Jump to content
MAINOS

Varokaa sisäänlämpiäviä työyhteisöjä!!


Vieras: hoitsu77

Recommended Posts

Vieras: hoitsu77

Itse olen edellisen työyhteisön uhri.Lukekaapa liitteeni.tunnistatteko itseänne kenties siitä?Kaiken kukkuraksi että olen ollut tietyn jakson työttömänä-´sain kuulla tänään päätöksen työttömyyskassalta ettei pvärahaa tule.On aika pitkä  olla kaksi kuukautta ilman rahaa...millä sitä selviää?Toivottavasti saan juristin kautta ns.kipurahoja ex-työnantajalta,jospa sitten viimeistään sielläkin päässä hymy hyytyisi.Kommentoikaa!! angel.png

Kokemuksia_sh.21.10.txt

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Itse olen edellisen työyhteisön uhri.

Itse kun aikanaan paljon keikkailin sairaaloissa, niin huomasin että opiskelijat paljastavat minkälainen henki osastolla on. Jos opiskelijat viihtyivät ja heitä kohdeltiin hyvin, niin henkilökuntakin viihtyi ja kohteli toisiaan kannustavasti. Jos opiskelijoita pompotettiin, niin samalla lailla hoitajat kohtelivat toisiaankin, tosin hieman peitellymmin. Jos opiskelijat istuivat kansliassa laiskottelemassa, niin nihkeää oli hoitajienkin työnteko.

Olen eri ammatteja kiertäessäni nähnyt minkälaista kärsimystä voi olla kun on huono työilmapiiri. Naisvaltaisessa sairaalassa ilkeillään seläntakana, miesyhteisössä olen nähnyt nyrkkitappelunkin. Kumpi sitten lienee pahempi?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin harmillista kuin se onkin..niin opiskelijoita kiusátaan sekä työntekijöitä terveys-ja sosiaalialan työpaikoissa.Luulisi,että opiskelijoihinkin olisi syytä asennoitua ammatillisesti ja ajatella,että hekin valmistuvat aikanaan hoitotyön ammattilaisiksi.Kunnioitusta lisää!!

Olen tässä itse pitkään miettinyt,mitä pitäisi tehdä,jotta Suomi ja terveys-ja sosiaalialan johtajisto heräisi huomaamaan millaisissa oloissa hoitotyöntekijät työskentelevät mm.työhyvinvoinnin suhteen.Pitäisi olla joku isompi foorumi esim.ajankohtaisohjelma sekä mediaan sanomalehtiin kirjoittaa hoitotyöntekijöiden kokemuksista henkisestä väkivallasta työpaikoilla.Tekeeköhän joku aiheesta väitöstutkimusta??Antaisin kaiken tukeni sille ja kunnon julkisuutta!!Kommentoikaa ja hyvää ja Valoisaa Joulun odotusta kaikille!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen tässä itse pitkään miettinyt,mitä pitäisi tehdä,jotta Suomi ja terveys-ja sosiaalialan johtajisto heräisi huomaamaan millaisissa oloissa hoitotyöntekijät työskentelevät mm.työhyvinvoinnin suhteen.Pitäisi olla joku isompi foorumi esim.ajankohtaisohjelma sekä mediaan sanomalehtiin kirjoittaa hoitotyöntekijöiden kokemuksista henkisestä väkivallasta työpaikoilla.

Eipä tuo henki hoitoalan työpaikoilla taida ollla keskimäärin sen parempi tai huonompi kuin muidenkaan alojen. Työmaiden henkeen vaikuttaa moni seikka; yksi tärkeimmistä on esimiesten johtamistaito ja psykologinen silmä. Vaikka porukka olisi kuinka yhteensopiva niin eipä tarvita kuin että lähiesimies on puolueellinen tai muuten epäpätevä niin johan on riitaisaa sakkia.

Näin ainakin itse olen kokenut erilaisia työmaita elämäni aikana kierrelessä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse kun aikanaan paljon keikkailin sairaaloissa, niin huomasin että opiskelijat paljastavat minkälainen henki osastolla on. Jos opiskelijat viihtyivät ja heitä kohdeltiin hyvin, niin henkilökuntakin viihtyi ja kohteli toisiaan kannustavasti. Jos opiskelijoita pompotettiin, niin samalla lailla hoitajat kohtelivat toisiaankin, tosin hieman peitellymmin. Jos opiskelijat istuivat kansliassa laiskottelemassa, niin nihkeää oli hoitajienkin työnteko.

Pitää kyllä paikkaansa todella hyvin.

Opiskelijana kun kiersi harjotteluissa monessa paikassa, näki jos jonkinmoista työhenkeä (tai paremminkin "mikä työhenki??").. Onhan se varmaan jollain tavalla rasittavaa kun opiskelijoita tulee ja menee, mutta opiskelijoissa on se tulevaisuus. Parin vuoden päästä he voivat työkavereitasi, ehkä 30v päästä hoitavat sinua itseäsi, joten luulisi kannattavan miettiä miten sitä opiskelijaa ohjaa ja kannustaa ja miten häntä muutenkin kohtelee..  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsekin olen tällä hetkellä kentällä ja huomannut asian. Eniten ärsyttää se nokkapokka mikä statuksiin liittyy...Ohjaajani on vankan ammattitaidon omaava perushoitaja. Häntä sitten käyvät sairaanhoitajat piikittelemässä MINULLE tasaiseen tahtiin; taustalla piilee selvä kateus siitä etteivät itse ole saaneet opiskelijaa ohjattavakseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse täytyy kyllä todeta, että omalla työpaikallani ei ole ollut oikeastaan minkäänlaisia ongelmia työkavereiden kesken. Kaikki ovat tulleet hyvin toimeen keskenään ja opiskelijoiden ohjauskaan ei ole ollut mitään pakkopullaa. Sitä pidetään pikemminkin hyvänä asiana, että on joku kyselemässä kinkkisiäkin asioita. Tulee välillä itsekin mietittyä, että miksi ihmeessä asioita tekee niin kuin tekee. Minä ainakin pidän opiskelijanohjauksesta, opiskeiljoita saisi olla enemmänkin. :)

Viime aikoina on ollut kyllä vähemmän hyviä kokemuksia opiskelijoista, yksi lopetti kesken harjoittelunsa koska häntä "ei voisi vähempää kiinnostaa", haaveena hänellä oli päästä lentoemännäksi. Toinen opiskelija taas ei sitten vaan tullutkaan paikalle. Koulukaan ei ilmoittanut mitään. Yksi toinen lopetti muuten vain kesken. Kuitenkin kun sitä itse valmistautuu opiskelijanohjaajaksi, niin tällaiset asiat tuntuvat aika ikäviltä...

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viime aikoina on ollut kyllä vähemmän hyviä kokemuksia opiskelijoista, yksi lopetti kesken harjoittelunsa koska häntä "ei voisi vähempää kiinnostaa", haaveena hänellä oli päästä lentoemännäksi. Toinen opiskelija taas ei sitten vaan tullutkaan paikalle. Koulukaan ei ilmoittanut mitään. Yksi toinen lopetti muuten vain kesken. Kuitenkin kun sitä itse valmistautuu opiskelijanohjaajaksi, niin tällaiset asiat tuntuvat aika ikäviltä...

Ja koska opiskelijamääriä on nostettu pilviin, niin harjoittelupaikoista on pulaa. Olen itsekin törmännyt näihin EVVK-tyypeihin, jotka oltuaan päivän harjoittelussa häipyvät vähin äänin kenellekään mitään ilmoittamatta. Mitäs sitten,jos ei kiinnosta - tervemenoa vaan, mutta ajattelisivat niitä, joita kiinnostaa eivätkä veisi heiltä hyviä harjoittelupaikkoja. Yleensä nämä tyypit ovat vielä tapelleet ensin näistä harjoittelupaikosta kynsin ja hampain.  angry.png

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja koska opiskelijamääriä on nostettu pilviin, niin harjoittelupaikoista on pulaa. Olen itsekin törmännyt näihin EVVK-tyypeihin, jotka oltuaan päivän harjoittelussa häipyvät vähin äänin kenellekään mitään ilmoittamatta. Mitäs sitten,jos ei kiinnosta - tervemenoa vaan, mutta ajattelisivat niitä, joita kiinnostaa eivätkä veisi heiltä hyviä harjoittelupaikkoja. Yleensä nämä tyypit ovat vielä tapelleet ensin näistä harjoittelupaikosta kynsin ja hampain.  angry.png

Sähän ajattelet kuin yks meidän maikka ja se ei olekkaan mikään huono sellainen ::)

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsekin olen tällä hetkellä kentällä ja huomannut asian. Eniten ärsyttää se nokkapokka mikä statuksiin liittyy...Ohjaajani on vankan ammattitaidon omaava perushoitaja. Häntä sitten käyvät sairaanhoitajat piikittelemässä MINULLE tasaiseen tahtiin; taustalla piilee selvä kateus siitä etteivät itse ole saaneet opiskelijaa ohjattavakseen.

Missähän lienee tällainen paikka, jossa sh:t ovat kateellisia perushoitajille kun eivät ole itse saaneet opiskelijaa ohjattavakseen??? Meillä taitaapi olla tilanne se, että pitkin hampain joskus joudutaan ottamaan opiskelijoita ohjattavaksi ja jokainen, joka pääsee hommasta luistamaan, on tyytyväinen. Se, että ei haluta opiskelijoita ohjattavaksi, johtuu kylläkin useimmiten siitä, että kun muutenkin on niin hel....n kiire niin yritä siinä sitten ohjata toista siten, että hän ymmärtää ja oppii jotakin. Perässähän voi tietty raahata ja olla välittämättä ja jättää kaikki vastuu opiskelijalle mutta minun pirtaan sellainen ei käy. Jos ohjaan opiskelijaa niin teen sen kanssa niin hyvin kuin osaan. Mutta kateellinen en taatusti ole perushoitajalle, joka on joutunut / saanut opiskelijan ohjattavakseen. ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ongelmat työyhteisöissä ovat tietysti paikkakohtaisia. Jos näin ei ole teillä, onneksi olkoon! Mielenkiintoista on lähinnä voimakas reaktiosi kommenttiini....Tällaista siis meillä :) Varsinainen tittelihelvetti koko laitos!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielenkiintoista on lähinnä voimakas reaktiosi kommenttiini....

En kait mä nyt niin voimakkaasti reagoinu.... tietty voi jokainen vähän miettiä, millä asenteella lukee toisten kirjotuksia. Itsekin olen huomannut, että joidenkin kirjotuksia lukiessani niistä saa melko negatiivisen kuvan ja kun uudestaan lukee hiukka toisella asenteella niin ei se välttämättä niin neg tai voimakasta ollutkaan. Mä olen vähän kehno näissä kirjallisissa jutuissa, yo äikän ainekin oli vain b. :-[

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 8 kuukautta myöhemmin...
Vieras: HoitajaTyttö

Kaipa se on myös itsestä kiinni miten työpaikassa suhtaudutaan tai näin ainakin toivon....

Äh, tulin vääränlainen sanamuoto valittua. Missään nimessä en halua syyllistää/vst. topicin aloittajaa. Pahoittelen jos siitä sai sellaisen käsityksen. On ikävää huomata, että tällaisia työympäristöjä on angry.png. Nyt katosi ajatus :)...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaipa se on myös itsestä kiinni miten työpaikassa suhtaudutaan tai näin ainakin toivon....

Wtg syyllistäen topicin aloittajaa? Toki siinä itselläkin on tekemistä, mutta kaikilla ei löydy teräspalleja ja röyheää rintakehää. Eli kyllä siinä pitää tulla sillan keskelle neuvottelemaan, eikä tuijotella paskaa Suvi-Uunoa.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: nokinenä

niin kauan on hyvä syyllistää uhria kun voi itse pysyä hiljaisissa joukoissa kiusaajien selän takana. Mutta kun itse kokee sen, alkaa jo ymmärtää, että vaikka mitä tekee, se ei kelpaa.

Samaa kuin koulukiusaaminen. On kiusaaja ja myötäilijät, jotka myötäilevät sen takia, että eivät itse joudu kiusatuiksi. On helpompi ajatella, että uhrissa on vika, koska jos ajattelisi muuten, saattaisi itselläkin alkaa pelottamaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaipa se on myös itsestä kiinni miten työpaikassa suhtaudutaan

..siis "terveiden" ihmisten kanssa se onkin, mutta tommoset patologiset työpaikkakiusaajat ovat aika kipeitä. Ja heidän uhrikseen voi joutua pahaa aavistamatta ihan kuka tahansa ilman mitään erityistä syytä. Työpaikkakiusaaja kyllä keksii sitten niitä syitä ja kiusaaminen voi olla jopa sellaista, että niitä syitä siitä sitten kehkeytyy esim. työnteon kannalta ollenaisen tiedon pimittäminen, työvälineiden sabotoiminen, työvaiheiden tai -tehtävien tekemättä jättäminen (jolloin kaikki kaatuu toisen niskaan) jne.

Sivustaseuraajan osakaan ei ole herkullinen. Tottakai kiusattua pitää tukea, mutta mitä muuta konkreettista se tuki voisi olla kuin pelkkää kuuntelua, jos ei itse halua joutua samaan sudenpesään?huh.gif ;D

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...