Jump to content
MAINOS

AUTTAKAA, jouduin hirviö työkaverin kynsiin!!


jykäle

Recommended Posts

Olisiko ollut akuutti stressireaktio? Työantaja maksaa sairaslomalta tuolla diagnoosilla palkkaa, ja kuulostaisi siltä että saattaisi hyvinkin olla tuo. Tsemppiä vaikeaan tilanteeseen!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Olisiko ollut akuutti stressireaktio? Työantaja maksaa sairaslomalta tuolla diagnoosilla palkkaa, ja kuulostaisi siltä että saattaisi hyvinkin olla tuo. Tsemppiä vaikeaan tilanteeseen!

Vaikka diagnoosina olisikin akuutti stressireaktio, sopeutumishäiriö tai muuten asianmukainen diagnoosi, niin sairausloman palkallisuudesta päättää aina esimies. Lääkärintodistus on ainoastaan lääkärin mielipide työntekijän työkyvystä eikä lääkäri voi määrätä työnantajaa maksamaan sairausloma-ajalta palkkaa.

Esim. oma työnantajani on linjannut, että normaaliin elämään kuuluvista vastoinkäymisistä johtuvista sairauspoissaoloista ei makseta palkkaa läheskään niin helposti kuin ennen. Omaisen tai lemmikin kuolema ei automaattisesti oikeuta palkalliseen sairauslomaan vaikka lääkäri olisi kirjoittanut sairauslomatodistukseen minkä diagnoosin tahansa. Palkallista sairauslomaa on myös vaikea saada jos esimiehen antamasta varoituksesta järkyttyy niin paljon, että siitä seuraa työkyvyttömyys. Sama linja on nyt laajenemassa henkilökunnan keskinäisistä konflikteista johtuviin sairauspoissaoloihin.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moni lääkäri on sanonut, että laittaa suosiolla usein sen F-diagnoosin, koska Z:lla ei makseta yleensä palkkaa. Ja jos työnantajalle toimitetaan vain lääkärintodistus ICD10-koodilla, niin eihän se silloin tiedä, minkä pohjalta se on kirjoitettu.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moni lääkäri on sanonut, että laittaa suosiolla usein sen F-diagnoosin, koska Z:lla ei makseta yleensä palkkaa. Ja jos työnantajalle toimitetaan vain lääkärintodistus ICD10-koodilla, niin eihän se silloin tiedä, minkä pohjalta se on kirjoitettu.

Yleensähän se onkin niin, että esimies ei tiedä miksi joku on saanut minkäkin diagnoosin. Joskus taas se ei ole niin vaikeaa päätellä. Jos vaikkapa esimiehen pitämän puhuttelun tai varoituksen annon jälkeen työntekijä tuo F43 diagnoosilla olevan SVA-todistuksen, niin voi hyvinkin olla, että sairausajan palkka pidätetään. Tai jos työntekijä soittaa illalla, että ei tule aamulla töihin kun koira kuoli ja vaikka miten toimittaa lääkärintodistuksen, niin palkka voi jäädä maksamatta.

Ja koska lääkärit ovat tosiaan siirtyneet Z-koodien käytöstä F-koodeihin palkanmaksuun liittyvien asioiden vuoksi, niin nyt työnantajat syynäävät F-koodeja tarkemmin.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tai jos työntekijä soittaa illalla, että ei tule aamulla töihin kun koira kuoli ja vaikka miten toimittaa lääkärintodistuksen, niin palkka voi jäädä maksamatta.

On muuten oikeesti ihan kauheeta jos rakas lemmikki kuolee, et jaksa mennä töihin ja sitte siitä vielä rankastaan palkan pidätyksellä. Olkoon miten tyhmää tahansa mutta kyllä se elukan menettäminen voi kirpaista miltei yhtä kovasti kuin ihmisenkin.

Yeah. Cheers. Thanks a lot.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tai jos työntekijä soittaa illalla, että ei tule aamulla töihin kun koira kuoli ja vaikka miten toimittaa lääkärintodistuksen, niin palkka voi jäädä maksamatta.

On muuten oikeesti ihan kauheeta jos rakas lemmikki kuolee, et jaksa mennä töihin ja sitte siitä vielä rankastaan palkan pidätyksellä. Olkoon miten tyhmää tahansa mutta kyllä se elukan menettäminen voi kirpaista miltei yhtä kovasti kuin ihmisenkin.

Kirpasta voi, kotiin voi jäädä, mutta miksi sen pitäisi kirpaista työnantajan kukkaroa? Eläimistä aiheutuu rahanmenoa jo itsessään, eli ei se mitään uutta lemmikinomistajan arjessa ole jos yhden päiväpalkan menettää.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Perjantaina oli tää kokous jossa sanottiin, että ei kukaan ole koskaan mitään sanonut minusta tai syytellyt?!.. Siis TÄH...olen ilmeisesti kuvitellut kaikki :blink: Kiistettiin ihan kaikki ja minä olen ainoastaa huumorintajuton, kun en ymmärrä leikkiä. Ollaan sitten tosikko ta mikä hyvänsä, mutta kyllä mun huumori loppuu jos kolikko -tai ruokarosvoksi vihjaillaan. Noi vihjeet tai mustamaalaamiset on mennyt jopa mun naapurin korviin, eli ollaan sitten psykoosissa ja huumorintajuttomia koko kylä väki.

En ikinä suostu menemään noin hirveeseen paikkaan missä ei voida edes olla rehellisiä, vaan kieroillaan minkä keretään. Tässäkin tapauksessa oltaisiin voitu ihan rehellisesti puhua, tai edes pyytää anteeksi. Haen uutta paikkaa, jos nyt tulen enään saamaan edes mistään, kun nuo juorut on liikkuvaa sorttia. Kaikista inhottavinta oli että mun pitäis unohtaa koko juttu ja jättää asia kokonaan :vihainen: Jumalauta, mun maine tarhrattu ja paskaa syydetty...ja sulle sanotaan että unohda.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Perjantaina oli tää kokous jossa sanottiin, että ei kukaan ole koskaan mitään sanonut minusta tai syytellyt?!.. Siis TÄH...olen ilmeisesti kuvitellut kaikki :blink: Kiistettiin ihan kaikki ja minä olen ainoastaa huumorintajuton, kun en ymmärrä leikkiä. Ollaan sitten tosikko ta mikä hyvänsä, mutta kyllä mun huumori loppuu jos kolikko -tai ruokarosvoksi vihjaillaan. Noi vihjeet tai mustamaalaamiset on mennyt jopa mun naapurin korviin, eli ollaan sitten psykoosissa ja huumorintajuttomia koko kylä väki.

En ikinä suostu menemään noin hirveeseen paikkaan missä ei voida edes olla rehellisiä, vaan kieroillaan minkä keretään. Tässäkin tapauksessa oltaisiin voitu ihan rehellisesti puhua, tai edes pyytää anteeksi. Haen uutta paikkaa, jos nyt tulen enään saamaan edes mistään, kun nuo juorut on liikkuvaa sorttia. Kaikista inhottavinta oli että mun pitäis unohtaa koko juttu ja jättää asia kokonaan :vihainen: Jumalauta, mun maine tarhrattu ja paskaa syydetty...ja sulle sanotaan että unohda.

Mitään ei ole sanottu, mutta samalla sanotaan, ettet ymmärrä ottaa huumorilla panettelua... Tuossa on pari vaihtoehtoa, eli nyt kun työpaikka kiistää kaiken, etteivät itse joudu käräjille, niin olet itse asiassa voiton puolella. Toki voit kysäistä ohimennen naapuriltasi, kuka hänelle moista on kertonut, jos naapuri paljastaa, niin aina voi kysyä, kiinnostaako toimia todistajan roolissa...

Pikkupaikkakunnat - ja jotkut työpaikat isoissakin paikoissa - ovat välillä aivan järjettömiä noissa juorujen keksimistarpeissaan, ihmiset eivät ilmeisesti kykene elämään omaa elämäänsä, kun pitää keksiä, paisutella, panetella ja valehdella muiden kustannuksella. Noilta paikoilta lähtee sitten ihmisiä pois - aivan yksinkertaisesti siitä syystä, etteivät terveydenhuollossa luottamukselliset asiat pysy luottamuksellisina, minkä kerrot yhdelle, on koko kylän tiedossa - ja yleensä vielä voimakkaasti muuttuneena. Noissa paikoissa ei kuitenkaan välttämättä maine ole täysin mennyttä, eli aivan hyvin voi hakea samaltakin paikkakunnalta töitä. Vielä vähemmän yhden paikkakunnan juoruilut vaikuttavat kauempana, eli uraa ei ole pilattu. Sinullahan ei ole eikä tule rikostuomioita - eikä nekään aina estä työpaikan saantia.

Itsehän olisin aika ärrimurri, puhuisin käräjistä, todistajien velvoitteesta puhua totta ja sanoisin suoraan noissa palavereissa, että jos tämä on tällaista, niin hyvin vakavasti harkitsen työpaikan vaihtamista - ja myös olisin valmistautunut lähtemiseen. Joskushan ihmiset ovat olleet pakkoraossa, eli ovat joutuneet jäämään, alistumaan, olemaan kiusattuina, tai nuolemaan oikeita henkilöitä, jolloin paine on helpottunut, tai taistelemaan sopivilla konsteillaan jollain tapaa arvostetun aseman työyhteisössä. Alistumisvaihtoehto ei aina tee ihmisen psyykelle kovin hyvää... Enkä itse ihan heti unohtaisi moista juttua - tai toki yrittäisin pudottaa sen pään sisältä kuormittamasta - vaan tekisin selväksi, ettei kannata lähteä aiheetta jatkossa syyttelemään, silloin isketään takaisin. Saattaa saada hankalan työntekijän maineen, mutta itsehän aloittivat, eivätkä työpaikan pelisäännöt voi olla sellaiset, että syytetään toista selän takana kaikenlaisesta, oli se miten hauskaa juoruilua tai ei - selvää kiusaamista ja aika sairastahan moinen on, kun vähääkään tarkemmin miettii.

Noh, jonkinmoinen osavoitto on sinun ja sinulla on nyt valinnan vapaus päättää, mitä itse haluat tehdä. Haluatko yrittää jatkamista tuossa paikassa vai toteatko, että pitävät tunkkinsa...

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos Pöllö. :) En todella jatka tuossa paikassa IKINÄ! Haen muualta ja sovittiin mieheni kanssa, että aluksi voin olla eri paikkakunnallakin ja tulla vapaina kotiin. Onneksi lapsellammme on kuitenkin hoitopaikka ja miehelläni on hyvä työpaikka ja säännöllinen työaika klo.8-16. Ei tämä voitolta kuiteskaan tunnu, mutta kyllä olen ihmeissäni heidän käytöksestään ja siitä mielistelystä sekä valheen määrästä. Juttelin yhden työntekijän kanssa kahdenkesken ja siinä hän antoi ymmärtää, että olen oikeassa ja kakki on totta mitä sanoin muttei kannata ruveta nostamaan asiasta hälyä, vaan painaa se villasella?! Vaikka olen vielä nuori, niin olen tottunut asioista keskustelemaan rehellisesti ja pyytämään anteeksi. En ikinä olisi kuvitellut kuinka epärehellisiä tai epäreiluja hoitoalalla voi hoitajat olla. Kaksinaamaisia ilkimyksiä..HYI!

Ja aion tehdä tutkintapyynnön poliisille jos kuulen yhtään vihjailua mistään. Kertokoot siellä sitten mistä nää ja MIKSI nämä vihjailut on lähteneet. Tuo vihjailuhan on muuten pirullisin keino mustamaalata toista ihmistä, kun ne yleensä paisuukin. No, tuli tai ei erävoitto vaikkei se ihan äkkiseltä siltä tunnu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olisiko ollut akuutti stressireaktio? Työantaja maksaa sairaslomalta tuolla diagnoosilla palkkaa, ja kuulostaisi siltä että saattaisi hyvinkin olla tuo. Tsemppiä vaikeaan tilanteeseen!

Vaikka diagnoosina olisikin akuutti stressireaktio, sopeutumishäiriö tai muuten asianmukainen diagnoosi, niin sairausloman palkallisuudesta päättää aina esimies. Lääkärintodistus on ainoastaan lääkärin mielipide työntekijän työkyvystä eikä lääkäri voi määrätä työnantajaa maksamaan sairausloma-ajalta palkkaa.

Esim. oma työnantajani on linjannut, että normaaliin elämään kuuluvista vastoinkäymisistä johtuvista sairauspoissaoloista ei makseta palkkaa läheskään niin helposti kuin ennen. Omaisen tai lemmikin kuolema ei automaattisesti oikeuta palkalliseen sairauslomaan vaikka lääkäri olisi kirjoittanut sairauslomatodistukseen minkä diagnoosin tahansa. Palkallista sairauslomaa on myös vaikea saada jos esimiehen antamasta varoituksesta järkyttyy niin paljon, että siitä seuraa työkyvyttömyys. Sama linja on nyt laajenemassa henkilökunnan keskinäisistä konflikteista johtuviin sairauspoissaoloihin.

Enpäs tätä tiennytkään, kiitoksia valistuksesta!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on sijainen alkanut arvostelemaan meitä lähihoitajia, emme hänen mielestään osaa mitään. Hän ei vaivaudu huomenta sanomaan, vaikka huomenet toivotan. Yritin puhua esimiehelle mutta ei tuottanut tulosta. Sain vain syyt niskoilleni. Tuntuu vaikealta olla hänen kanssaan samassa vuorossa samalla osastolla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on sijainen alkanut arvostelemaan meitä lähihoitajia, emme hänen mielestään osaa mitään. Hän ei vaivaudu huomenta sanomaan, vaikka huomenet toivotan. Yritin puhua esimiehelle mutta ei tuottanut tulosta. Sain vain syyt niskoilleni. Tuntuu vaikealta olla hänen kanssaan samassa vuorossa samalla osastolla.

Meillä teki keikkalainen samaa keikkafirman kautta. Ei tee enää.. :piru:

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Voi miten ikävä tapaus. Tuolla toisessa ketjussa mustat listat kerroinkin vastaavanlaisesta tilanteesta. Oliskohan joku ollut kateellinen sinulle ja omaa ammattitaidottomuuttaan peilannut sinuun? Monesti työpaikasta taistelevat käyttävät juuri vastaavanlaisia keinoja ja konsteja tekemällä kateuden kohteesta syntipukin.

Nosta vain oikeusjuttu jos perätttömiä juttuja levitellään, niin minä ainakin teksisn. Uskoisin oikeudessa asioiden tulevan esille ja kiusaajat maksumiehiksi, silä silloinhan poliisien on tutkittava pitääkö "varkaudet" paikkaansa, eikö niin. Saattaahan siellä olla taustalla, että juuri tämä syyttäjä on ottanut suurempiakin summia ja nyt yrittäää sinun syyksi ensin laittaa pienemmä kolikot. Tarkastuksessa huomataankin isomman summan olleen kyseessä ja syntipukkihan on jo valmiina.

Ihmettelen opiskelijana ja työntekijänä miksei esimiehtet toimi näissä tapauksissa. Luulevatko he peittelevänsä loputtomiin asioita. Kyllähän opiskelijoiden keskuudessa tälläsistä työpaikoista huhu kiertää nopsaa vauhtia, ja ei opettajatkaan mielellään anna opiskelijoitaan paikkoihin joissa opetetaan käytännön taitoja epäeettisesti ja kysenalaisin ohjein. Sehän mielestäni on niin järkyttävää, että usein työharjoittelupaikka on opiskelijan ensimäisiä kokemuksia työelämässä, ja sitten saavat oppia juuri vastaanvanlaisista tilanteista joissa työkaveriaan saa kohdella mielivaltaisesti.

Mielestäni tälläisten työpaikkojen nimet pitäsi saada julkistaa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuossapa yksi juridinen lopputulos perättömien puheiden levittelystä eli yhteensä noin 9200 euron sakko-, korvaus- ja oikeudenkäyntiseuraamukset. http://yle.fi/uutiset/hoitaja_soimasi_toista_valhesuhteella_-_tuomittiin_maksamaan_9_000_euroa/6285836

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...