Jump to content
MAINOS

Erikoinen kokemus sairaankuljetusmaailmasta


*kepa*

Recommended Posts

Tervehdys

Nyt on pakko kysyä teiltä (varmaan joukossa useita) pitkänlinjan sairaankuljettajilta muutamaa juttua yksityisestä sairaankuljetuksesta. Olen itse tehnyt uraa muutaman vuoden sairaalassa lähinnä osastoilla. Siellä palkka tulee sovittuna aikana ja summakin on se mikä kuuluukin. Aloitin keikka hommat jokin aikaa sitten yksityisessä sairaankuljetusfirmassa. Ensimmäinen palkka oli väärin. Ja luonnollisesti se on liian vähän. Se saatiin kuitattua kirjan pitäjän mokalla ja sain rahat tilille seuraavana arkipäivänä. Nyt on ongelmia saada palkkaa. Palkka on myöhässä jo yli viikon- selityksenä oli ensin että pankki järjetelmässä oli ollut joku väärin käsitys. Nyt vain ei palkkaa kuulu.

Onko tämä yleinenkin käytäntö alalla vai onko vain paikka suolesta? Muut keikkalaiset ovat toki pahoillaan tilanteesta, mutta sanovat vain että ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta. Siis mikä ihmisiä vaivaa. Kukaan ei tunnu välittävän. No onnekseni voin todeta että viimeisen vuoroni olen jo tehnyt k.o. paikassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tervehdys

Nyt on pakko kysyä teiltä (varmaan joukossa useita) pitkänlinjan sairaankuljettajilta muutamaa juttua yksityisestä sairaankuljetuksesta. Olen itse tehnyt uraa muutaman vuoden sairaalassa lähinnä osastoilla. Siellä palkka tulee sovittuna aikana ja summakin on se mikä kuuluukin. Aloitin keikka hommat jokin aikaa sitten yksityisessä sairaankuljetusfirmassa. Ensimmäinen palkka oli väärin. Ja luonnollisesti se on liian vähän. Se saatiin kuitattua kirjan pitäjän mokalla ja sain rahat tilille seuraavana arkipäivänä. Nyt on ongelmia saada palkkaa. Palkka on myöhässä jo yli viikon- selityksenä oli ensin että pankki järjetelmässä oli ollut joku väärin käsitys. Nyt vain ei palkkaa kuulu.

Onko tämä yleinenkin käytäntö alalla vai onko vain paikka suolesta? Muut keikkalaiset ovat toki pahoillaan tilanteesta, mutta sanovat vain että ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta. Siis mikä ihmisiä vaivaa. Kukaan ei tunnu välittävän. No onnekseni voin todeta että viimeisen vuoroni olen jo tehnyt k.o. paikassa.

Täysin normaalina tuota pitäisin.Paikka on varmasti myös suolesta. Itse olen myöskin törmännyt ongelmaan sekä keikkalaisena että vakituisena yksityisellä.Omasta urastani vain noin vuosi on vakituisena yksityisellä, mutta keikkaa olen koko urani tehnyt yksityisillä. Olen ehkä myös valinnut huonoja yksityisiä. Onpa osa saatavista mennyt ihan palkkaturvaan asti. Osa sairaankuljettajista on vain niin lampaita että eivät välitä tai halua lähteä näistä asioista vääntämään työnantajaa vastaan. Pitää kyllä vielä tähän kertoa että eräs kuntatyönantaja maksoi myös keväällä palkat aivan pitkin seiniä, mutta ensimmäisen yhteydenoton jälkeen asian korjattiin nopeasti.

Tällä hetkellä kuntapuolella on noin 300 avointa työpaikkaa sairaankuljetuksessa, joissa jokaisessa on kovempi palkka kuin yksityisellä. Jännä nähdä miten yksityiset(lue vihti) aikovat houkutella vuodenvaihteeseen työntekijöitä, kun nyt kuitenkin on suuremmat työtekijän markkinat kuin viime syksynä.

Bää O0

Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true! - Homer Simpson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eiköhän tähän koske samat säänöt kun kaikkeen muuhun, on sekä hyviä että huonoja työnantajia. Vaimo oli suuressa tunettussa kauppaketjussa töissä eikä sieläkään aina palkat pitänyt paikkanssa, toisalta jos on toistuvaa eikä asiaa saada korjattua,kannattaa varmaan vaihtaa taloa,riipumatta onko kunta tai ysityinen työnantaja :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Itse olen ollut yksityisillä töissä koko huiman työurani (2v). Ikinä ei oo ollu mitään hämminkiä palkanmaksun kanssa, onneksi. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tällä hetkellä kuntapuolella on noin 300 avointa työpaikkaa sairaankuljetuksessa, joissa jokaisessa on kovempi palkka kuin yksityisellä. Jännä nähdä miten yksityiset(lue vihti) aikovat houkutella vuodenvaihteeseen työntekijöitä, kun nyt kuitenkin on suuremmat työtekijän markkinat kuin viime syksynä.

Ei ne kunnatkaan palkkaa välttämättä kvtessin mukaan maksa...käräjiä tulossa...!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tällä hetkellä kuntapuolella on noin 300 avointa työpaikkaa sairaankuljetuksessa, joissa jokaisessa on kovempi palkka kuin yksityisellä. Jännä nähdä miten yksityiset(lue vihti) aikovat houkutella vuodenvaihteeseen työntekijöitä, kun nyt kuitenkin on suuremmat työtekijän markkinat kuin viime syksynä.

Ei ne kunnatkaan palkkaa välttämättä kvtessin mukaan maksa...käräjiä tulossa...!

Kerro toki lisää?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...