kanssa, niin vakuutusyhtiö voi sanoa välilevyn olleen viallinen jo aikaisemmin eikä kyseessä ole työtapaturma, sillä tilanteessa ei ole tapahtunut mitään poikkeavaa.

Jos taas sängyn jarru on unohtunut auki ja sänky liikkuu potilasta siirrettäessä ja tämän seurauksena selkään tulee poikkeava kiertoliike ja välilevy luiskahtaa pois paikaltaan, niin tilanne on aivan toinen.

Selkä, polvi ja akillesjänne tuntuvat olevan sellaisia joiden vammoja korvataan aika huonosti ellei vammautumiseen ole liittynyt selkeästi poikkeava tilanne. Ja se täytyy muistaa kirjata tapaturmailmoitukseen!

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...