Jump to content
MAINOS

Esittäytyminen potilaalle


enfermeda

Recommended Posts

Hei!

Pohdin tässä miten minun pitäisi esittäytyä potilaalle. Olen aikaisemmalta koulutukseltani lähihoitaja ja nyt teen kesän sairaanhoitajan sijaisuutta. Sairaanhoitajan opinnoista olen suorittanut noin 180 op.

Sanonko potilaalle siis:

A) Hei. Olen sairaanhoitaja x

B) Hei. Olen sairaanhoitaja-opiskelija x

C) Jotain muuta

Työpaikalla sanoivat, että sanoisin olevani sairaanhoitaja, koska potilaat saattavat hämmentyä opiskelija-lisästä sekä koska teen sh:n sijaisuutta, jossa tittelini on sh. En kuitenkaan ole vielä valmistunut sairaanhoitaja, joten periaatteessa en saisi vielä käyttää kyseistä nimikettä. Ja toisaalta potilaalla on oikeus tietää, että olen vielä opiskelija..

Mitä mieltä olette?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Perehdytyksessä mut esiteltiin viimeksi kesäkätilönä ja lätkään kirjotin "kätilöharj." (Jos tittelinä pelkkä kätilöopiskelija, ehkä hieman sekoittava(?), harjoittelija antaa kuitenkin ilmi, etten ole vielä valmistunut). Mutta hyvä kysymys, samaa pohdin minäkin! Mitä mieltä muut?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

koska siut on palkattu sh:n sijaiseksi, niin sanoisin että sh x. Et ole opiskelijana, etkä harjoittelussa, vaan oot sairaanhoitajan sijainen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viime kesänä tein ensimmäistä kertaa sairaanhoitajan sijaisuutta opiskelijana, ja esittelin itseni aina sairaanhoitaja X:ksi. Kirjatessani minun piti kuittaukseen laittaa sairaanhoitajaopiskelija, ja myös nimikyltissä luki opiskelija. Virallisissa dokumenteissa ja asiakirjoissa kun ei voi esittää olevansa sairaanhoitaja kun ei sitä vielä ole. Näin meidät ohjeistettiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille