Jump to content
MAINOS

Miten suhtaudut laitosapulaisiin/laitoshuoltajiin työpaikallasi?


Sinelli

Recommended Posts

Puoliansa kannataa pitää.

Ja oikealla tavalla, vastahyökkäys yleensä pahentaa tilannetta.

Juurikin näin! Se on jo sitten taitolaji. Samalle tasolle ei kannata alentua, eikä pidä. Muuten on itse helisemässä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Miuta jotenkin ottaa päähän, että tällasta ketjua edes pitää laittaa pystyyn. Siis että sille on edes tarvetta.

Kyllä sille on tarvetta.

Sepä se just ottaakin päähän, että on tarvetta -_-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä suhtautumisessa on varmaan korjaamisen varaa puolin ja toisin. Ketju siis todellakin lienee ihan aiheellinen. Nykyaikana ei tosiaan enää pahemmin titteleillä mitään glooriaa hankita, ja ihan hyvä niin. Kyllä ihan kaikkien työpanosta tulee arvostaa, riippumatta siitä, mitä nimikyltissä lukee.

Hoitajien puolelta olisi hyvä välillä miettiä, miten tärkeää on, että osastolla on tosiaan joku motivoitunut henkilö siivoamassa ja huolehtimassa ruokahuollosta. Toisaalta laitoshuoltajilta toivoisin joskus hieman enemmän ymmärrystä siihen asiaan, että sairaanhoitajan vastuu on aika lailla suurempi, ja työnkuva hieman laajempi (erityisesti vuorovastaavana ollessa), joten ihan jokaiseen ruoanjakoon ei välttämättä ehdi mukaan...

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hoitajien puolelta olisi hyvä välillä miettiä, miten tärkeää on, että osastolla on tosiaan joku motivoitunut henkilö siivoamassa ja huolehtimassa ruokahuollosta. Toisaalta laitoshuoltajilta toivoisin joskus hieman enemmän ymmärrystä siihen asiaan, että sairaanhoitajan vastuu on aika lailla suurempi, ja työnkuva hieman laajempi (erityisesti vuorovastaavana ollessa), joten ihan jokaiseen ruoanjakoon ei välttämättä ehdi mukaan...

Olen huomannut että sairaalassa tällaista ymmärrystä on aika nihkeästi (siis paikoissa joissa olen ollut, ei toivottavasti muualla). Enkä nyt tarkoita erityisesti laitosapulaisia kenen kanssa minulla ei ikinä ole ongelmaa ollut. Lähinnä toisten osastojen sairaanhoitajien kanssa... joku homma joka kyllä olisi ollut oman osaston tehtävä on jäänyt olosuhteiden pakosta tekemättä niin että vastaanottava osasto joutuu tekemään sen niin siitä nousee iso itku. Ymmärrän tämän tapauksissa joissa kyse on jostain isommasta hommasta joka vie aikaa jne, mutta kun tämä tapahtuu myös hyvin mitättömien tehtävien kanssa.

Leikkausosaston hoitajat ovat pahimpia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On tää ihan uskomatonta tää sairaalamaailman hierarkkisuus! Kohta hoitajat alkaa penäämään lääkäreiltä arvostusta ja lääkärithän on hierarkiassa heti jumalan jälkeen :D .

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen ollut paikoissa joissa tehdään työtä laitoshuoltajien työparina. Monen laitoshuoltajan parina hommat sujuvat paremmin kun joidenkin hoitajien parina. Monellakin laitoshuoltajalla on useita kymmeniä vuosia enemmän työkokemusta hoitotyöstäkin kun esimerkiksi minulla. Nöyränä olen aina ottanut vinkit vastaan. En ole koskaan tuntenut tarvetta päteä sillä, että minä olen se hoitaja. Muutoinkin kohtelen kaikkia tasavertaisina työkavereina enkä tuijota titteleitä. Niinkuin moni laitoshuoltaja on joskus itsekin sanonut, että useimmiten heidän työpanoksensa huomataan vasta sitten kun laitoshuoltajaa ei jostain syystä vuorossa olekkaan. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...